Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

een nieuwe t5 1.9 102 pk

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

een nieuwe t5 1.9 102 pk

Bericht door theo »

ben bezig met een nieuwe t5 tekopen 102pk dubbel cabine 3 dagen oud
ik rij veel met een aanhager er achter
is dit motertje makelijk te chippen en is 102 pk genoeg
heb nu 88 pk gechipt bij marja en heb hier genoeg aan
kan je dit vergelijken met een 102 pk t5
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

Rij ook een t5 105 pk. Rij vrij lange afstanden en ook met een anhanger. Ik vind het voldoende. Maar de mening van vele hier zullen zeggen dat je voor een 130 pk moet gaan. Je moet naar je eigen budget kijken. Ik vind het een prima auto. Reed hiervoor een t 4 88 pk en er zit toch wel een groot verschil in. De t 5 rijd echt een stuk beter.
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
siem z t5
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jan 2007, 23:24
Locatie: Castricum

Bericht door siem z t5 »

hoi theo

ik ben in het bezit van een t5 1.9 105pk, hij heeft meer vermogen gekregen d.m.v. een laptop dus niet een andere chip kosten reken ongeveer 700 euro
je hebt dan 131 pk en genoeg vermogen voor een aanhanger,
heb je ongeveer 2000 euro meer te besteden koop dan een 130pk t5 is een 2.5 dat scheelt ook weer en je bent meteen klaar , en garantie op de moter,
gewoon even uitzoeken wat voor jouw het belangrijkst is

groet siemz t5
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door theo »

hoi siem
als ik er maar 2000 meer voor moet betalen dan kocht ik de 130 pk
maar ik heb een hele leuke aanbieding en het verschil met een 130 pk is bijna 7000 euro
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Dat is wel heel veel verschil in de prijslijst scheelt het 1500 euri ex btw wat een 130pk meer kost. maar is ie echt nieuw en is het bij een dealer, niet dat je een kat in de zak koopt wjw
Afbeelding
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door theo »

peter hij is drie dagen oud (verkeerd besteld)
ik krijg hem pas dan als de nieuwe bus voor de klant waarvoor deze was binnen is dus er zal dan ongeveer 6000 kilometer op staan
het is de bus die ik zelf ook wilde bestellen
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Ja dan heb je misschien wel een mazzeltje, zou bij aankoop wel een clausule erin op laten nemen indien er schade mee gemaakt is dat je er vanaf kan zien. Ik zou wel even kijken hoe zwaar de aanhanger gemiddeld is en chippen kan je altijd nog doen maar dan zou ik geen powerbox o.i.d. erin zetten maar via de computer laten chippen.

by the way is het bij onze almeerse dealer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door theo »

hoi peter goed idee van de clasule
en nee niet in almere
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Theo931
Berichten: 132
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:29

Bericht door Theo931 »

Waarom wordt er uberhaupt over getwijfeld of je met een 105 pk t5 wel aanhanger goed getrokken krijgt ??

Bij de t4 bestel was een 2.5 tdi 102 pk de zwaarste motor die er te krijgen was en daar werd/word toch ook alles achtergehangen !! Daar heeft deze motor overigens totaal geen moeite mee.

En nu wordt er bij een t5 met 105 pk erover getwijfeld of je wel genoeg vermogen hebt om er een aanhanger mee te trekken. Kan dit niet goed volgen.
Zako
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 feb 2007, 10:53

Bericht door Zako »

Theo931 schreef:Waarom wordt er uberhaupt over getwijfeld of je met een 105 pk t5 wel aanhanger goed getrokken krijgt ??

Bij de t4 bestel was een 2.5 tdi 102 pk de zwaarste motor die er te krijgen was en daar werd/word toch ook alles achtergehangen !! Daar heeft deze motor overigens totaal geen moeite mee.

En nu wordt er bij een t5 met 105 pk erover getwijfeld of je wel genoeg vermogen hebt om er een aanhanger mee te trekken. Kan dit niet goed volgen.

4 cilinder en 5 cilinder zit wel een verschil tussen, ook qua prestaties, vandaar de denkenbeelden hier erover.
Afbeelding

Sport Generation Blue
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

Ben het met je eens Theo. Met de t4 had iedereen genoeg aan een 102 pk, maar nu ze ook de 130 en 174 hebben met de t5 is het ineens niet meer genoeg. Met de t4 had je ook nog de 150 pk maar die zag je bijna nergens rijden. De 102 pk zag je het meest. Snap het ook niet helemaal. ik rijd met mijn 105 pk door heel europa en ook met een aanhanger die best geladen is, maar hij doet het erg goed!!! Mijn auto doet niet onder voor een t4 met 5 cilinders en 102 pk.
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

een 1.9 mag 2200kg trekken en een 2.5 mag 2500kg trekken indien je met zware aanhangers rijdt en deze komen boven de 2200kg en je rijdt met een 1.9 dan rij je in zekere zin onverzekerd rond. Vandaar ik zeg hou wel in de gaten hoe zwaar de aanhanger is het kan zijn dat je die 2500kg wel nodig hebt. Trekken zal een 1.9 die aanhanger wel, ben in het verleden ook met een T4 1.9 td met caravan van 1300kg naar spanje gereden het hield niet over berg op maar ging wel. Maar bergen hebben we niet in Nederland.

p.s. Painter voordat jij weer begint, waar jij woont wel :knipoog :lach
Afbeelding
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door theo »

nou als ik het zo hoor moet ik het gewoon doen
trekken zal geen probleem zijn hoor ik
en daar gaat het mij om heb een caravan van 1600 kilo]
en een aanhager waar geregeld tussen de 1500 en 2000 kilo op gaat
de kogel is door de kerk
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
Evert-Jan (T5 180)
Berichten: 299
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
Locatie: Gelderland

Bericht door Evert-Jan (T5 180) »

Rij ook met een T5 105 PK on gechipt o.i.d. Regelmatig een aanhanger er achter van ca 2000kg geen enkel probleem.

Lekker kopen als dit de bus is die je zoekt en de prijs staat je aan :klappen
Evert-Jan (voorheen T5 180)
Plaats reactie