Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wat zou een reele prijs zijn voor onze T5

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
ruudbrouw
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:30

Wat zou een reele prijs zijn voor onze T5

Bericht door ruudbrouw »

I.v.m. eventuele aanschaf van een jongere T5 willen wij proberen onze huidige T5 te gaan verkopen, wat zou volgens jullie een reele vraagprijs zijn.

T5 1.9 bouwjaar 2004, zelfbouw camper. Kmstand 247000

Airco, cruisecontrol, JVC installatie met navigatie, achteruitrijcamera, bearlock, trekhaak, klein hefdak (90x90) , keukenblok met 2 pitten en schoon en vuilwatertankje, electrische ramen en spiegels, LM velgen 17 inch, winterbanden op stalen velgen, 230 voltaansluiting via DEFA systeem, 4 leren stoelen, de 2 voorste draaibaar. In 2016 compleet nieuwe koppeling, juni 2017 grote beurt t.w.v. € 990,00 . Taxatierapport juni 2016 € 20000
Gebruikersavatar
ruudbrouw
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:30

Re: Wat zou een reele prijs zijn voor onze T5

Bericht door ruudbrouw »

Niemand een idee??
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Wat zou een reele prijs zijn voor onze T5

Bericht door Snautzer »

Ik denk dat het lastig is zonder foto's.
Gebruikersavatar
ruudbrouw
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:30

Re: Wat zou een reele prijs zijn voor onze T5

Bericht door ruudbrouw »

DSC02957.JPG
DSC02959.JPG
DSC02961.JPG
DSC02948.JPG
DSC02946.JPG
(97.49 KiB) 915 keer gedownload
DSC02941.JPG
DSC02941.JPG (114.21 KiB) 2232 keer bekeken
Gebruikersavatar
ruudbrouw
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:30

Re: Wat zou een reele prijs zijn voor onze T5

Bericht door ruudbrouw »

Wat ik vreemd vind: is dat als in op MP of speurders een advertentie plaats met een vraagprijs van +/- € 18500 dan regent het reacties , ik moet dan ook wel bekenen dat volgens mij 80% niet serieus is. Adverteer ik met een vraagprijs van € 15000 zo goed als geen reactie.
Laatst gewijzigd door ruudbrouw op 15 aug 2017, 20:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ruudbrouw
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:30

Re: Wat zou een reele prijs zijn voor onze T5

Bericht door ruudbrouw »

Snautzer schreef: 15 aug 2017, 19:48 Ik denk dat het lastig is zonder foto's.
Je hebt gelijk , foto's staan erbij.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Wat zou een reele prijs zijn voor onze T5

Bericht door Snautzer »

Ik denk dat mensen die meer dan 15k uit kunnen/willen geven vaak de cali configuratie in hun hoofd hebben. Hoewel dit busje er voor mij puik uit ziet zal dat toch mee tellen in de prijs stelling. Ik zou hem proberen in consignatie bij een camper handelaar te zetten. Dan komen er mensen opaf die het camper id al willen en ze kunnen de bussen vergelijken. Dat gekoppeld aan een goede prijsstelling zal de verkoop vergemakkelijken. Nadeel is natuurlijk dat deze service niet gratis is. Evenwel scheelt het enorm bij het uitwieden van de fop bieders en gezeur aan de deur.
freek
Berichten: 683
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Wat zou een reele prijs zijn voor onze T5

Bericht door freek »

je schrijft dat de voorstoelen draaibaar zijn. De achterstoelen dus niet. Ik vraag me dan af of je wel aan de eisen voor het kwarttarief voldoet. Je hebt immers geen 2 vaste zitplaatsen in de binnenruimte. Op zich zou dit makkelijk op te lossen zijn door de achterste stoelen draaibaar te maken.
Maar persoonlijk mis ik ook de 'campersfeer' in deze auto. Gezellig binnen aan tafel eten kan niet. Ben heel benieuwd wat de reele waarde uiteindelijk blijkt te zijn.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
ruudbrouw
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:30

Re: Wat zou een reele prijs zijn voor onze T5

Bericht door ruudbrouw »

jan2009 schreef: 15 aug 2017, 22:14 Je moet maar net iemand tegenkomen die gecharmeerd is van die indeling
De prijs zal het interessant moeten maken
Ik vind zelf dat € 15000 geen verkeerde vraagprijs is al zeg ik het zelf, toch?
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Wat zou een reele prijs zijn voor onze T5

Bericht door heemskerk »

Het blijft een wereld(vraag)prijs voor een 2004 bus met een respectabele km-stand. Ik weet het, de prijzen voor een originele California zijn sky-high, maar jouw exemplaar blijft een wannabee.. Overigens hebben taxatiewaarden maar al te vaak zo'n ontzettend dikke duim-gehalte dat dat geen richting kan geven aan een reële marktwaarde, dat blijkt al wel uit de respons op een prijs die 25% onder deze gefingeerde taxatieprijs zit. De verzekeringspremie wordt echter gekoppeld aan de geïndexeerde waarde, waarbij de verzekeraar baat heeft bij een gunstig premievolume... :knipoog :knipoog

Waarschijnlijk is een relatief kleine investering de gamechanger. Maak 'm wat meer cosy, is nu best wel 'clean'. Veel camperaars vinden dat niet wat.. Een paar gordijnen, een opgemaakt bed, wat kussens, sfeerverlichting en pictures by night. 'n Paar klapstoeltjes en een bijpassend tafeltje kost de kop niet, Maak een sfeerplaatje op de Hoge Veluwe (of in de haven van Krabbendijke :lach :lach :lach ) met de stoeltjes en tafel uitgestald met een paar dampende koffiebekers (of een fles wijn met twee glazen) en wat lekkers terwijl het bed al klaar ligt.. 't Is net als met een huis verkopen. emotie is de drijfveer...

