Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 California Rail luifel

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
gertjago
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 jul 2016, 19:35

T5 California Rail luifel

Bericht door gertjago »

Weet iemand of er verschil is tussen de originele California luifelrail voor linker- en rechterzijde? Ik begrijp dat spoilerdeel voor bestuurderszijde anders is dan bijrijderskant, maar dat zijn losse onderdelen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 California Rail luifel

Bericht door Multivan Generation »

Lijkt mij anders in verband met ander verloop in carrosserie radius in hoogte en zijwaarts. Naar achter gaat hij steeds verder naar binnen en naar beneden.. En vanaf B-stijl naar voor ook.

Ik zal straks even voor je kijken of het ook 2 verschillende onderdeel immers betreft. Dan weet je het zeker. Nu is mijn antwoord nog gebaseerd op logica.

Groeten Peter

EDIT: 2 verschillende rails dus..
7H7 875 311 voor de linkerzijde en 7H7 875 312 voor de rechterzijde.
Ook kun je nog kiezen voor aluminium kleur of zwarte kleur.
gertjago
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 jul 2016, 19:35

Re: T5 California Rail luifel

Bericht door gertjago »

Bedankt. Ik had inderdaad gezien dat er twee onderdeelnummers zijn (iemand die interesse heeft, de onderdeelnummers van Dakrail: 7H7 875 311 links /312 (rechts)- 808 is aluminium kleur en 9P7 zwart
afsluitkap voor: 7H7 875 315A (links voor) / 316A (rechts voor), afsluitkap achter: 7H7 875 317 (links achter) / 318 (rechts achter)). Na het zien van de foto's vraag ik me toch af of er verschil tussen rechts en links. De rail lijkt vlak, niet voorgevormd.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T5 California Rail luifel

Bericht door Hanz »

Hier nog een site met de onderdeelnummers. Het gaat om nr. 30 in de tekening en dit nummer is inderdaad in linkse en rechtse uitvoering. Bij de ene uitvoering staat ook dat deze aangepast moet worden in de werkplaats (modify in workshop). Dit is blijkbaar het onderdeel dat het verschil tussen links en rechts uitmaakt. Als ik de tekening goed bekijk zit het verschil niet in de kromming maar in de vorm van de uiteinden, blijkbaar verschillend voor de eindstops voor en achter.
https://volkswagen.7zap.com/en/za/trans ... 875000/#29

En de foto die erbij hoort
naamloos.png
naamloos.png (93.42 KiB) 1777 keer bekeken
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
gertjago
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 jul 2016, 19:35

Re: T5 California Rail luifel

Bericht door gertjago »

Nogmaals bedankt! Ik had deze website ook al gevonden (daar komen ook de bovenstaande part numbers vandaan). Als dat zo is, uiteinden verschillend, zijn ze inderdaad niet onderling uitwisselbaar. Bij de einddoppen, voor- en achterzijde, zijn links en rechts zeker verschillend maar dat komt door de vorm van de rail en doordat de kap aan de voorzijde ook een spoilerfunctie heeft. Ik zal in elk geval laatste onderzoeksresultaat posten over de rails.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 California Rail luifel

Bericht door Multivan Generation »

Misschien snap ik het niet helemaal,
maar wat wil je er nu mee? Wat is het doel van je vraag?

Ik heb pas een luifelrail geplaatst en kan je gewoon heel duidelijk vertellen dat vanaf de B-stijl naar voren er een bolling naar beneden in zit.
Als je dan die rail aan de andere kant wilt monteren dan gaat dat gewoon niet passen, basta!
En dan heb ik het nog niet eens over dat de rail naar binnen gaat lopen vanaf halverwege de schuifdeur en vanaf de B-stijl naar achter ook afvallend van vorm is. :zwaai

Zie ook viewtopic.php?f=24&t=56399&start=120

Of je moet graag moeilijk gaan doen natuurlijk :zwaai
gertjago
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 jul 2016, 19:35

Re: T5 California Rail luifel

Bericht door gertjago »

Bedankt voor de info. Ik kan een gebruikte rail kopen. Degene die de rail verkoopt geeft aan dat er geen verschil is tussen rechts en links - zijn dus blijkbaar wel verschillend.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 California Rail luifel

Bericht door Multivan Generation »

Gebruikte rail altijd laten liggen.
Zeker als een verkoper niet helemaal op de hoogte is van wat hij verkoopt..
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2016
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: T5 California Rail luifel

Bericht door chv »

Het lijkt me dat die twee rails (links en rechts) elkaars spiegelbeeld zijn. Dus dan kan je een rail van links niet op de rechterkant zetten.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Plaats reactie