Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

casco verzekering voor zelfbouw camper

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: casco verzekering voor zelfbouw camper

Bericht door peetjeadhdtje »

Die sticker zat er natuurlijk niet bij. Ze vragen een controle van een bovag focwa bedrijf. Misschien dat ze alsnog voor dat nr vragen en dan moet ik het volle pond betalen.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: casco verzekering voor zelfbouw camper

Bericht door krekwakwol »

Ik denk niet dat ze dat nr nodig hebben, het formulier wat ik geplaatst heb, is van een camperhersteller die geselecteerd is door de NKC, maar daar zat verder ook geen registratie nummer o.i.d. bij.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: casco verzekering voor zelfbouw camper

Bericht door peetjeadhdtje »

Na bellen met nkc eindelijk bericht dat ik met het ding verzekerd op weg kan.

maar......
dit is ook weer zo een leuke.

Bedankt voor het toesturen van uw polis. Helaas kunnen wij op basis van uw gestuurde polis u geen (extra) korting toekennen.
De gestuurde polis is namelijk van een camperverzekering.
Voor het overnemen van de no-claimkorting o.b.v. de schadevrije jaren van uw personenautoverzekering hebben wij een kopie polis nodig. Let erop dat het polisblad voldoet aan de volgende eisen: enz enz

dus indien je camperbusje je enige voertuig is betaal je het volle pond mag je opnieuw korting gaan opbouwen.
Nou heb ik nog de quad verzekerd, eens kijken of ze daar de no claimkorting van accepteren.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: casco verzekering voor zelfbouw camper

Bericht door Hanz »

Beetje merkwaardig. Op de site van de NKC bij veelgestelde vragen staat: 'Je kunt een no-claimkorting van maar liefst 80 procent opbouwen. Je bereikt dit al na 5 schadevrije jaren, die afkomstig zijn van een reeds beëindigde polis. Daarnaast kun je op basis van de schadevrije jaren op je huidige personenautoverzekering tot maximaal 80 procent korting krijgen.'
Ik lees daaruit dat je korting krijgt op basis van een beëindigde polis (van een andere camperverzekering?) of op basis van schadevrije jaren van je personenauto die je naast je camper hebt.
Als die reeds beëindigde polis niet van een camperverzekering is, wat bedoelen ze daar dan mee?
Ik zou het nog eens bij ze navragen.

En als je je premie wilt berekenen op hun site dan krijg je dit te leze:
'Schadevrije jaren camperverzekering
De verzekeraar bepaalt op basis van uw aantoonbare schadevrije jaren het no-claimkortingspercentage. Het maximum no-claimkortingspercentage bij de NKC Camperverzekering is 80%.
Het aantal schadevrije jaren dat wij van uw huidige verzekeraar doorkrijgen is leidend voor de definitieve no-claimkorting. Als het aantal schadevrije jaren niet overeenkomt met uw opgave dan wordt de korting alsnog vanaf de ingangsdatum van de verzekering gecorrigeerd. Dit kan invloed hebben op uw premie.

Schadevrije jaren personenautoverzekering
Is dit uw eerste camperverzekering? Dan heeft u geen camper schadevrije jaren opgebouwd. Op basis van de schadevrije jaren van uw personenautoverzekering kan ook no-claimkorting worden verleend. Geef hier dan het aantal schadevrije jaren op dat u heeft opgebouwd op uw personenautoverzekering. U kunt dit terugvinden op uw laatste nota of polisblad van uw autoverzekering. Deze schadevrije jaren worden niet overgenomen, maar zijn bepalend voor de korting. Binnen twee weken na uw verzekeringsaanvraag hebben wij dan een kopie van deze polis of nota nodig (niet ouder dan een jaar). Wanneer wij deze niet ontvangen, wordt de korting vanaf de ingangsdatum van uw verzekering verlaagd. Hiervoor ontvangt u een aanvullende nota. Stuurt u daarna alsnog de gevraagde kopie, dan passen wij de korting aan vanaf het moment dat wij de kopie hebben ontvangen.'


Daar staat volgens mij hetzelfde, of schadevrije jaren overnemen van de vorige camperverzekering, of van je personenauto.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: casco verzekering voor zelfbouw camper

Bericht door krekwakwol »

Ik vind het ook vreemd, ik had toen ik de T5 verzekerde ook geen personen autopolis laten zien, nog wel een T4 camper bij hun verzekerd ook met 80% no claim. En dat hebben ze ook op de T5 gegeven.
Later pas een personenauto bij gekocht en bij de NKC verzekerd. En daar ook weer 80% no claim op gekregen.
Dus ze hebben vertrouwen in onze rijkunsten. :toppie
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: casco verzekering voor zelfbouw camper

Bericht door peetjeadhdtje »

Ik zit nog altijd te hannessen met de nkc over mijn no claim van mijn nieuwe camper.
Het polisblad opsturen van mijn 2e voertuig met de daarop aanwezige schadervrije jaren was niet voldoende maar ik moest die verzekeraar vragen de royaldata vrij te schakelen zodat nkc de schadervrije jaren/korting kan overnemen.

Geen probleem dacht ik....
pats, door misverstand gooit die verzekeraar mijn voertuig uit de verzekering.
Met veel gemail dat ding weer met korting bij hun verzekerd gekregen.

Nu heeft de verzekeraar 2e voertuig de royal data korting vrijgegeven maar kreeg ik de volgende mail van mijn contactpersoon:

Beste meneer,
Ik heb de verzekeraar xxxx gevraagd om de schadevrije jaren op die op de polis staan vrij te geven. Dit betekent echter wel dat de premie van deze polis anders gaat worden.

