Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaringen met ombouw bedrijven

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

Ervaringen met ombouw bedrijven

Bericht door jeroen pluto »

Graag zou ik onze T5 van 2009 laten ombouwen naar camper met een slaap hefdak. Op internet kom ik wel een aantal aanbidders tegen en heel vaak de term Reimo hefdak. Het mooist is een bed met een lastenboden, begrijp ik van bijna iedereen, alleen kom ik heel veel 'planken' bedden tegen. Wie heeft ervaring met het laten ombouwen het liefst in de regio Rotterdam/ Breda (Z.W. Nederland) En heeft iemand een idee waarom de prijsverschillen zo groot zijn..Ben heel benieuwd,... Een origineel dak is niet los verkrijgbaar heb ik zo links en rechts begrepen..Wie heeft de gouden tip of goede ervaring met een ombouwer..
bekend
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 mei 2013, 22:21

Re: Ervaringen met ombouw bedrijven

Bericht door bekend »

Moet dit per pb of niet?
Ik heb allleen ervaring met een bedrijf uit Heino, die dezelfde voornaam heeft als ik. Aartcamperinbouw. Prima gedaan, maar alleen het hefdak heeft hij gedaan, de rest is zelfbouw en paarkasten via Camperfixx.

Aart
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Ervaringen met ombouw bedrijven

Bericht door Snautzer »

Metapol customparts in Lisse wordt aangeraden voor een hefdak. Prijsverschil zit hem in de kwaliteit van materiaal en wijze van inbouw http://www.metapolcustomparts.nl/pages/ ... parts.html. Ik heb zelf daken van hem gezien en die zien er gewoon goed uit.
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: Ervaringen met ombouw bedrijven

Bericht door de Viking »

De Jong uit Steggerda 'ATRION' kom ik ook regelmatig tegen op dit forum
https://www.dubbelcabine.com/hefdaken/
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ervaringen met ombouw bedrijven

Bericht door Multivan Generation »

@ Jeroen pluto,
heb je een indicatie van het ombouw budget?
Er is pas een topic geweest over hefdaken, doe daar je voordeel alvast mee.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

Re: Ervaringen met ombouw bedrijven

Bericht door jeroen pluto »

Ik heb een aantal bedrijven gebeld, de meningen lopen nog al uiteen en de prijzen ook, dit heeft veel met kwaliteit te maken begreep ik.
Iedereen bedankt voor de tips in elk geval...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ervaringen met ombouw bedrijven

Bericht door Multivan Generation »

@ Jeroen Pluto
Misschien kun jij:
- je ervaringen,
- welke bedrijven,
- welk daktype,
- en de kosten hier van met of zonder inbouw
in dit topic vermelden?

Alvast dank..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
rene82
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 sep 2017, 08:58

Re: Ervaringen met ombouw bedrijven

Bericht door rene82 »

deze vraag ben ik lang mee bezig geweest. ik ben gaan kijken bij atrion, camperfixx en aart.
atrion nam alle tijd terwijl we onaangekondigd langs kwamen. mooi bedrijf, goede producten en prijs!

camperfixx kwam ons niet professioneel over. inrichtingen waren erg simpel en qua afwerking voor ons niet interessant. inbouw van daken laat hij doen bij atrion. kun je dus beter zelf meteen heen gaan. we hadden een afspraak gemaakt om alles te bekijken en uitleg te krijgen. maar meneer had het druk met andere zaken blijkbaar. we stonden na een half uur buiten terwijl we 230 km hadden gereden en een afspraak hadden gemaakt. verre van netjes dus......

aart camperbouw is heel mooi. maar paste niet bij ons budget. maar geweldig spul en goede adviezen. neemt ook alle tijd voor je.

per toeval uitgekomen bij marocampers. hier een slaaphefdak en bed/bank gekocht en zelf ingebouwd. redelijk onbekend maar zeker de moeite waard! voor ons geheel passend qua budget e materiaal. geeft duidelijk advies en denk met je mee. aanrader!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ervaringen met ombouw bedrijven

Bericht door Multivan Generation »

:tiwwp
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
rene82
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 sep 2017, 08:58

Re: Ervaringen met ombouw bedrijven

Bericht door rene82 »

Het is geen officieel goedgekeurde zitbank. Die zijn qua prijs extreem duur. En in een paar modellen te koop die me allemaal niet bevielen. Dus ik heb het op een andere manier “opgelost”. Beetje flexibel en creatief zijn zeg maar......


Ik weet even niet hoe ik foto’s kan uploaden.... heb er genoeg... zal morgen eens kijken of het lukt.
WsW
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2018, 08:43

Re: Ervaringen met ombouw bedrijven

Bericht door WsW »

Aart Camperinbouw, Heino.

Ik ben zeer, zeer tevreden!!!

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=635ScZSIQRk

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie