Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 Bus camper voor Mark

VW T6 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Multivan Generation
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Multivan Generation »

moosev schreef: di aug 18, 2020 8:37 Wordt mooi zeg. Leuke details weer. Hoe krijg je die gasfles op zijn plek? Moet dat via de opening aan de zijkant of via de bovenklep?
Benieuwd wat er straks achter het onderste rolluikje komt, of is dat alleen voor wat jerrycans?
Kon je de lichtlijn niet met een klein haaks alu profieltje doorlaten lopen bij de klep?
gr
René
Dank je wel René,
De gasfles kan zowel vanaf boven als vanaf de zijkant geplaatst worden.
Achter het rolluiken komt een klein afval watertankje, een grotere waterjerrycan en dan is er nog opbergruimte over. Bijvoorbeeld om 2 stapelbakjes op elkaar te zetten.
Je idee over dat lichtlijstje door te laten lopen heb ik ook overwogen, maar dan heb je een extra materiaal wat de keuken minder strak maakt, en een mogelijk extra stootpunt als je in bed ligt. Nu is de ledstrip vanaf de bovenzijde beschermd door het overhangende werkblad.

Zit nu trouwens even met een lastig creatief denk proces met een tikkeltje brainfreeze, met andere woorden zit even vast. Maar daar kom ik ook wel weer uit.. :knipoog

Groetjes Peter
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op wo aug 19, 2020 8:49, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Renew

Bericht door Renew »

Wat ziet het er allemaal netjes uit!
Ik ben benieuwd hoe dat zo breed mogelijke bed eruit gaat zien.

Waar gaat de brainfreeze over?
moosev

Bericht door moosev »

Peter, bescherming van de led strip kan uitstekend met een U profieltje. Dan kijk je er van de voorkant ook niet zo in. Is wellicht wat subtieler. Op onderstaande foto zie je dat ik het laatste stukje van het haaks profieltje omgebogen heb, zodat er geen scherpe delen aanzitten voor het stoten.
Goed bedacht van de dubbele toegang voor de gasfles, kan wel eens erg handig zijn op momenten dat hij onverwacht leeg is.
Je mag je vastgelopen ideeën natuurlijk ook op het forum spuien, er zullen waarschijnlijk genoeg reacties op komen, wellicht voer voor een apart topic?
20200818_121902.jpg
Succes met het proces!

gr
Rene
odorf

Bericht door odorf »

Zit nu trouwens even met een lastig creatief denk proces met een tikkeltje brainfreese, met andere woorden zit even vast. Maar daar kom ik ook wel weer uit..
Dat begrijp ik, dat dilemma is natuurlijk om de T5 'Next Level' aan Mark te geven en deze T6 zelf te houden. :winter

Mooi werk hoor!
:toppie
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Multivan Generation
Contacteer:

@rené, jouw oplossing werkt voor jou misschien wel maar ik vind het niet mooi omdat het werkblad optisch zo bijna 2x zo dik lijkt.

@Odorf, wat ben jij een boefje zeg... :gekte :bifun

Uitdaging waar ik mee zat heb ik voor mezelf opgelost en uitgevoerd.
Zat hem in de bed-lengte versus 2 of 3 bed-delen, en cm's ergens vandaan halen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jan2009

Bericht door jan2009 »

" Brainfreeze " jawel .
Persoonlijk los ik zoiets op door er even voor te gaan zitten met een lekker biertje.
:proost

Voor jou zou ik een wandeling langs de kustlijn aanbevelen.
:lach
Kampeerbus T4 2,5 TDI /AJT 2002
Multivan Generation
Contacteer:

Goed probleem waar ik mee zat was hoe ik iets vast ging maken voor de bed constructie.

Uiteindelijk even blindklinkmoeren geplaatst en een dwars balk gemaakt.

