Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Plaatsing van GPS antenne

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kinkonk
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 jan 2007, 22:44
Locatie: Lelystad

Plaatsing van GPS antenne

Bericht door kinkonk »

Hey T5ers,

Ik heb een nieuw navi systeem gekocht: Blaupunkt Rome Europa NAV 56E(de nieuwste). Het is een all-in systeem voor normale Inbouw in het dashboard.

Maarre, waar kan/zal ik de GPS antenne het beste plaatsen??
In/op de voorruit van de T5 zit, zover ik het heb begrepen, een laag welke het ontvangstsignaal beperkt, toch?

De beschrijving van de antennen spreekt ook over aan de buitenzijde plaatsen, dat lijkt mij niet zo slim, weten ze direct wat er te halen valt......

Wat kan ik beste doen??

Groet, een happy Silver Edition rijder!!
Gebruikersavatar
Evert-Jan (T5 180)
Berichten: 299
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
Locatie: Gelderland

Bericht door Evert-Jan (T5 180) »

Ik heb de GPS antenne onder het bakje dat boven op het dashboard zit geplaatst. Oftewel even het bakje eruit wippen en de antenne met dubbelzijdig tape vastgezet en bakje er weer in.
Ik heb een prima ontvangst. Ik weet niet of er verschil zit in de diverse antennes, maar de mijne is er een die voor de PDA geschikt is.
Evert-Jan (voorheen T5 180)
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Bericht door olle griese »

Mijn GPS muis doet het ook prima voor de voorruit.
Gebruikersavatar
kinkonk
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 jan 2007, 22:44
Locatie: Lelystad

Bericht door kinkonk »

Bedankt voor de snelle reacties!!!

Ik ga dat sowieso eerst proberen, kan ik later altijd nog een andere oplossing zoeken.

Nogmaals bedankt!!
Evert-Jan (T5 180) schreef:Ik heb de GPS antenne onder het bakje dat boven op het dashboard zit geplaatst. Oftewel even het bakje eruit wippen en de antenne met dubbelzijdig tape vastgezet en bakje er weer in.
Ik heb een prima ontvangst. Ik weet niet of er verschil zit in de diverse antennes, maar de mijne is er een die voor de PDA geschikt is.
cali
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:21

Bericht door cali »

bij mij is de antenne ook vast gekleefd op het dashboard tussen de ruit en het dashkastje , perfekte ontvangst en niet 1 enkel probleem :sjaal
vwadje
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:42

gps antenne

Bericht door vwadje »

ik heb het dashboardkastje eruit gehaald, en de antenne op het vlakke gedeelte aan de achterzijde van het kastje geplakt. Perfecte ontvangst.

another happy silver edition driver :winter :winter :winter :winter
Gebruikersavatar
kinkonk
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 jan 2007, 22:44
Locatie: Lelystad

Re: gps antenne

Bericht door kinkonk »

Geweldig!!

Hoeveel mensen er ff op WeetjeWel zitten te koekeloeren en direct reageren!!

Op het dashboardkastje is ook een goed idee. Deze heb ik er bij het inbouwen van de carkit al uitgehad en dat was heel simpel. Ben benieuwd of er voldoende ruimte voor mijn antenne is, dat ding is met zijn onderplaat erbij best dik.......

THX!!!!

De happy Silver Edition uit Lelystad.
vwadje schreef:ik heb het dashboardkastje eruit gehaald, en de antenne op het vlakke gedeelte aan de achterzijde van het kastje geplakt. Perfecte ontvangst.

another happy silver edition driver :winter :winter :winter :winter
Lambik
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:52

Bericht door Lambik »

Je moet alleen opassen als je hem op het kastje plakt,dan kan het zijn dat de GPSantenne stoort op je radio,omdat daar de vooruitantenne zit.
Heb dit zelf ook gehad,ik heb hem helemaal aan de rechterzijde geplaatst.
Dit was dus ook voor een PDA.
Mvrgr Harry.
Plaats reactie