De Huawei ondersteund 4G/3G/2G. Maar omdat men het een 4G router noemt, heb ik alleen dit er neer gezet.Ik zou toch kiezen voor een 3/4G combi
Je stelt een goede vraag. En eigenlijk vind ik het lastig om deze te beantwoorden. Als ik google op een 4G router kom ik hoofdzakelijk uit bij Wifi extenders, vaak met een router. Ik kies niet voor een wifi extender.Waarom geen mifi? (lokaal) Kaartje erin voor 3/4G en daar waar er WIFI is gebruik je hem als wifi router.
Ik kan nergens een goede vergelijking of doelbepaling (wanneer kun je het voor Mifi en wanneer voor bijvoorbeeld een apparaat als de Huawei B525s-23a.
Wat ik, met mijn beperkte kennis, heb kunnen ontdekken is het verschil tussen deze beide dat een Mifi een eigen batterij heeft en geen mogelijkheid voor het aansluiten van een externe antenne. Ik kan niet veel vinden, als het gaat om een vergelijking, tussen de kwaliteit van de verschillende apparaten. Tenminste niet van recente datum.
Waarom dan de B525? Geen accu. Mogelijkheid aansluiting externe antenne voor (betere) ontvangst in iets meer afgelegen gebieden. Ik heb het idee dat de Mifi het prima doet in de stad ed, maar minder goed in iets meer afgelegen gebieden. Maar dit is een aanname. Qua kosten kan ik nog geen vergelijking maken omdat ik me niet verdiept heb in de verschillende typen en modellen Mifi.
Omdat Huawei ook aangeboden wordt op Ali, zijn de kosten beperkt. Dit zou zowel gelden voor de B525 als een Mifi. Maar zoals gezegt: naar de Mifi heb ik (nog) niet gekeken. Ik hou me graag aanbevolen voor een vergelijking en/of advies qua modellen

Kosten indicatie: voor de B525 zou ik inclusief externe antenne (en nog los aan te schaffen voeding 12V) ongeveer € 150,-- kwijt zijn. Discussiepunt zou kunnen zijn de kwaliteit van de externe antenne.