Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hulp gevraagd over aanleggen electra

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Lianne86
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jan 2020, 10:59

Hulp gevraagd over aanleggen electra

Bericht door Lianne86 »

Hoi!
Ik ben inmiddels begonnen met het ombouwen van mijn bus maar helaas heb ik van electra niet veel kaas gegeten en is het mij onduidelijk hoe het zit met de aarde van mijn CEE stekkerdoos en vervolgens het aansluiten van de aardlekschakelaar. Ik denk dat ik het stroomdraad nu goed heb aangesloten aan de contactdoos (foto 1). Het enige wat ik hier vreemd vind is waar het klemmetje voor is wat over blijft aan de bovenkant. Vervolgens heb ik dus blauw, bruin en aarde eruit komen aan de onderkant. Maar klopt het dat ik de aarde aan het chassis moet bevestigen en blauw en bruin de aardlek in gaan? (Foto 2 is de aardlekschakelaar)

Ik heb ruzie met het uploaden van foto’s. Hopelijk zijn ze hier te zien: https://myalbum.com/album/zHooDCdEGBMi

Ik hoop dat iemand zijn kennis met mij wil delen! Bvd
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd over aanleggen electra

Bericht door Multivan Generation »

De massa, ook wel de geel/groene draad kun je inderdaad aan de carrosserie vastmaken.

Blauw op de aansluiting N vastzetten
En Bruin op 1 en 2 van de aardlek schakelaar.

Er zijn wat topics over hoe 230 V in de bus te brengen,
wellicht handig om dat even te bekijken :knipoog
viewtopic.php?f=24&t=53468

maar het kan ook anders:
zie hier:
viewtopic.php?p=405648#p405648

Groetjes en veel klus plezier

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Lianne86
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jan 2020, 10:59

Re: Hulp gevraagd over aanleggen electra

Bericht door Lianne86 »

Dankjewel Peter! Ik heb me rot gezocht online en kwam allerlei verschillende antwoorden tegen of net andere vraagstelling, vandaar mijn eigen geopend. Ik zal die jij hebt doorgestuurd eens bekijken :-)
Plaats reactie