Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gordijnen achterdeur T5 verhoogd

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
resa
Berichten: 106
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:07

Gordijnen achterdeur T5 verhoogd

Bericht door resa »

Hallo,

Op welke manier kan ik een verduistering gordijntje bij de achterdeur zo dicht mogelijk tegen raam krijgen zodat er zo min mogelijk licht doorkomt?
Ik denk nu aan zo'n witte spandraad i.c.m. drukker aan zijkant en midden onderkant.
Maar misschien zijn er ook wel creatieve zelf maak oplossingen met een gebogen railtje of buis?
De ramen van de achterdeuren worden naar beneden toe smaller en de deur buigt aan de zijkant wat naar binnen.
Overal gaan we gordijnen met drukkers maken die we oprollen en vastzetten met een riempje. Doordat de ramen achter niet rechthoekig zijn gaat dat hier niet. Ik wil graag een blijvend gordijntje, dus alleen drukkers is geen optie.
Groetjes Sandra
Bijlagen
20190502_111432.jpg
:driveT5 :yes
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Gordijnen achterdeur T5 verhoogd

Bericht door J vd Pal »

Bij de T4 California speelt hetzelfde, daar zit het gordijntje met twee van de witte spandraden vast, eentje boven en eentje onder.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Gordijnen achterdeur T5 verhoogd

Bericht door Multivan Generation »

Wij hebben het met magneetjes in de zoom.
Misschien niet helemaal wat je in gedachten had,
Maar er komt geen licht doorheen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
resa
Berichten: 106
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:07

Re: Gordijnen achterdeur T5 verhoogd

Bericht door resa »

Bedankt alvast voor jullie reactie. Magneetjes was ook een idee en dan combineren met drukknoopjes. Maar idd ook hierbij het zelfde, je kunt ze niet oprollen door het maatverschil.
Lijkt er op dat spandraad voor ons, met de wens gordijntjes te hebben hangen, toch de beste keus is.
:driveT5 :yes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Gordijnen achterdeur T5 verhoogd

Bericht door Multivan Generation »

resa schreef: 02 mei 2019, 16:32 Bedankt alvast voor jullie reactie. Magneetjes was ook een idee en dan combineren met drukknoopjes. Maar idd ook hierbij het zelfde, je kunt ze niet oprollen door het maatverschil.
Lijkt er op dat spandraad voor ons, met de wens gordijntjes te hebben hangen, toch de beste keus is.
Niet combineren met drukknopjes,
en je kunt ze prima oprollen.
Afbeelding

Volgens mij zijn onze ramen even groot :knipoog

Bij niet gebruiken rollen we ze op en zitten ze ook niet in het zicht.
Hebben we ze nodig, dan "kleef" je ze door de magneetjes zo tegen de metalen raamlijsten en je bent in een mum van tijd klaar.

Maar als je permanent je gordijntjes wilt hebben hangen, en ze dicht wilt kunnen schuiven,
dan zul je creatief moeten zijn ja..

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
resa
Berichten: 106
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:07

Re: Gordijnen achterdeur T5 verhoogd

Bericht door resa »

Ik had jullie filmpje al gevonden Peter, ziet er strak uit die gordijnen! Wij willen idd iets wat blijft hangen😁, dus gaan voor de achterdeuren toch spandraad gebruiken i.c.m met drukknopen aan de zijkanten.
:driveT5 :yes
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Gordijnen achterdeur T5 verhoogd

Bericht door Snautzer »

Je hebt ook magneetkoord.
Plaats reactie