Seduce them. Good luck! :toppie
Laatst gewijzigd door heemskerk op 17 aug 2017, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
freek
Berichten: 683
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Wat zou een reele prijs zijn voor onze T5

Bericht door freek »

ik wou het eerst niet zeggen maar het komt op mij nu over als een transporter met een bruynzeelkeuken...
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
freek
Berichten: 683
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Wat zou een reele prijs zijn voor onze T5

Bericht door freek »

bobv schreef: 16 aug 2017, 10:51
freek schreef: 16 aug 2017, 10:43 Je hebt immers geen 2 vaste zitplaatsen in de binnenruimte.
Die 2 achterste stoelen staan toch in de binnenruimte? Duidelijker kan het volgens mij niet.
in het eerste topic over de campereisen staat:
" in normale, naar voren gedraaide toestand begint de binnenruimte achter deze stoelen, naar achteren gedraaid staan deze twee stoelen in de “binnenruimte” (zie de tekst boven in groen). Heb je dus 2 draaibare stoelen, voldoe je aan de eis van 2 vaste zitplaatsen in de binnenruimte."
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
ruudbrouw
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:30

Re: Wat zou een reele prijs zijn voor onze T5

Bericht door ruudbrouw »

heemskerk schreef: 16 aug 2017, 19:58 Het blijft een wereld(vraag)prijs voor een 2004 bus met een respectabele km-stand. Ik weet het, de prijzen voor een originele California zijn sky-high, maar jouw exemplaar blijft een wannabee.. Overigens hebben taxatiewaarden maar al te vaak zo'n ontzettend dikke duim-gehalte dat dat geen richting kan geven aan een reële marktwaarde, dat blijkt al wel uit de respons op een prijs die 25% onder deze gefingeerde taxatieprijs zit. De verzekeringspremie wordt echter gekoppeld aan de geïndexeerde waarde, waarbij de verzekeraar baat heeft bij een gunstig premievolume... :knipoog :knipoog

Waarschijnlijk is een relatief kleine investering de gamechanger. Maak 'm wat meer cosy, is nu best wel 'clean'. Veel camperaars vinden dat niet wat.. Een paar gordijnen, een opgemaakt bed, wat kussens, sfeerverlichting en pictures by night. 'n Paar klapstoeltjes en een bijpassend tafeltje kost de kop niet, Maak een sfeerplaatje op de Hoge Veluwe (of in de haven van Krabbendijke :lach :lach :lach ) met de stoeltjes en tafel uitgestald met een paar dampende koffiebekers (of een fles wijn met twee glazen) en wat lekkers terwijl het bed al klaar ligt.. 't Is net als met een huis verkopen. emotie is de drijfveer...

Seduce them. Good luck! :toppie
Zoiets bedoel je?
Foto 1.jpg
Gebruikersavatar
ruudbrouw
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:30

Re: Wat zou een reele prijs zijn voor onze T5

Bericht door ruudbrouw »

black bulli schreef: 17 aug 2017, 20:10 @heemskerk:je reactie is een schot midden in de roos! Trouwens het ontbreken van de "dop " van de rugleuningafstelling ziet er wat armoedig uit... zijn de kosten niet,toch? succes met de verkoop :yes
Ja van die "dop" klopt zit al zeker 4 weken op een nieuwe te wachten.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Wat zou een reele prijs zijn voor onze T5

Bericht door heemskerk »

ruudbrouw schreef: 17 aug 2017, 19:17
heemskerk schreef: 16 aug 2017, 19:58 Het blijft een wereld(vraag)prijs voor een 2004 bus met een respectabele km-stand. Ik weet het, de prijzen voor een originele California zijn sky-high, maar jouw exemplaar blijft een wannabee.. Overigens hebben taxatiewaarden maar al te vaak zo'n ontzettend dikke duim-gehalte dat dat geen richting kan geven aan een reële marktwaarde, dat blijkt al wel uit de respons op een prijs die 25% onder deze gefingeerde taxatieprijs zit. De verzekeringspremie wordt echter gekoppeld aan de geïndexeerde waarde, waarbij de verzekeraar baat heeft bij een gunstig premievolume... :knipoog :knipoog

Waarschijnlijk is een relatief kleine investering de gamechanger. Maak 'm wat meer cosy, is nu best wel 'clean'. Veel camperaars vinden dat niet wat.. Een paar gordijnen, een opgemaakt bed, wat kussens, sfeerverlichting en pictures by night. 'n Paar klapstoeltjes en een bijpassend tafeltje kost de kop niet, Maak een sfeerplaatje op de Hoge Veluwe (of in de haven van Krabbendijke :lach :lach :lach ) met de stoeltjes en tafel uitgestald met een paar dampende koffiebekers (of een fles wijn met twee glazen) en wat lekkers terwijl het bed al klaar ligt.. 't Is net als met een huis verkopen. emotie is de drijfveer...

Seduce them. Good luck! :toppie
Zoiets bedoel je?Foto 1.jpg
Haha! Je hebt de gelegenheid als excuus genomen zeker? Dat is precies wat ik bedoel.
Plaats reactie