Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Android auto probleem

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
resa
Berichten: 106
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:07

Android auto probleem

Bericht door resa »

Wij hebben een Android auto ingebouwd welke sinds januari problemen geeft met de update. Ik kan nu alleen de radio gebruiken en niet meer de telefoon koppelen met navigatie via Google. De knop "app" werkt dus niet meer.
Android auto had ik via apk mirror geïnstalleerd naar nu geeft ie aan dat het niet meer beschikbaar is in dit land en/of mijn telefoon (A5 2017) niet compatible. Een geleende iPhone werkt wel. Herkend iemand dit probleem? Een zoektocht op internet leidt nog niet tot een oplossing. Heb het geprobeerd via hola vpn app maar dan is mijn gsm niet compatible. Het probleem lijlkt bij Google te zitten maar wellicht zijn er mensen die weer een omweg voor de omweg gevonden hebben (en niet in de vorm van een nieuwe telefoon)?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik heb een foto bij gevoegd van het type radio.
Groet
Sandra
20200214_202513.jpg
:driveT5 :yes
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: Android auto probleem

Bericht door hugopoley »

Apple carplay werkt via een ander system, daar hoef je niks voor te installeren.
Maar bij mij werkt Andriod auto nog wel gewoon, ik heb zelfs in januari vlak voor mijn wintersport nog een update erop gezet via APK-Mirror, en kreeg geen enkele fout melding. Wat ik wel vreemd vond is dat ik vanaf vorige week een andere telefoon heb en daarop geen app meer zie van Andriodauto, en toen ik die terug opnieuw wou installeren gaf hij aan dat dat niet mogelijk was. Maar alles werkt nog steeds en dat zonder app en gedownloade apk's, vind ik persoonlijk vreemd maar heeft niks met jou vraag te maken..

Als tip kan ik alleen maar zeggen dat je goed moet checken op welk system je telefoon draait, maar als het eerder wel werkte ga ik er van uit dat je dat al gedaan hebt.
resa
Berichten: 106
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:07

Re: Android auto probleem

Bericht door resa »

Ja alles gecheckt, maar helaas. Google lijkt hier toch een grote rol in te spelen, zij hebben besloten dit niet meer te ondersteunen. Op een telefoon met Android 10 schijnt het wel te werken en inderdaad zoals jij schrijft zonder app. Maar mijn telefoon is "maar" van 2017 en heeft Android 8. Dus ik zou een nieuwe telefoon moeten kopen of over moeten stappen naar IPhone.
Dat vind ik toch een vreemde zaak.
:driveT5 :yes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Android auto probleem

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt je telefoon toch updaten?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: Android auto probleem

Bericht door hugopoley »

Multivan Generation schreef: 20 feb 2020, 22:41 Je kunt je telefoon toch updaten?
Dat lijkt mij ook, en Samsung rolt eigenlijk toch automatisch zijn updates uit?
_alain_
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 mei 2012, 18:49

Re: Android auto probleem

Bericht door _alain_ »

Multivan Generation schreef: 20 feb 2020, 22:41 Je kunt je telefoon toch updaten?
Niet elke telefoon krijgt Android 10.
Ik heb een huawei p20 lite, en die krijgt ook geen update naar Android 10.
Maar mijn Android auto werkt wel nog gewoon.
resa
Berichten: 106
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:07

Re: Android auto probleem

Bericht door resa »

Inderdaad mijn telefoon krijgt geen update meer na 8.0. Schijnbaar hoeft Android dit na 2 jaar niet meer te doen. René heeft Android 9 en die doet het na de update naar 9.0 ook niet meer. Android auto is niet meer te downloaden dus ik heb nu als alternatief mirrorlink. Maar dat is hetzelfde als van word naar wordperfect gaan. Helemaal niks dus. Ik heb het hele internet afgelezen en gespeurd maar krijg de omweg niet gevonden. Frustrerend dat ik de radio, voorzien van zoveel mogelijkheden, niet meer op deze manier kan gebruiken.
:driveT5 :yes
resa
Berichten: 106
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:07

Re: Android auto probleem

Bericht door resa »

Inderdaad mijn telefoon krijgt geen update meer na 8.0. Schijnbaar hoeft Android dit na 2 jaar niet meer te doen. René heeft Android 9 en die doet het na de update naar 9.0 ook niet meer. Android auto is niet meer te downloaden dus ik heb nu als alternatief mirrorlink. Maar dat is hetzelfde als van word naar wordperfect gaan. Helemaal niks dus. Ik heb het hele internet afgelezen en gespeurd maar krijg de omweg niet gevonden. Frustrerend dat ik de radio, voorzien van zoveel mogelijkheden, niet meer op deze manier kan gebruiken.
Bijzonder vind ik het wel dat op je huawei het nog wel werkt.
:driveT5 :yes
Plaats reactie