Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Sneeuwkettingen: de makkelijkste variant?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 303
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Sneeuwkettingen: de makkelijkste variant?

Bericht door Deskman »

Ik ben op zoek naar sneeuwkettingen. Nou ken ik de ouderwetse kettingen en het gedoe met omleggen. En ik lees dat er allemaal briljante nieuwe varianten zijn die het omleggen tot een fluitje van een cent maken - ook als je met koude vingers in je eentje in de dwarrelende sneeuw staat.

Maar ik vind dan weer niemand die ook echt praktijkervaring heeft met zulke dingen. Youtube is niet je betrouwbaarste vriend.

Is er hier misschien iemand die de comfortabelste sneeuwketting kan aanbevelen. Wel bedoeld voor het échte werk, zoals de weg op als er net 30cm gevallen is in Tsjechië...
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Sneeuwkettingen: de makkelijkste variant?

Bericht door arjanzevenaar »

Sorry kan je ook niet helpen. Ik gebruik de moeilijke variant. Eerste keer erop leggen was ik lang mee bezig, denk wel 2 uurtjes bezig geweest. Nu kan ik ze in het donker erop leggen binnen 10 minuten. Geen probleem. Wat ik wil zeggen is dus het draait om ervaring en gewenning ook bij de duurdere zal dat zo zijn.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Sneeuwkettingen: de makkelijkste variant?

Bericht door J vd Pal »

Ik heb een set Pewag Snox Pro sneeuwkettingen. Bevallen prima! Kijk masr op youtube hoe makkelijk het werkt.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 303
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Sneeuwkettingen: de makkelijkste variant?

Bericht door Deskman »

Die filmpjes ken ik, allemaal gekeken ondertussen. Maar dat is zelden de praktijkervaring in de sneeuw... Er zijn ook van die filmpjes dat iemand in 10 minuten zijn remschijven verwisselt. Ik ben daar ongetwijfeld een hele dag mee bezig. Vandaar de vraag :wjw

Maar deze stond al hoog op het lijstje. Dus +1
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: Sneeuwkettingen: de makkelijkste variant?

Bericht door Marcel.S »

mijn ervaring, er zijn geen makkelijke sneeuwkettingen .
ik heb er veel gezien , en iedereen loopt er mee te hannessen .
er zijn wel van die hoezen die de ketting vervangen, maar daar moet je toch even voor op de google.
ikheb ze wel eens gezien, was helemaal geweldig, maar ik zie ze niet in de praktijk, alleen op tv .
en verder is het ervaring, train er mee, eerst in het licht , maar ook in het donker met zaklampje , daarna rustig eens met storm of stromende regen en water kou.

en neem latex handschoentjes , natte handen is oorzaak nummer 1 voor koude handen .

succes :toppie
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Plaats reactie