Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 174pk vs Vito 120 CDI

vragen over de T5
Plaats reactie
T5max
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2007, 14:31

T5 174pk vs Vito 120 CDI

Bericht door T5max »

Heeft er iemand met een T5 174pk (of gechipt naar meer dan 174pk) al eens naast een Vito 120CDI van 204pk gestaan? Ik zou wel eens willen weten of er veel verschil is in het optrekken. Zou er ook in topsnelheid wat verschil zijn? Ik vind dit wel interessant om weten gezien er hier toch veel mensen zijn die de prestaties van hun busje belangrijk vinden.

Thx!
Gebruikersavatar
paulscs
Berichten: 221
Lid geworden op: 23 jan 2007, 22:51
Locatie: hoofddorp
Contacteer:

Bericht door paulscs »

Je wilt een t5 gechipt vergelijken met een standaardt 204 pk vito vindt het een beetje raar, je moet er tog vanuit gaan dat een t5 veel sterker is daar is chippen niet voor nodig. En trouwens een vito zul je ook wel kunnen chippen.
Ik zie veel liever een 174 pk t5 tegen een vito 205 pk en je zult zien dat het verschil minimaal is.
klaag niet als je wind tegen hebt, maar wees blij als je wint mee hebt.

http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

Nou ik weet het niet maar wat ik wel weet is dat een vito 120 optrekt van 0-100 in 8,8 sec en dat deed mijn ouwe 528i ook. Een t5 174 pk in 12, 2 sec. En das een heel best verschil. Echt die 120 droogt de T5 lachend af. Vito's met 4 pitters zijn echt brandhout met die ouwe motor maar deze V6 compleet overgenomen uit de E280 of 320 cdi is echt ouderwets mercedes. (de zooi er heen is brandhout)
Ze zijn makkelijk te chippen tot 247pk.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Goh Appie, je weet er wel erg veel vanaf.. :groteogen
Heb je een proefritje gemaakt of erger nog, heb je een vito besteld :bonk
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
T5max
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2007, 14:31

Bericht door T5max »

Nou ja die 12,2 seconden dat klopt toch ook niet volgens mij. Volgens de VW site trekt de T5 bestelwagen alsook de T5 caravelle of Multivan in 12,2 seconden naar honderd terwijl die toch een paar honderd kilo meer wegen. Zelf heb ik een T5 174pk bestelwagen en volgens mijn metingen (ok deze zijn mss niet tot op een halve second correct) gaat ie in +/- 10s naar honderd.
lambert killaars
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jan 2007, 20:17
Locatie: beesel

Bericht door lambert killaars »

de tijd die nodig is met optrekken van 0 tot 100 is gemeten met 500 kg belading heb ik begrepen volgens de folder,zal wel 2 seconden inzitten,met een lege bus.
Gebruikersavatar
bruun
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:39

Bericht door bruun »

Poosje geleden nog met mn 202 pk T4 achter zo'n vito gezeten , tot met de 120 moest ik em inhouden maar boven de 120 ging het gelijk op...
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

acceleratie

Bericht door vaniac »

Het aantal pk's is niet alléén zaligmakend voor de mate van acceleratie.
Bij lagere snelheden speelt vooral het gewicht een grote rol, terwijl bij hogere snelheden de luchtweerstand van invloed is.
Een derde belangrijke factor is de overbrengingsverhouding van de versnellingsbak. Veel bestelbusjes hebben een relatief korte eindreductie waardoor ze tot zo'n 120 km/u goed optrekken. Daarna is het afgelopen en gaat het met pijn en moeite tot 150 km/u.
De 130pk en 174 pk tdi's doen het in dit hogere snelheidsbereik best goed en hebben nog de nodige vermogensreserve. Met een kortere eindreductie zouden ze menige personenwagen eruit rijden.
Gebruikersavatar
paulscs
Berichten: 221
Lid geworden op: 23 jan 2007, 22:51
Locatie: hoofddorp
Contacteer:

Bericht door paulscs »

Al heeft een vito 300 pk en gaat hij in 6 seconden naar de 10 gaan, dan nog zit ik lekkerder in mijn t5
klaag niet als je wind tegen hebt, maar wees blij als je wint mee hebt.

http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
Zako
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 feb 2007, 10:53

Bericht door Zako »

Heeft die vito een 4 cilinders motor?


T5 heeft 5 cilinders en dat geeft natuurlijk een betere motor geluid... :happy


Maar gwn geduld hebben VW komt nog met een V6 tubodiesel..
Afbeelding

Sport Generation Blue
teevijf
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jan 2007, 20:12

Bericht door teevijf »

paulscs schreef:Al heeft een vito 300 pk en gaat hij in 6 seconden naar de 10 gaan, dan nog zit ik lekkerder in mijn t5
precies.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Waar gaat het hier over?


lekker belangrijk...
Het gaat toch om het prettig kunnen rijden met je bus.
Het gaat er toch niet om, wie er bij een stoplichtsprint eerder weg is?
En topsnelheid is hier in Nederland puur hypothetisch.

Voor de liefhebber: om een betere acceleratie te verkrijgen kun je beter al je troep uit je auto halen, iedere kilo telt dan. Topsnelheid, verlaging helpt daar wel iets bij, maar hier in Nederland niet echt relevant. Het gaat er mijnsinziens meer om dat je lekker veilig kunt sturen en fatsoenlijk kunt invoegen en dat je kunt genieten.

En voor de echte liefhebbers.. Ga eens naar een Trackdag en neem je busje mee, dan weet je meteen waar de grens ligt. Niet schrikken als die toch wat dichter bij ligt als dat je van te voren had aangenomen.

Wil je echt hard rijden, dan moet je geen bus hebben :knipoog
Daarvoor is er genoeg anders lekkers op de markt :happy
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

dat verschil is niet zo groot

Bericht door sep »

Laatst reed ik achter een mercedes ml 320 cdi op de snelweg ,en dat monde een beetje uit in een soort wedstrijdje bij elkaar weg proberen te rijden ,.......ik had verwacht dat de ml me wel los zou rijden,....hij kreeg het niet voor elkaar ,ook tot snelheden van 190 km bleef ik achter hem en soms voor hem ,hij was zichtbaar verbaasd en geamuseerd ,..ik ook .
Nu weet ik niet wat het ledige gewicht is van een ml ,maar das ook een zware bak ,.maar goed ,ik woog ook op dat moment ongeveer 2500 kg .
Van nul naar honderd zal de v6 iets rapper zijn ,( 1,2 seconde )maar op het moment dat beide voertuigen zeg maar 80 km p/uur rijden ,dan heeft de vito er een zware kluif aan ,...en wat betreft de 150 pk cdi 4 cilinder van mercedes ,daar rij ik rondjes om heen met twee vingers in de neus .

mvg sep

216 pk t5 545 nm ( ja das veel ,...maar wel lekker . )
Plaats reactie