Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

casco verzekering voor zelfbouw camper

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
John_T5

casco verzekering voor zelfbouw camper

Bericht door John_T5 »

Er zijn veel topics over verzekeringen, hier nog maar eentje, specifiek over NKC full casco camper verzekering voor zelfbouw T5.

Sinds kort hebben we een T5 uit 2011 omgebouwd en gekeurd naar camper.
Nu volledig casco verzekerd als camper (is onze 2e auto) bij AON. Verzekerde waarde 20k (ingeschat, nog niet getaxeerd) Maandpremie met 15jr schadevrij ongeveer 45 Euro.
AON stelt een BOVAG veiligheidskeuring verplicht bij zelfbouw (is gedaan). Helaas; AON verzekert NIET vervangend vervoer bij campers ouder dan 5 jaar.

Om het laatste ben ik verder rond gaan kijken. Als 1e bij ANWB, helaas aanvullende eis 2 x bearlock. Zo ook bij camperverzekerd. Bij Unive en Interpolis vind ik geen aanvullende eis, maar zijn een stuk duurder.

Gisteren gebeld met NKC. Behalve BOVAG veiligheidskeuring geen aanvullende eisen, wel vervangend vervoer ongeacht leeftijd bij full casco. Voorwaarden, dekking en eigen risico zijn vergelijkbaar met huidige AON. Ongeveer dezelfde maandpremie, maar bijkomend verplicht lidmaatschap maakt het een fractie duurder. Ik overweeg om over te stappen naar NKC.

Mijn vraag aan degenen met ervaring met NKC verzekering;
Zouden jullie NKC aanraden voor mij of juist niet?

Bedankt!
John
foto.jpg
MGA1600

Re: casco verzekering voor zelfbouw camper

Bericht door MGA1600 »

Geen vergelijkende ervaring maar wel verzekerd bij NKC. Heb ze een keer gebeld om te vragen of ik de bus tijdelijk als dagelijks vervoer mocht gebruiken: geen probleem.
Ze geven regelmatig mail-informatie over bijvoorbeeld campings, de Corona beperkingen etc. specifiek per land en sturen regelmatig een heel aardig tijdschrift. Het voelt echt als voor camperaars door camperaars. Tot nu toe zeer tevreden, maar geen ervaring met een schade-situatie.
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

Ik ben ook bij NKC verzekerd, ook om het "dagelijks" gebruikoptie.
Die van mij word volgende week getaxeerd, ben benieuwd.
Heb nu ook zelfbouw verzekering.
Electra en gas zijn 2 week geleden van al goedgekeurd, maar kreeg gisteren bericht dat formulier niet goed is ingevuld door keurmeester, dus achteraf illegaal weggeweest met de camper. Nou vind ik 2 week later pas reageren ook wel erg laat, want ik had het formulier per mail doorgestuurd, dus ze hadden het ook direct. Morgen maar weer naar de keurmeester met de papieren. :muur
T5 2.5 TDI LWB 2008
T4 2.4 D Carthago Malibu 1991 Nu verkocht!!
DutchNavigator
Contacteer:

Bericht door DutchNavigator »

Ik ben al 20 jaar bij de NKC qua verzekering. Ook 3 x gebruik gemaakt van de 'bouwverzekering'. Taxeren is ook altijd een mooi moment om te zien wat je noeste arbeid 'waard' is.

Prima verzekering.
http://www.iroquois.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie