Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 verlagen voor parkeergarage

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Joost_nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2019, 16:54

T5 verlagen voor parkeergarage

Bericht door Joost_nl »

Goedeavond samen,

Ik woon in het centrum, heb een auto in een parkeergarage die ik niet heel vaak gebruik. Op vakanties reis ik graag rond met de auto en een tent of met een camper (gehuurd)

Ik zit te overwegen om mijn auto ik te ruilen voor een t5 california (bouwjaar vanaf 2005 vanwege milieueisen Rotterdam centrum)

De parkeergarage heeft helaas een max doorrijhoogte van 1.90, te laag voor een california.

Mijn vraag aan jullie, is het mogelijk een t5 te verlagen (oid) om te zorgen dat 1.90 haalbaar is? Of is dit in principe een onhaalbaar streven en kan ik dit idee beter later varen?
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: T5 verlagen voor parkeergarage

Bericht door eindgebruiker »

Ik zou eens beginnen met de daadwerkelijke hoogte van de parkeergarage op te meten. (Niet alleen bij de ingang, maar ook binnen op plekken waar dingen aan het plafond hangen.) Meestal is er wel wat speling.
eas1964
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 okt 2019, 10:52

Re: T5 verlagen voor parkeergarage

Bericht door eas1964 »

.
Laatst gewijzigd door eas1964 op 25 nov 2019, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 verlagen voor parkeergarage

Bericht door Multivan Generation »

Je zult je auto minimaal 9 cm moeten verlagen om rond of onder de 1.90 meter te komen.
Dan moeten de velgen niet te groot zijn en dan mag je luchtvering in gaan calculeren..(Nog 4000 euro schat ik).
Dan kun je hem hopelijk laag genoeg zetten voor in de parkeergarage en weer per knopdruk verhogen voor de verkeersdrempels en comfort in de stad.

Ik zit nu onder de 1 meter 93 met 8 cm verlaging..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Joost_nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2019, 16:54

Re: T5 verlagen voor parkeergarage

Bericht door Joost_nl »

eas1964 schreef: 10 nov 2019, 11:06 Met een latje of pvc pijpje van 2 mtr een rondje parkeergarage doen dus .
Misschien wel even een goede actie, de lat aan het begin is ong 1.93 (ik kan er net onder staan)
Joost_nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2019, 16:54

Re: T5 verlagen voor parkeergarage

Bericht door Joost_nl »

Multivan Generation schreef: 10 nov 2019, 11:17 Je zult je auto minimaal 9 cm moeten verlagen om rond of onder de 1.90 meter te komen.
Dan moeten de velgen niet te groot zijn en dan mag je luchtvering in gaan calculeren..(Nog 4000 euro schat ik).
Dan kun je hem hopelijk laag genoeg zetten voor in de parkeergarage en weer per knopdruk verhogen voor de verkeersdrempels en comfort in de stad.

Ik zit nu onder de 1 meter 93 met 8 cm verlaging..
Heb jij hem dan ook met luchtvering verlaagd. Of is dit de minimale hoogte met een 'normale' verlaging?
Joost_nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2019, 16:54

Re: T5 verlagen voor parkeergarage

Bericht door Joost_nl »

eindgebruiker schreef: 10 nov 2019, 06:12 Ik zou eens beginnen met de daadwerkelijke hoogte van de parkeergarage op te meten. (Niet alleen bij de ingang, maar ook binnen op plekken waar dingen aan het plafond hangen.) Meestal is er wel wat speling.
Ik zit ook vooral met de hoogte bij de 'knikken' van een opgang naar het volgende niveau
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 verlagen voor parkeergarage

Bericht door Multivan Generation »

Joost_nl schreef: 14 nov 2019, 22:54
Heb jij hem dan ook met luchtvering verlaagd. Of is dit de minimale hoogte met een 'normale' verlaging?
Dit is met een schroefset bereikt, maar voor jouw doel veiligheids halve wellicht onvoldoende.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: T5 verlagen voor parkeergarage

Bericht door eurocook »

Met een 4 corner autolevel VB Suspension kom ik uit op 192.5 cm
Kost tegenwoordig rond de 6000 Euro

Groet Eurocook
:T54LIFE
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Plaats reactie