Oeps ja ik ben weer mobiel op diesel....... Een Ford transit connect l2 120pk automaat nieuw uit de doos (alleen is de doos 2,5 jaar dicht gebleven)
Voor mij nu gehandicapten tarief.... Nog goedkoper
Voor jou zie ik het ook wel zitten...
Dus camper op kenteken moet gewoon lukken, daarna het kwarttarief aanvragen zal ook wel gaan.
Succes
Ja Rolf, ieder nadeel heb zijn voordeel. Bij de t5 doka die jij toen had heb je daar ooit over gedacht een doorgang van woongedeelte naar de cabine te maken/ zou ik dat goedgekeurd krijgen? Hoe kom jij trouwens in je connect? rijdt je van achteren door naar voor?
Voor mijn ongeval wilde ik net gaan beginnen aan een doorgang. Je moet iets groter denken soms..,. Als de auto een keer gekeurd is als camper kan je m daarna gaan wijzigen (niet door vertellen, doet bijna niemand :-) Ik wilde de achterwand binnen ruwweg de grootte van de achterruit weghalen en twee enkele stoelen in de cabine plaatsen. Als je het goed aanpakt hoef je niet te keuren ;-)
Zelf kom ik in mijn connect door uit mijn rolstoel te gaan staan en dan op de bestuurders stoel te gaan zitten. De rolstoel hijs ik via de linker schuifdeur in de laadruimte.
Ja, zag in ander topic methoden voor vloerisolatie.
Ik heb het als volgt gedaan.
Voor de vloerisolatie van de pickup dubb cabine heb ik 30mm blauwe xps met geplaatst.
Ik heb de metalen vloer goed in de loslaat wax gezet,
toen de blauwe XPS( kanten verbonden met bisonbruis lijm),
en daarbovenop 3mm hard houtenmultiplex verlijmd met PUR 2K LIJM 666 A+B 7KG van vos chemie
om te voorkomen dat bij het vullen van de onderligende ruimtes het geheel omhoogkomt heb over het hele oppervlak 10 cm dikke beton klinkers gelegd.
Vullen met purschuim werkt perfect.
Ik kan door de wax het geheel weer uitnemen en je zag dat alle holle ruimtes door de pur waren gevuld.
Ik heb nu een zeer drukvastevloer waar geen/ tot weinig condens zich kan vormen.
Let op
ze verkopen veel voor XPS maar let op de drukvastheid.
Dacht eens gelezen te hebben dat purschuim vocht aantrekt.
VW heeft dat ook eens gebruikt in de onderdorpels bij de voor portieren , laten dat nu net bekende roestplekken zijn geworden bij de busjes.
Dan ben ik de Sjaak Jan.
Waar dacht je dat gelezen te hebben dat purschuim vocht aantrekt/ heb je een link voor mij?
Heb alles af gegoogeld.
Alvast bedankt.
Het woord hygroscopisch valt er regelmatig maar ik ben nog op t www uit aan het zoeken of het alleen hygroscopisch is tijdens het uitharden of ook na het uitharden. Tot nu toe na de uitharding niets over kunnen vinden.
Wij hebben uw aanvraag op grond van onze acceptatienormen niet kunnen accepteren omdat het merk en/of type motorrijtuig/camper ten aanzien van de verzekering niet acceptabel is. Wij hebben helaas geen mogelijkheden om omgebouwde (mini-)vrachtwagens, stadsbussen, touringcars, brandweerauto's etc. te verzekeren.
Wat moet ik hier nu op antwoorden? Een T5 Pick up is toch geen mini vrachtwagen.
Heb je al een camper op kenteken?
Ik moest ook een andere verzekeraar toen mijn bus van bedrijfswagen naar kampeerauto (dus personenautokenteken) omgekeurd was. Ik zit nu bij de NKC, die verzekeren personenauto's en campers. Ik weet niet hoe het zit met bedrijfswagens, maar onze vorige camper had een bedrijfswagen kenteken.
Misschien even een belletje naar hun toe?
Ik ben bang dat me bij een andere verzekeraar hetzelfde gaat gebeuren. Ik ga nu voor het eendagskenten een gewone autoverzekering afsluiten zodat ik morgen naar de rdw keuring kan. Indien ik hem dan op camperkenteken heb ga ik voor de definitieve camperverzekering. Altijd alles op t laatste moment bij peetje.
Zojuist in 5 min telefonisch bij anwb eendagskenteken afgesloten, is ook mijn huidige camperverzekering bij afgesloten.
En toch wilde ik graag de camper na de keuring bij camperverzekerd onderbrengen.
Is hier iemand met een zelfbouw pick up die wel bij camperverzekerd is ondergekomen. Ik heb het gevoel dat ze na een ochtend heen en weer mailen een vrachtwagen of iets voor ogen hadden en me daarom hebben afgewezen.