Ahum foto's uploaden werkt even niet :bonk
Multivan Generation
Contacteer:

kenteken is binnen en de aanvraag voor het kwart-tarief is meteen op de post gegaan.
Straks nog eens wat foto's proberen te uploaden
Multivan Generation
Contacteer:

Waar zat ik nu even vast?
Ik wilde een schuif-bed maken in de lengte richting, wat over de omgeklapte 2 zits bank heen schuift.
De bed constructie wilde ik niet op de rugleuning laten steunen.
Ook moest de constructie in de dwars-richting voldoende stijf zijn, zo dat het niet gaat wiebelen.

En op het laatste punt zat ik even wat te puzzelen.
ik had eerste de bovenste oplossing, maar uiteindelijk is het de onderste geworden
ik had eerste de bovenste oplossing, maar uiteindelijk is het de onderste geworden
met behulp van RVS zelf-gemaakte beugel en blindklinkmoeren vast gezet, en nu stabieler
met behulp van RVS zelf-gemaakte beugel en blindklinkmoeren vast gezet, en nu stabieler
beetje puzzelen
beetje puzzelen
Multivan Generation
Contacteer:

en dan houten stroken gezaagd en die tegen elkaar aan gezet, natuurlijk weer te passend gemaakt :bonk
Dus het uittrekken van het bed ging ietwat stroef..
boor malletje gemaakt
boor malletje gemaakt
begint al wat te worden.
begint al wat te worden.
20200819_210756.jpg
Multivan Generation
Contacteer:

maar goed, hout op hout glijdt niet heel lekker dus wat expertise bij Mickelmoen gevraagd.
Hij kwam niet met een pas-klare oplossing maar heeft mij met een linkje wel op een denk-proces gezet :toppie

Heb van wat rest stukjes en wat verschillende middelen proefjes gemaakt om te kijken hoe dit zou werken.
Doel was, om het ten opzichte van elkaar gladder te krijgen, minder wrijving, dus gemakkelijker uitschuifbaar,
maar ook bescherming van de kopse zijde en de grain van het hout mooi naar voren te komen.
even wat middeltjes gepakt
even wat middeltjes gepakt
20200820_111024.jpg
20200820_111038.jpg
Multivan Generation
Contacteer:

en de uiteindelijke verrassende winnaar :gekte
Kroonoil PTFE oil voor derailleurs
Kroonoil PTFE oil voor derailleurs
Mooi om te zien, dat de strookjes mooi zichtbaar worden.

wordt al een bed
wordt al een bed
even testen..
20200820_172508.jpg
Multivan Generation
Contacteer:

idee van het bed en hoe het zou moeten werken
20200819_220730.jpg
Gisterenavond nog wat pootjes gemaakt en een aantal mensen hebben wat video'tjes gezien daarvan en van mijn zangkunsten kunnen genieten :knipoog :bifun
Bijlagen
20200820_213209.jpg
20200820_201613.jpg
Renew

Bericht door Renew »

Goed dat de oplossing voor jouw probleem is gevonden! 😀
Voorwat betreft het schuifvraagstuk heb je ook al een goede oplossing gevonden maar zouden nylon glijdertjes en wat teflonspray (zo nu en dan) ook niet werken?
Hoe breed is het bed nu uiteindelijk geworden?
Het ziet er echt netjes uit! Het gaat echt mooi worden, ik hoop dar er dit seizoen nog veel gebruik van gemaakt gaat worden.
MGA1600

Bericht door MGA1600 »

Renew schreef: vr aug 21, 2020 12:47 Goed dat de oplossing voor jouw probleem is gevonden! 😀
Voorwat betreft het schuifvraagstuk heb je ook al een goede oplossing gevonden maar zouden nylon glijdertjes en wat teflonspray (zo nu en dan) ook niet werken?
Hoe breed is het bed nu uiteindelijk geworden?
Het ziet er echt netjes uit! Het gaat echt mooi worden, ik hoop dar er dit seizoen nog veel gebruik van gemaakt gaat worden.
Ik maak nogal eens houten gereedschap tbv frezen en zagen en daar heb ik ook vaak schuivende houtverbindingen. Mijn ervaring is dat ouderwetse meubelwas langdurig werkt, nadeel is alleen de ‘zware’lucht die dat spul heeft
Plaats reactie