Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verzekeren

VW T6 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Verzekeren

Bericht door MGA1600 »

In het kader van het aanstaande eigenaarschap van een MV komt de vraag nu op hoe en waar ik hem ‘straks’ het beste kan verzekeren. Huis, inboedel, aansprakelijkheidsverzekeringen, de dagelijkse auto etc. hebben we allemaal via een tussenpersoon verstekend. Maar is daar voor iets specifieks als een campertje ook handig of kan ik beter rechtstreeks in zee gaan met bijv. de NKC of een andere verzekeraar op dit gebied? Hoe zijn uw ervaringen met de verschillende verzekeraars? Je hoopt ze niet nodig te hebben, maar als het toch gebeurd moet het wel soepeltjes gaan......
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Verzekeren

Bericht door eurocook »

Kijk eens bij Camperverzekerd.

https://www.camperverzekerd.nl/?gclid=C ... 3JEALw_wcB

Groet Eurocook
:T54LIFE
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Verzekeren

Bericht door Hanz »

Als de Multivan als camper te boek staat dan heeft een specifieke camperverzekering voordelen, bijvoorbeeld meeverzekerde inboedel, pechhulp en repatriëring. Zie verder de link naar camperverzekerd.nl die eurocook stuurde.
Ik heb zelf prima ervaringen met camperverzekerd. Gelukkig nog nooit aanspraak hoevenmaken op uitkering maar verder is hun communicatie vlot en duidelijk, de premie is zeker concurrerend met anderen en alles gaat per mail en digitaal, wat ik persoonlijk erg handig vind. Als je onderweg bent heb je niks aan brieven in je brievenbus, digitaal kan je altijd met ze in contact komen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
marianne2014
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 okt 2018, 14:18

Re: Verzekeren

Bericht door marianne2014 »

Je moet goed de voorwaarden bekijken. Want met een camperverzekering ben je meestal niet verzekerd als je de camper voor andere doeleinden (familiebezoek, boodschappen bij Ikea etc.) gebruikt. Als je dan schade oploopt weet je niet hoe de verzekering reageert. Bij mijn zoektocht heb ik de NKC als enige gevonden, die ook privé gebruik dekt.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Verzekeren

Bericht door Beckontheroad »

marianne2014 schreef: 30 aug 2019, 00:11 Je moet goed de voorwaarden bekijken. Want met een camperverzekering ben je meestal niet verzekerd als je de camper voor andere doeleinden (familiebezoek, boodschappen bij Ikea etc.) gebruikt. Als je dan schade oploopt weet je niet hoe de verzekering reageert. Bij mijn zoektocht heb ik de NKC als enige gevonden, die ook privé gebruik dekt.
Ben ik niet eerder tegen gekomen als uitsluiting!
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Verzekeren

Bericht door moosev »

Bij Aveco ook geen probleem. Goede ervaringen mee tot nu toe ivm vervangende camper.
gr
René
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Verzekeren

Bericht door MGA1600 »

Ik heb inmiddels bij genoemde namen een info-vraagje uitstaan... Bedankt weer voor alle reacties!
marianne2014
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 okt 2018, 14:18

Re: Verzekeren

Bericht door marianne2014 »

Nou Centraal Beheer heeft mij er expliciet op gewezen, staat ergens in de kleine lettertjes. Bij verzekeringsmaatschappijen neem ik geen enkel risico! Recreatief gebruik definieren zij heel anders dan ik. En met de verzekering van de NKC ben ik best tevreden.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Verzekeren

Bericht door Beckontheroad »

marianne2014 schreef: 30 aug 2019, 17:20 Nou Centraal Beheer heeft mij er expliciet op gewezen, staat ergens in de kleine lettertjes. Bij verzekeringsmaatschappijen neem ik geen enkel risico! Recreatief gebruik definieren zij heel anders dan ik. En met de verzekering van de NKC ben ik best tevreden.
Zeker goed, immers 1 ding (zit in de naam) is zeker, dat je je geld kwijt bent.
En schade vergoed krijgen moet je maar afwachten...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: Verzekeren

Bericht door de Viking »

Camperverzekerd:

Dagelijks gebruik van de camper is doorgaans toegestaan. Dit wordt echter bepaald bij acceptatie (na ontvangst van een verzekeringsaanvraag).
Woon- werkverkeer is niet toegestaan met de camperverzekering van Camperverzekerd.
Dit laatste is ook bij een oldtimerverzekering het geval.

(voor mij persoonlijk wel een prima verzekering omdat ik er nog een auto naast heb en niet meer werk :knipoog )

Er zit dus wel degelijk een risico aan deze specifieke verzekeringen als je de bus het hele jaar voor alles wilt gebruiken.
Pas op, verzekeraars zijn niet mals als het aankomt op uitbetalen.

Waarom moet een normaal busje voor dagelijks gebruik de volle mep betalen en jij als camperbusje niet terwijl je hem ook het hele jaar gebruikt!

Trap ook niet in een taxatie als deze niet volgens een taxatierapport zoals bedoeld in artikel 7:960 van het Burgerlijk Wetboek is vastgelegd.
De verzekeringsmaatschappij komt wel langs om te taxeren omdat ze na ombouw een premie vast willen stellen maar is dus geen artikel 7:960 taxatie! en je krijgt bij totale schade niet het taxatiebedrag uitgekeerd.

Verzekeringen is een noodzakelijk kwaad maar betaal niet te veel :knipoog
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Plaats reactie