Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zwart beeld achteruitrijcamera

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
resa
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:07

Zwart beeld achteruitrijcamera

Bericht door resa »

Toch even een apart topic genaakt. Heb deze achterijrijd camera besteld:
https://www.amazon.nl/Achteruitrijcamer ... 1919&psc=1
Gisteren bezig geweest maar krijg geen beeld. In mijn beleving alles gecheckt. Kabels apart gehad aan een losse accu, radio gereset, camera direct aan radio aangesloten, direct op achteruitrijlampen, tulp verbinding met ducktape zodat automassa niet geraakt wordt. Het vreemde is dat de camera het 2x deed maar toen ik alles naar achterkant bracht om het vast te gaan zetten, weer zwart beeld :bonk. Ik wil vandaag weer verder kijken maar heeft iemand een tip wat ik nog meer kan doen?
:driveT5 :yes
resa
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:07

Re: Zwart beeld achteruitrijcamera

Bericht door resa »

resa schreef: 04 jul 2021, 08:44 Toch even een apart topic genaakt. Heb deze achterijrijd camera besteld:
https://www.amazon.nl/Achteruitrijcamer ... 1919&psc=1
Gisteren bezig geweest maar krijg geen beeld. In mijn beleving alles gecheckt. Kabels apart gehad aan een losse accu, radio gereset, camera direct aan radio aangesloten, direct op achteruitrijlampen, tulp verbinding met ducktape zodat automassa niet geraakt wordt. Het vreemde is dat de camera het 2x deed maar toen ik alles naar achterkant bracht om het vast te gaan zetten, weer zwart beeld :bonk. Overigens had ik al eencamera op de kentekenplaat , die niet meer werkte. De radio gaf toen ook steeds aan dat er geen camera aangesloten was. Nu komt die melding niet en lijkt ie wel verbinding te maken maar dan zonder beeld. Ik wil vandaag weer verder kijken maar heeft iemand een tip wat ik nog meer kan doen?
:T54LIFE
:driveT5 :yes
resa
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:07

Re: Zwart beeld achteruitrijcamera

Bericht door resa »

Ik heb t gevonden…eerst de camera aansluiten en dan pas de radio aanzetten. :jumpklap
De camera is scherp van beeld, alleen jammer dat de bumper niet zichtbaar is. Met fietsenrek erop ideaal maar voor normaal gebruik net te ver (1m), hij staat op zijn verst naar beneden gedraaid.
:driveT5 :yes
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 468
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Zwart beeld achteruitrijcamera

Bericht door Remco_T5 »

Ik ben er achtergekomen dat het metaal van de klep niet per definitie een goede massa is. Klep open goed beeld en klep dicht geen beeld. Ik dacht eerst aan de verkeerde plus aansluiting maar de radio bleef in reverse staan. Nu blijkt dat de massa slecht is. Massa van ruitenwisser gepakt en alles werkt :sjaal
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Plaats reactie