Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wifi - Mifi - Roaming

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
non-expert

Re: Wifi - Mifi - Roaming

Bericht door non-expert »

Ik zou toch kiezen voor een 3/4G combi
De Huawei ondersteund 4G/3G/2G. Maar omdat men het een 4G router noemt, heb ik alleen dit er neer gezet.
Waarom geen mifi? (lokaal) Kaartje erin voor 3/4G en daar waar er WIFI is gebruik je hem als wifi router.
Je stelt een goede vraag. En eigenlijk vind ik het lastig om deze te beantwoorden. Als ik google op een 4G router kom ik hoofdzakelijk uit bij Wifi extenders, vaak met een router. Ik kies niet voor een wifi extender.

Ik kan nergens een goede vergelijking of doelbepaling (wanneer kun je het voor Mifi en wanneer voor bijvoorbeeld een apparaat als de Huawei B525s-23a.
Wat ik, met mijn beperkte kennis, heb kunnen ontdekken is het verschil tussen deze beide dat een Mifi een eigen batterij heeft en geen mogelijkheid voor het aansluiten van een externe antenne. Ik kan niet veel vinden, als het gaat om een vergelijking, tussen de kwaliteit van de verschillende apparaten. Tenminste niet van recente datum.

Waarom dan de B525? Geen accu. Mogelijkheid aansluiting externe antenne voor (betere) ontvangst in iets meer afgelegen gebieden. Ik heb het idee dat de Mifi het prima doet in de stad ed, maar minder goed in iets meer afgelegen gebieden. Maar dit is een aanname. Qua kosten kan ik nog geen vergelijking maken omdat ik me niet verdiept heb in de verschillende typen en modellen Mifi.

Omdat Huawei ook aangeboden wordt op Ali, zijn de kosten beperkt. Dit zou zowel gelden voor de B525 als een Mifi. Maar zoals gezegt: naar de Mifi heb ik (nog) niet gekeken. Ik hou me graag aanbevolen voor een vergelijking en/of advies qua modellen :vraagteken

Kosten indicatie: voor de B525 zou ik inclusief externe antenne (en nog los aan te schaffen voeding 12V) ongeveer € 150,-- kwijt zijn. Discussiepunt zou kunnen zijn de kwaliteit van de externe antenne.

non-expert

Ik zou toch kiezen voor een 3/4G combi
De Huawei ondersteund 4G/3G/2G. Maar omdat men het een 4G router noemt, heb ik alleen dit er neer gezet.
Waarom geen mifi? (lokaal) Kaartje erin voor 3/4G en daar waar er WIFI is gebruik je hem als wifi router.
Je stelt een goede vraag. En eigenlijk vind ik het lastig om deze te beantwoorden. Als ik google op een 4G router kom ik hoofdzakelijk uit bij Wifi extenders, vaak met een router. Ik kies niet voor een wifi extender.

Ik kan nergens een goede vergelijking of doelbepaling (wanneer kies je voor Mifi en wanneer voor bijvoorbeeld een apparaat als de Huawei B525s-23a.
Wat ik, met mijn beperkte kennis, heb kunnen ontdekken is het verschil tussen deze beide dat een Mifi een eigen batterij heeft en geen mogelijkheid voor het aansluiten van een externe antenne. Ik kan niet veel vinden, als het gaat om een vergelijking, tussen de kwaliteit van de verschillende apparaten. Tenminste niet van recente datum.

Waarom dan de B525? Geen accu. Mogelijkheid aansluiting externe antenne voor (betere) ontvangst in iets meer afgelegen gebieden. Ik heb het idee dat de Mifi het prima doet in de stad ed, maar minder goed in iets meer afgelegen gebieden. Maar dit is een aanname. Qua kosten kan ik nog geen vergelijking maken omdat ik me niet verdiept heb in de verschillende typen en modellen Mifi.

Omdat Huawei ook aangeboden wordt op Ali, zijn de kosten beperkt. Dit zou zowel gelden voor de B525 als een Mifi. Maar zoals gezegt: naar de Mifi heb ik (nog) niet gekeken. Ik hou me graag aanbevolen voor een vergelijking en/of advies qua modellen :vraagteken

Kosten indicatie: voor de B525 zou ik inclusief externe antenne (en nog los aan te schaffen voeding 12V) ongeveer € 150,-- kwijt zijn. Discussiepunt zou kunnen zijn de kwaliteit van de externe antenne.

ArieV

Bericht door ArieV »

Ik vind het best een hoop geld.
Voor 150 euro apparaat koop je ook aardig wat internet op een telefoon abonnement.
Ik had vorig jaar 20gb aan data mee op onze 3 weken reis naar zweden. Ik gebruik een ipad met 4g en navigeer daar ook mee.
Me kinderen keken soms een filmpje en wij zochten soms op internet naar lokale bezigheden. Me vrouw is een grote facebook verbruiker en bij terug komst had ik nog data over.
Ik kan overigens 4 apparaten koppelen aan de ipad om internet te delen, met wel een kleine beperking kwa verbinding.
Via 4g internet kan ik via wifi verdelen en bluetooth.
Via een lokale wifi verbonden dan kan ik alleen via bluetooth verder verdelen.
Ervaring heb ik niet met externe apparatuur als de beschreven ipad van hier boven.
Maar voor ons met 3kids werkte dit ruim voldoende.
Laatst gewijzigd door ArieV op vr okt 04, 2019 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

non-expert

Dat is super mooi!

Misschien heb je gelijk en moet ik het eerst maar eens op die manier proberen en kijken hoe de internet verbinding is, ook op de wat meer afgelegen gebieden. Dan kan ik later altijd nog kijken hoe ik, naar behoefte, eea kan verbeteren. Thx !

Plaats reactie