Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

van multivan naar grijs kenteken

vragen over de T5
Plaats reactie
brambo
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2007, 10:34

van multivan naar grijs kenteken

Bericht door brambo »

Ik wil een nieuwe t5 bestellen maar zou dan graag een multivan willen vanwege de luxere uitrusting (losse stoelen zwarte afwerking etc).
Echter zou ik hem op grijs willen rijden en dan zou er een tussenschot in moeten toch? weet iemand of dat zomaar kan en heeft iemand daar al ervaring mee.
hoe zit het met keuringen etc.

als iemand wat meer weet laat het me dan weten.

alvast bedankt

groet,

Bram

PS mijn T4 kort enkele cabine is te koop
(2002/zwartmet/leer/alles in kleur etc/km 56.000 vrpr €9550,-ex)
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Bericht door Ruud PS »

Ook ik ben hiermee bezig. Maar de Multivan wordt toch al in verschillende uitvoeringen op grijs kenteken aangeboden. Met name in dubbele cabineuitvoering, en zonder tussenschot als tweezitter. In de laatste uitvoering wordt de bus met de losse bank en stoelen NIET bevestigd in de rails afgeleverd. Geen enkele aanpassing aan de auto zelf.
Als je een schot wilt achter de voorstoelen (veiligheid) zal je naar een inbouwstation moeten. Lijkt mij niet zo ingrijpend, alleen weet ik niet of het linkerachterraam dan open mag blijven.
brambo
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2007, 10:34

Bericht door brambo »

hoi Ruud,

dankjewel voor de reactie, kon dat zelf nog niet terug vinden in foldermateriaal.
weet je of er wel een tussenschot nodig is als je wel en bank of stoelen plaats als dubbelecabine?

wat betreft die glasenruit die moet aan een kant dan dicht (links) volgens mij is dat een van de verplichtingen voor grijskenteken.
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Bericht door Ruud PS »

Jazeker, en het luistert nog heel precies, vanwege de eisen aan het grijskenteken icm een dubbele cabine. Als je de bijgeleverde bank wilt gebruiken, houdt dan rekening met de vrij brede zitting. Hierdoor ontstaat weinig beenruimte en de tussenwand iets naar achter plaatsen is dus geen optie. VW laat bij het ombouwbedrijf de bank iets aanpassen bij de hoeken, zodat het instappen gemakkelijker gaat.
Je hoeft zowel de linker- als rechterachterruit NIET te blinderen zolang er geen tussenschot is geplaatst!
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Fred loodrecht »

Hoi Brambo,heb je foto's van de t4?ik heb nteresse.

en je e-mailadres??
brambo
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2007, 10:34

Bericht door brambo »

heb zeker foto's maar hier niet bij de hand.stuur me een e-mail naar bd-sign@planet.nl dan zie ik de mail morgen en kan je meteen de foto's doorsturen
JvB
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:33

Bericht door JvB »

De Multivan wordt alleen geleverd in de korte wielbasis uitvoering. Dan heb je een mooie luxe bus waarin je achter voor geen meter zit, de standaard zithoek bij de korte wielbasis is aanzienlijk minder prettig als bij de lange wielbasis... Wij hebben om die reden maar gekozen voor een lange wielbasis transporter met allemaal leuke opties. Ik weet het is geen Multivan, maar het rijgenot voor mij en met name voor de passagiers zal er niet minder om zijn.

succes
Justin
brambo
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2007, 10:34

Bericht door brambo »

was daar al bang voor.
ik vind de lange wielbasis wel erg uitgerekt maar wel volgens alle berichten erg comfortabel.
toen ik erin ging zitten in de showroom en ik de deuren dicht trok merkte ik pas de extreme hoeveelheid aan ruimte.
Multivan
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jan 2007, 18:39
Locatie: Delfzijl

Bericht door Multivan »

Bram,

Ik rij een Multivan met grijs kenteken. Kijk even bij de T5,s nummer 161, Ik heb de twee losse stoelen op de tweede rij en daartussen het tafeltje.
popeye
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:01

Bericht door popeye »

volgens mij is de multivan wel te leveren in lange uitvoering .
wie goed doet , goed ontmoet!
Plaats reactie