Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Waarom dit stopcontact?
Re: Waarom dit stopcontact?
Het is dus gewoon een beetje raar aangesloten 12V aansluiting. Voor de vorige eigenaar zal het zo gewerkt hebben, maar het blijft een rare manier van aansluiten en een rare plek voor zo'n aansluiting.
Waarvoor zou dat geweest zijn? Een 12V electrische deken op het onderbed??
Maar er zitten achter aan de rechterkant van de auto al twee kant-en-klare 12V-aansluitingen...
Waarvoor zou dat geweest zijn? Een 12V electrische deken op het onderbed??
Maar er zitten achter aan de rechterkant van de auto al twee kant-en-klare 12V-aansluitingen...
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
- krekwakwol
- Berichten: 3586
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Waarom dit stopcontact?
Hallo, wat een bijzonder topic is dit.
Ik heb toch nog een vraagje.
Wat geeft de meter aan als je het omdraait, de meter op DC zetten met walstroom en op AC zetten zonder walstroom, dit maakt het plaatje even wat completer.
Ik heb toch nog een vraagje.
Wat geeft de meter aan als je het omdraait, de meter op DC zetten met walstroom en op AC zetten zonder walstroom, dit maakt het plaatje even wat completer.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Waarom dit stopcontact?
Ja! Zou zo maar kunnen..
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- Mickel Moen
- Berichten: 2020
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Waarom dit stopcontact?
Janjan2009 schreef: ↑24 okt 2019, 14:49 Lees het nog eens door.
Wel grappig topic dit , de meest wilde gedachten komen voorbij , er wordt zelfs gesproken over 230 volt gelijkspanning en 12 volt wisselspanning.De meest scherpzinninge en oplettende reaktie komt echter van ArieV , hulde.Zeker je kunt met een 230V DC stekker en stopcontact een 12V AC verbinding maken
HiHi,
Scherp van jou. Met mijn slaperige kop AC en DC omgedraaid.
Op mijn blog er hele hoofdstukken aan gewijd.
Maar goed dat er dan de “auto”correctie van het blog is.
Die zwarte minnen had ik niet eens gezien.
Naast dat er een 12V stopcontact van gemaakt kan worden, is een 12V naar USB stopcontact ook het overwegen waard.
https://www.google.nl/search?q=12V+stop ... 24&bih=666
Re: Waarom dit stopcontact?
Klopt het dat er algehele consensus is dat het 12V betreft? En mijn metingen (rood rechts en zwart op de aardpen) waren dus op de juiste manier? :-)
Groeten, Thomas
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
- VerbalKint
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 17 jul 2019, 14:30
Re: Waarom dit stopcontact?
Ehm... Het is een feit dat het 12V is, dat heb je zelf gemeten?
Persoonlijk zou ik bij gelijkstroom de meter niet op 1000V zetten als je 12V verwacht.
Persoonlijk zou ik bij gelijkstroom de meter niet op 1000V zetten als je 12V verwacht.
1993 VW T4 Karmann Karuso 2.4D
Re: Waarom dit stopcontact?
haha, ja, klopt, maar omdat ik du sniet echt wist waar ik mee bezig was, toch fijn om het bevestigd te hebben. Op internet las ik dat het slim is om op de hoogste stand te beginnen om vervolgens steeds naar een lagere stand te gaan en dat je dan een preciezere meting krijgt.VerbalKint schreef: ↑25 okt 2019, 22:22 Ehm... Het is een feit dat het 12V is, dat heb je zelf gemeten?
Persoonlijk zou ik bij gelijkstroom de meter niet op 1000V zetten als je 12V verwacht.
@jan2009: die markeringen stonden er al op.
Groeten, Thomas
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
-
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Waarom dit stopcontact?
Thomas, goed bezig, precies van hoog naar laag...ThomasH schreef: ↑26 okt 2019, 07:58haha, ja, klopt, maar omdat ik du sniet echt wist waar ik mee bezig was, toch fijn om het bevestigd te hebben. Op internet las ik dat het slim is om op de hoogste stand te beginnen om vervolgens steeds naar een lagere stand te gaan en dat je dan een preciezere meting krijgt.VerbalKint schreef: ↑25 okt 2019, 22:22 Ehm... Het is een feit dat het 12V is, dat heb je zelf gemeten?
Persoonlijk zou ik bij gelijkstroom de meter niet op 1000V zetten als je 12V verwacht.
@jan2009: die markeringen stonden er al op.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: Waarom dit stopcontact?
Hoi ik heb in mijn camper een soort gelijk stopcontact gebouwd.
Waarom voor mijn 12 volt koelbox + is plus en de min is de randaarde is ook met de stekker zo.
Gat wat overblijft doet bij mij niks.
Je kan er een 220 stekker in steken dan gebeurt er niks als het goed is die heeft wel de 2 poten nodig om te werken.
Waarom voor mijn 12 volt koelbox + is plus en de min is de randaarde is ook met de stekker zo.
Gat wat overblijft doet bij mij niks.
Je kan er een 220 stekker in steken dan gebeurt er niks als het goed is die heeft wel de 2 poten nodig om te werken.
Mvg Peerke T4 2.5 1996 340,000
Re: Waarom dit stopcontact?
Vaak word dit gedaan omdat de 220 stekkers steviger zitten dan de 12 volt stekkers die vaak ik de sigarette aansteker gaan.
Denk dat er tegenwoordig wel betere stekkers zijn voor 12 volt
Denk dat er tegenwoordig wel betere stekkers zijn voor 12 volt