Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Afstandsbediening standkachel?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rwin
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 dec 2017, 10:32
Locatie: Voorthuizen

Afstandsbediening standkachel?

Bericht door Rwin »

Naast een T4 Transporter nu ook sinds dit weekend blije bezitter van een T5 California 🤩. Nu druk aan het inlezen en leren over hefdaken, huishoudaccus en welk matras te kiezen enzo.

Aan de sleutelbos zit ook de afstandsbediening van de verwarming. Domme vraag misschien: wat is het nut daarvan? Dat doe je toch ook via het regelpaneeltje? En zo groot is de bus nou ook weer niet dat dit te ver lopen is? 😂 hoe gebruiken jullie mede forummers dit, mis ik een toepassing wellicht?
T4 2001 DC 150pk | T5 GP 2012 California Comfortline 180pk
Langbeest
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 mar 2018, 16:15

Re: Afstandsbediening standkachel?

Bericht door Langbeest »

Ik gebruik hem als ik in boven lig te slapen (hefdak) en weet dat ik over 10 min naar beneden ga om te ontbijten :-)
Makkelijker dan op je kop hangen voor het paneeltje :nuts
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2016
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Afstandsbediening standkachel?

Bericht door chv »

Of, als je thuis in je warme bedje ligt en je de ruiten van de bus wilt laten ontdooien terwijl je rustig intussen je ontbijt gaat klaarmaken.

Mvg,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Afstandsbediening standkachel?

Bericht door bvddobb »

Bij ons gaat 'ie, als het koud is, ook mee naar het bovenbed. Om met alleen je neus onder het dekbed vandaan de kachel 's ochtends vast aan te klikken voor we eruit komen. Of 's avonds uit als we gaan slapen en het is warm genoeg.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Afstandsbediening standkachel?

Bericht door Multivan Generation »

Je afstandsbediening zal werken op de motorstandkachel.
Het display in de hemel kan aansturing voor motorstandkachel zijn, maar meestal en zeker bij een California is het aansturing voor de lucht standkachel.

Als je het verschil in nut nog niet ziet, dan merk je dat aan het einde van de winter wel. Afstandsbediening werkt tot soms wel 1 km in het vrije veld.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 614
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Afstandsbediening standkachel?

Bericht door Lutra »

Multivan Generation schreef: 26 jan 2021, 20:21 Je afstandsbediening zal werken op de motorstandkachel.
Het display in de hemel kan aansturing voor motorstandkachel zijn, maar meestal en zeker bij een California is het aansturing voor de lucht standkachel.

Als je het verschil in nut nog niet ziet, dan merk je dat aan het einde van de winter wel. Afstandsbediening werkt tot soms wel 1 km in het vrije veld.
Afstandsbediening bij een California is voor de luchtstandkachel. Bij ons in elk geval niet op de motorstandkachel want we hebben alleen de zuheizer.
Afstandsbediening gebruiken we ook af en toe voor het van huis uit inschakelen van de verwarming. Hij werkt idd over grote afstand.

Tip voor het matras: vervang de lattenbodem door schotelveren. Al veel over geschreven hier op wjw.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Rwin
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 dec 2017, 10:32
Locatie: Voorthuizen

Re: Afstandsbediening standkachel?

Bericht door Rwin »

Hi All,

Dank voor de antwoorden, ik begin het te snappen ;-)
En die Froli vervanging van de lattenbodem staat al op mijn verlanglijst (net als heel veel andere accesoires).
Eerst maar eens proberen zonder, dan weten we de upgrade later beter te waarderen!
T4 2001 DC 150pk | T5 GP 2012 California Comfortline 180pk
Plaats reactie