Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Turbo kapot?

vragen over de T5
Plaats reactie
yaden
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2007, 15:38
Locatie: Rotterdam

Turbo kapot?

Bericht door yaden »

Hoi,

Zucht Veel problemen met mijn T5....Volgens de dealer is ook nu de turbo overleden (na dynamo, stuurstang (2x), stuurhuis, remschrijven voor en achter, etc....). En dat binnen 65000km

Een paar weken geleden was ik een hoop power kwijt, ik kwam niet meer boven de 100-110km/u. Bus weggebracht en toen hebben ze een losgeraakte slang van de turbo weer vastgezet.....maar ze deelden ook mee dat de turbo gewoon gesneuveld was. Ik toch met de bus naar huis gereden en merkte dat een hoop van de power toch terug is, de bus rijdt eigenlijk zoals ie altijd gereden heeft merk ik nu.

Ik had al een afspraak gemaakt om de turbo te laten reparen, dus het onderdeel is er (plus de kosten..) dus al bij de dealer. Maar nu twijfel ik of de turbo wel degelijk stuk is?

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb niet zo'n zin om voor niks (weer) kosten te maken.
Eric 175
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2007, 04:18

turbo stuk

Bericht door Eric 175 »

Ik zou even een andere dealer polsen. Hopelijk is de boel niet stuk. De eerste heeft dan weliswaar de onderdelen wel in huis gehaald, maar ook een verkeerde diagnose gesteld. Jou kan in dat geval niets worden berekend lijkt me.
Gebruikersavatar
Evert-Jan (T5 180)
Berichten: 299
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
Locatie: Gelderland

Bericht door Evert-Jan (T5 180) »

Bij mijn vorige wagen, een Passat TDI had ik bij 180.000km een gescheurde turbo slang. Totaal geen power meer, slang is vervangen en ik heb nog 20.000km gereden met deze wagen zonder problemen. wagen is vervangen door mijn huidige T5.
Evert-Jan (voorheen T5 180)
Theo931
Berichten: 132
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:29

Bericht door Theo931 »

Vraag me af welke onderbouwing de dealer had bij de diagnose dat de turbo stuk is. De losgeraakte slang perskant daar gaat een turbo niet van stuk.
Plaats reactie