U zal snel de nieuwe polis ontvangen. Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,

Dus ga ik over mijn 2e voertuig de volle mep betalen.

Klopt dit allemaal wel/ hebben jullie dit wel eens aan de hand gehad?
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: casco verzekering voor zelfbouw camper

Bericht door krekwakwol »

Beetje vreemd Peet,

Ik heb een T4 camper gehad, deze bij de NKC verzekerd, gelijk 80% no claim gehad omdat we wel een andere auto hadden, maar die was elders verzekerd met 80% no claim bij die verzekering.
Dit hebben ze overgenomen na een kopie van die polis te hebben door gestuurd naar de NKC
Toen hebben we de T5 gekocht, deze eerst bij de Univé verzekerd gehad, maar dat kon niet meer omdat het kenteken gewijzigd werd i.v.m.camper keuring. Toen gebeld met NKC, die hebben hem in de ombouw verzekering gehad en na keuring van gas en stroom over op normale camperverzekering, ook weer 80%.
Toen T4 verkocht. Later een klein autootje erbij gekocht en die werd als 2e auto ook weer met 80% verzekerd bij de NKC. En nog steeds.
Kun je het nog volgen?

Dus geen problemen hier mee gehad bij de NKC.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: casco verzekering voor zelfbouw camper

Bericht door Hanz »

Roy Data is het databasesysteem waarin de verzekeraars de schadevrije jaren vastleggen zodat een andere verzekeraar die weer kan inzien. De schadevrije jaren worden alleen in Roy Data vastgelegd als de verzekering beëindigd wordt en worden dus niet constant up-to-date gehouden. Vandaar waarschijnlijk het misverstand waardoor de verzekeraar van je andere voertuig de verzekering beëindigde. Zie voor meer info o.a. hier: https://www.independer.nl/autoverzekeri ... lsrc=aw.ds

Omdat Roy Data bij een bestaande verzekering dus niet altijd up-to-date is wordt aangeraden om het polisblad van je lopende verzekering op te sturen want daar staan wel elk jaar de actueel opgebouwde schadevrije jaren op.
Heel vreemd dat NKC daar nu moeilijk over doet want dat is bij alle verzekeraars dagelijkse praktijk. Ik zou ze gewoon eens bellen en vragen wat nu precies het probleem is en welke informatie ze willen hebben.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: casco verzekering voor zelfbouw camper

Bericht door peetjeadhdtje »

Nou we zijn eruit na een 3 maanden in mijn piepzak te hebben gezeten.
Ik ben gaan communiceren via het mailsysteem van mijn verzekeringen van de nkc en daar de mail van de verzekeraar van mij 2e voertuig neergelegd.

Toen ik het polisblad van mijn 2e voertuig naar de nkc stuurde was dit niet voldoende en nu krijg ik dus via het mijn verzekeringen mailsysteem toch de 80 %.

Werd er helemaal wild van. En nu weer lekker verder met klussen :driveT5




Geachte heer

U heeft in januari 2020 een camperverzekering bij ons be�indigd met 12
(twaalf) schadevrije jaren. Deze jaren zijn op dit moment in gebruik op een
motorrijtuigenverzekering bij een andere verzekeraar. Van die verzekering
hebben wij een polisblad ontvangen. Op basis hiervan geven wij u op uw
nieuwe camperverzekering bij NKC 80,00% no-claimkorting.

De schadevrije jaren hebben wij van de polis verwijderd. Schadevrije jaren
kunnen namelijk maar op ��n verzekering gebruikt worden voor korting op de
premie. De schadevrije jaren van uw lopende verzekering kunnen wij dus niet
overnemen op uw camperverzekering. In uw 'Mijn Verzekeringen' vindt u het
gewijzigde polisblad.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: casco verzekering voor zelfbouw camper

Bericht door Hanz »

peetjeadhdtje schreef: 27 feb 2021, 11:12 Geachte heer

U heeft in januari 2020 een camperverzekering bij ons be�indigd met 12
(twaalf) schadevrije jaren. Deze jaren zijn op dit moment in gebruik op een
motorrijtuigenverzekering bij een andere verzekeraar. Van die verzekering
hebben wij een polisblad ontvangen. Op basis hiervan geven wij u op uw
nieuwe camperverzekering bij NKC 80,00% no-claimkorting.


De schadevrije jaren hebben wij van de polis verwijderd. Schadevrije jaren
kunnen namelijk maar op ��n verzekering gebruikt worden voor korting op de
premie. De schadevrije jaren van uw lopende verzekering kunnen wij dus niet
overnemen op uw camperverzekering.
In uw 'Mijn Verzekeringen' vindt u het
gewijzigde polisblad.
Snap je het zelf nog? Iets zegt mij dat je over een van je voertuigen de volle mep gaat betalen en dat is niet normaal. Ik zou de polissen en facturen van allebei de voertuigen nog maar eens goed bekijken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: casco verzekering voor zelfbouw camper

Bericht door krekwakwol »

Sorry Peet , is het nu geregeld of nog niet.
Door de brief die je onder je bericht post, is het mij niet meer duidelijk.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: casco verzekering voor zelfbouw camper

Bericht door peetjeadhdtje »

Het zit hem in de no claim en schadevrije jaren. No claim kun je overnemen en schadevrije jaren niet. Ik geloof dat het nu geregeld is.
Plaats reactie