Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welke camperombouw?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Vastgoedt
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2019, 15:06

Welke camperombouw?

Bericht door Vastgoedt »

Beste allemaal,
Wat is de beste camperombouw en welk bedrijf zou dit kunnen doen.
Groet M
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Welke camperombouw?

Bericht door Hanz »

Welkom op het forum. Je vraag is wel erg kort door de bocht. Vertel eerst eens wat je van een camper verwacht en wat je ermee wilt gaan doen. Met hoeveel personen wil je op reis. Wat voor soort bestemmingen. Alleen 's zomers of ook in de winter.
Wat is je budget.
Zonder dit soort informatie is je vraag niet goed te beantwoorden.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Welke camperombouw?

Bericht door Lutra »

Dat is een heel algemene vraag waarop zo 1,2,3 geen antwoord op te geven is. Is helemaal afhankelijk van je wensen en budget. Hier op weetjewel is al heel veel geschreven over fabriekscampers en ombouw. Probeer eens een wensen/eisenlijstje te maken. Dan krijg je hier vast antwoorden.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Welke camperombouw?

Bericht door MGA1600 »

Ik zou eens goed rondkijken bij een paar leveranciers van busjes en campertje. Hebben wij ook gedaan toen er kortgeleden voor dezelfde keuze stonden. Een California is het leukste/mooiste maar duur en een smal bed. Een transporter kopen en ombouwen is een langdurige klus, tenzij je het laat doen en dan is het weer duur. Het leek me heel leuk om zelf te doen en te coördineren maar aangezien ik niet tot de aller jongsten behoor was dat niet praktisch: tegen de tijd dat dr bus klaar zou zijn was ik wellicht al te stram om er mee te gaan kamperen. Het werd daarom in ons geval een tussenvorm: een Multivan die reeds voorzien was van een hefdak en een keukentje, dus theoretisch al kampeer-klaar. Voordeel ten opzichte van een California is dat er een aanzienlijk breder bed in past (154 tov 120), nadeel is dat hij standaard (nòg) minder opbergmogelijkheden biedt. Daar is wat aan te doen met allerlei pre-fab inrichting. Kijk maar eens bij VanEssa, bij Maxxcamp of bij Reimo etc.etc. op de site. Ik heb er voor gekozen de kastjes en het bed zelf te gaan maken omdat ik dat leuk vind.
Ik zou eerst eens gaan kijken bij bijvoorbeeld Lars van Son in Opperdoes (NH) waar bij elkaar tientallen California’s, Multivan’s, Westfalia’s, Transporter’s staan waardoor je inspiratie op doet. Zo verging het ons in ieder geval. Leuk bedrijf!
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1394
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: Welke camperombouw?

Bericht door Gretschi »

Vastgoedt schreef: 16 nov 2019, 09:56 Beste allemaal,
Wat is de beste camperombouw en welk bedrijf zou dit kunnen doen.
Groet M
Aart camperinbouw in Heino
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Welke camperombouw?

Bericht door Hanz »

Daarmee is de eerste vraag nog niet beantwoord: "Wat is de beste camperombouw?"
Bij Aart camperinbouw zijn veel variaties mogelijk, dus je moet wel eerst weten wat je wilt.

Misschien eerst maar eens afwachten of de topic starter nog reageert, het is nu al een paar dagen stil van die kant.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie