Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tips en hulp bij nieuw camper project??

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
cyberling
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2019, 13:02

Re: Tips en hulp bij nieuw camper project??

Bericht door cyberling »

Paar vragen die ik nog had:

- Wat ervaren jullie als handig(er) of wat zijn de voordelen? Een achterklep of deuren achter? verschilt dit nog per model? We nemen altijd fietsen mee dus er komt een fietsenrek bij, maakt dit nog uit?

- Qua kasten ben ik nog aan het kijken hoe we dat zullen doen, zelf maken? bestellen, maar zaten aan iets soortgelijks te denken maar dan met rolluiken:
Afbeelding

Iemand nog tips voor kasten? Voordeel kant en klaar/bouwpakket bestellen of zelf maken? Lange levertijden? Ik zag wat leuke zelf gemaakte projecten met o.a. aluminium profielen. Ben benieuwd naar reacties hierover.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Tips en hulp bij nieuw camper project??

Bericht door Hanz »

Een fietsenrek op een klep is altijd stabieler dan een rek op een achterdeur. Met slecht weer geeft een klep ook meer beschutting als je iets achteruit de bus moet pakken en het is ook makkelijker om hier eventueel een tent overheen te plaatsen. Ik zou altijd voor een klep gaan.
Wat kastjes betreft, probeer openslaande deuren te vermijden. In een kleine buscamper geeft dat altijd onhandige situaties. Rolluiken, roldeuren en lades zijn een stuk praktischer. Niet voor niets pakken heel wat mensen de kastjes in een Westfalia aan om de boel een beetje comfortabeler te maken. Zie bijvoorbeeld mijn topic hierover viewtopic.php?f=12&t=49186&hilit=schuifdeur
Je kan voor een heel andere indeling ook eens kijken hoe een Reimo Multistyle is ingericht. Niet dat dit helemaal zaligmakend is maar het is wel eens een andere manier om de zaak in te richten https://www.reimo.com/de/campingbusse/c ... style.html
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
farah
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2017, 21:09

Re: Tips en hulp bij nieuw camper project??

Bericht door farah »

Hallo,

Voor de inrichting zou je eventueel ook kunnen kiezen voor een keukentje van een california. Je bent dan in een keer klaar. Heb er eventueel nog wel een beschikbaar. Keukenblok komt uit een test auto van volkswagen. Is nog nieuw en ongebruikt.

Gr. Michel
farah
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2017, 21:09

Re: Tips en hulp bij nieuw camper project??

Bericht door farah »

Keukentje is compleet met Compressor koelkast, schoon en vuilwatertank, omvormer, kookplaat, accu laadapparaat, kabelboom enz.
Bijlagen
20171116_220950.jpg
Gebruikersavatar
Theo S
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:55
Locatie: Melick

Re: Tips en hulp bij nieuw camper project??

Bericht door Theo S »

Hallo,
heb de inrichting uit Engeland laten komen bij : https://www.evomotiondesign.co.uk Wel aangeven dat het voor een leftdrive VW bus is.
Zelf heb ik het hefdak van FSL. Dit dak is matig van kwaliteit evenals de afwerking deze heb ik weer gesloopt en zelf overgedaan.
Gebruikersavatar
Hielke H
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 mar 2019, 16:02
Locatie: Apeldoorn

Re: Tips en hulp bij nieuw camper project??

Bericht door Hielke H »

Theo S schreef: 24 feb 2019, 21:26 Hallo,
heb de inrichting uit Engeland laten komen bij : https://www.evomotiondesign.co.uk Wel aangeven dat het voor een leftdrive VW bus is.
Zelf heb ik het hefdak van FSL. Dit dak is matig van kwaliteit evenals de afwerking deze heb ik weer gesloopt en zelf overgedaan.
Heb je misschien foto's van hoe dit uiteindelijk is geworden?

(PS; is al wel een tijdje stil radiostilte in dit onderwerp)

Groeten, Hielke
Plaats reactie