Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Extra Garantie

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jaques T5 186
Berichten: 278
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Emmen

Extra Garantie

Bericht door Jaques T5 186 »

Rij nu bijna 2 jaar tevreden en zonder problemen in mijn T5 130Pk :sjaal
Ik heb de bus bij een onafhankeijk garagebedrijf gekocht, hij heeft deze weer
geregeld bij een officiele dealer van VW. stempel van de dealer staat in het service boekje. De eerste beurt bij een officiele duitse dealer laten doen,en daarbij wat kleine punten laten verhelpen, tevens nieuwe koplampen ( MV lampen ) alles viel onder garantie.
Nu wil ik graag garantie verlenging van 1 of 2 jaar, dit wordt mij aangeboden door Vw dealer Martin Schilder, deze is gehuisvest in Noord-Holland,
met een gratis inspectie beurt, en een te overleggen jaarbedrag voor de garantie afhankelijk van de staat van de bus. Tot zover SUPER.
Alleen is Noord-Holland voor mij een beetje te ver om dit even te regelen, en daar komt bij dat het garantiewerk daar ook uitgevoerd moet worden, daar kan ik mij wat bij voorstellen.
Ik informeer bij Pon onze importeur, wat de mogelijkheden zijn voor verlenging.
Wordt mij duidelijk gemaakt dat de bus gekocht moet zijn bij een officiele dealer, en dat de beurt ook bij een officiele dealer is uitgevoerd.
Daar ik de bus bij een onafhanklijk bedrijf gekocht heb, en mijn eerste beurt
van 30.000Km in duitsland heb laten uitvoeren, kom ik niet in aanmerking voor garantie verlenging, en daardoor vervalt alle garantiebepalingen, volgens onze Importeur :gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif
ik vindt dit ronduit BELACHELIJK, alleen daarom zou je nooit meer naar een Dealer toe gaan , het werkt niet maar toch....................................................
Ik wou het even kwijt.
Ondanks deze houding van de IMPORTEUR, ben ik een blije T5 rijder

Groet jaques T5 186
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Bericht door InfoMuis »

En wat je vergeet, je moet de EERSTE eigenaar zijn. :gif :gif :gif
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Kijk eens bij Dago verlenging garantietermijn (even googelen) en vraag daar eens naar aangesloten bedrijven bij jou in de buurt; misschien dat zij iets voor je kunnen betekenen.

Voor wat betreft de fabrieksgarantie (dus de door de fabrikant opgegeven termijn - wettelijk minimaal 2 jaar) is de fabrikant verplicht om deze na te komen ongeacht waar jij de auto hebt gekocht of hebt laten onderhouden. Wettelijk gezien sta je hierin dus vaak sterker dan je denkt!
Plaats reactie