Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welke 2din Navigatie in T5?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Tilt!
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:38
Locatie: Lebbeke, België
Contacteer:

Re: Welke 2din Navigatie in T5?

Bericht door Tilt! »

Graphics ... wat bedoel je precies ? Een DVD wordt prachtig afgespeeld. Voor de rest is het nogal rechttoe, rechtaan : buttons, 3 soorten backgrounds, animated of niet (bvb. bewegende vlammetjes) maar van het voorgaande moet je je ook niet teveel voorstellen hoor. Misschien moet ik eens kijken om andere backgrounds oid te downloaden ? Moest iemand een adresje weten ...

Front is niet afneembaar.

Geluidsinstellingen ... een paar 1000 ?? Zonder overdrijven !! :knipoog
Nee, serieus, je kan heel wat instellen, veel teveel eigenlijk, en eigenlijk dient alles maar tot één ding : speakers die geen goede klank hebben toch proberen goed te laten klinken. In mijn geval, met goede speakers en een subwoofer staan *alle* instellingen uit ! Er wordt alleen geregld met de equaliser, en met m'n soundproof deuren + de sub staat op die equaliser zelfs bijn alles af van bass, middentonen iets lager dan 0 en treble iets hoger : perfecte klank ! Met heel zware diepe bass ! :yes :ikrij

Ik spreek hier nu wel over de Kenwood DNX8220BT, zoals er nu blijkbaar bij Jeroen ook ingebouwd is.
Machtige machine !
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Welke 2din Navigatie in T5?

Bericht door robindekeiser »

Tilt! schreef:Graphics ... wat bedoel je precies ? Een DVD wordt prachtig afgespeeld. Voor de rest is het nogal rechttoe, rechtaan : buttons, 3 soorten backgrounds, animated of niet (bvb. bewegende vlammetjes) maar van het voorgaande moet je je ook niet teveel voorstellen hoor. Misschien moet ik eens kijken om andere backgrounds oid te downloaden ? Moest iemand een adresje weten ...

Front is niet afneembaar.

Geluidsinstellingen ... een paar 1000 ?? Zonder overdrijven !! :knipoog
Nee, serieus, je kan heel wat instellen, veel teveel eigenlijk, en eigenlijk dient alles maar tot één ding : speakers die geen goede klank hebben toch proberen goed te laten klinken. In mijn geval, met goede speakers en een subwoofer staan *alle* instellingen uit ! Er wordt alleen geregld met de equaliser, en met m'n soundproof deuren + de sub staat op die equaliser zelfs bijn alles af van bass, middentonen iets lager dan 0 en treble iets hoger : perfecte klank ! Met heel zware diepe bass ! :yes :ikrij

Ik spreek hier nu wel over de Kenwood DNX8220BT, zoals er nu blijkbaar bij Jeroen ook ingebouwd is.
Machtige machine !
Met graphics bedoel ik de afwerking van de symbolen op het scherm en de kwaliteit bij een dvd.

Uit jouw verhaal bedrijp ik dat er een goede equilizer in zit, dat was precies mijn vraag. bedankt.
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
Tilt!
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:38
Locatie: Lebbeke, België
Contacteer:

Re: Welke 2din Navigatie in T5?

Bericht door Tilt! »

Afwerking van de buttons is top !
Ik zou zeer zeker terug direct dezelfde kopen.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Welke 2din Navigatie in T5?

Bericht door Jeroen T5 204 »

De geluidsinstellingen van de Kenwood zijn zeer uitgebreid. Equalizer is gewoon naar smaak af te regelen. Zitten wel voorgeprogrammeerde standen in die ook goed klinken.

Beeldkwaliteit is top als je een dvd afspeelt, ook het afspelen van mp3's niks op aan te merken.
Zeer goede geluidsprocessor. En de radio doet het snel als je de bus op contact zet, dit is bij de Pioneer wel anders.

En wat ook mooi is van deze, het scherm is kantelbaar, dus minder last van licht inval.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: Welke 2din Navigatie in T5?

Bericht door Marcel E »

Heeft toevallig iemand ervaring met deze:

http://www.eclipse-web.com/eu/en/avn/AV ... views.html" onclick="window.open(this.href);return false;

of deze:

http://www.eclipse-web.com/eu/en/avn/AV ... views.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Voordeel hiervan, ten opzichte van de Pioneer AVIC-F310BT die ik ook als optie zie, is dat het afneembare front tevens als stand-alone navigatie te gebruiken is.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: Welke 2din Navigatie in T5?

Bericht door Jurjen »

Marcel E schreef:Heeft toevallig iemand ervaring met deze:

http://www.eclipse-web.com/eu/en/avn/AV ... views.html" onclick="window.open(this.href);return false;

of deze:

http://www.eclipse-web.com/eu/en/avn/AV ... views.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooie kastjes met een Tomtom navigatie! Bovendien is een afneembaar display inmiddels een must

Voor de prijs vond ik het display wat klein en ook de doorlooptijd van de Tomtom modellen baarde mij zorgen. Uiteindelijk heb ik een Kenwood multimediaplayer laten inbouwen met een CMOS300 achteruitrijcam. De Tomtom 950 go live hangt onder de voorruit. Die is met 329,-- een stuk goedkoper dan een 2din set en kan ik na 3 jaar gewoon vervangen voor een nieuwe.
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: Welke 2din Navigatie in T5?

Bericht door Marcel E »

Het is de Pioneer Avic F310BT geworden.

Het enige voordeel dat de TT in tegenstelling tot het frontje van de Pioneer stand-alone te gebruiken is vind ik het prijsverschil toch niet waard.

Kan ik er, indien nodig, goedkoper een losse navi bij kopen.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
David R
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2010, 14:44

Re: Welke 2din Navigatie in T5?

Bericht door David R »

Marcel E schreef:Het is de Pioneer Avic F310BT geworden.

Het enige voordeel dat de TT in tegenstelling tot het frontje van de Pioneer stand-alone te gebruiken is vind ik het prijsverschil toch niet waard.

Kan ik er, indien nodig, goedkoper een losse navi bij kopen.

Kan die ook dvd afspelen ?
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: Welke 2din Navigatie in T5?

Bericht door Marcel E »

Geen dvd maar enkel cd.
dvd in de auto heb ik zelf ook geen behoefte aan.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
David R
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2010, 14:44

Re: Welke 2din Navigatie in T5?

Bericht door David R »

Hoe bevalt ie tot nu toe ?

Zit zelf ook te denken om deze te kopen ( AVIC-F3210BT )

Ivm met de vele diefstalen met de systeemen zonder afneembaar scherm.
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: Welke 2din Navigatie in T5?

Bericht door Marcel E »

Was uiteraard weer net even niet op voorraad en is voor me besteld maar ivm werk kan ik hem dus pas komend weekend op gaan halen. :huilen

3210 is trouwens duurder dan de 310 BT. Deze heeft ook een lade voor het handig opbergen van je iPod maar aangezien ik alles op USB zet heb ik daar maar van afgezien.

Nadeel van deze toestellen: USB zit aan de achterkant dus moet je gaan knoeien met een kabeltje.
De oplossing waar ik voor heb gekozen is een USB Inbouwbus welke ik ga plaatsen in 1 van de loze afdekplaatjes voor schakelaars die nog op mijn dashboard zitten.

Om je eindeloos gezoek naar een variant met geschikte afmetingen te besparen:

http://shop.conrad.nl/componenten/conne ... 40068.html
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Plaats reactie