Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoe Wifi onderweg

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deet
Berichten: 91
Lid geworden op: 07 dec 2017, 22:51
Locatie: Den Haag

Hoe Wifi onderweg

Bericht door Deet »

Hallo allemaal,
Ik ben maar een simpele digibeet en snap helemaal niets van alle technische verhalen over wifi onderweg. Ik heb een heel simpele vraag waar ik graag een simpel antwoord op zou willen: hoe maak ik onderweg en op de camperplaats veilig gebruik van internet tegen zo laag mogelijke kosten? Ik zie allerlei verhalen over accesspoints, routers, dongels, repeaters, Mifi en ga zo maar door maar raak volkomen de weg kwijt. Eén ding weet ik wel: je kan je mobiele abonnement opwaarderen met meer GB's en daarmee via je mobiele netwerk internetten. Waar zijn dan al die andere apparaten en de kosten die je daarmee maakt, voor nodig? Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Panadero
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 jul 2015, 20:37

Re: Hoe Wifi onderweg

Bericht door Panadero »

Je kan wifi onderweg of op een camping veilig gebruiken door VPN te gebruiken. De versleuteling begint dan al vanaf je telefoon of laptop. Er zijn diverse (betaalde) VPN-aanbieders. Veel hebben een eigen app die je makkelijk opstart voordat je je gegevens verstuurd.
Cali-T5.2-CFCA-DSG-4M-2010
Gebruikersavatar
Deet
Berichten: 91
Lid geworden op: 07 dec 2017, 22:51
Locatie: Den Haag

Re: Hoe Wifi onderweg

Bericht door Deet »

Dank voor jullie reacties. Ben geen tv kijker, dus daar heb ik geen sterk wifi signaal voor nodig. Wel voor internet en e-mail. Werkt zo'n EnGenius ens202extenderEZ hotspot ook onderweg, is dat zinvol? Vind ze best duur namelijk.
engenius-ens202ext-ez-hotspot-edition-v3.jpg
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: Hoe Wifi onderweg

Bericht door de Viking »

Heb een Alfa Network Camp Pro aangeschaft voor Wifi maar sta niet veel op campings maar op parkeerplaatsen via de app "park4night".
Dus mijn oplossing is nu een grotere bundel MB's en daar kan ik prima mee uit de voeten sinds de roaming is afgeschaft.
Evt als hotspot voor de laptop maar op de telefoon kan ik prima het nieuws volgen en tv op vakantie wil ik niet.
Laatst gewijzigd door de Viking op 16 feb 2018, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Hoe Wifi onderweg

Bericht door Deskman »

Hier staat een heeeeel lang draadje met veel praktijkervaring én waarom en hoe.

viewtopic.php?f=24&t=55485
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Plaats reactie