Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

suizen schuifdeur...

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

suizen schuifdeur...

Bericht door raymondo »

ik kanme iets herrinerenin het vorige forum over dit onderwerp. maar mijn bus is de afgelopen terug geweest naar de dealer voor garantie dingetjes. onder andere het suizen van de schuideur, nu kunnen hun het probleem niet vinden maar zijn het er wel mee eens dat als je een auto passeert het goed kunt horen beter dan wanneer je een auto passeert aan de "verkeerde"kant. Wat was een oplossing???
ronn120
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2007, 10:07

Bericht door ronn120 »

Heb een nieuwe T5 gekocht en die is geleverd eind januari 2007 en heb ook een last van geruis bij de schuifdeur vooral als je langs de vangrail rijd of auto,s inhaalt hoor je dit, best wel vervelend. het valt me ook op dat het zijraam best wel dun is in deze schuifdeur. Ben er al bij de dealer mee geweest zij hebben de deur opnieuw afgesteld maar dit heeft weinig geholpen.

Groetjes Ron :ie
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

geluidsdemping

Bericht door vaniac »

Ik heb dit verschijnsel ook, maar volgens mij ontstaat het door de gebrekkige isolatie in de schuifdeur. Het binnenpaneel op de schuifdeur is ook flinterdun en laat alle geluid door. De enige remedie is isoleren.
Ik heb de schuifdeur van binnen beplakt met bitumen platen, dit scheelt al een stuk. Ook ben ik nog van plan om het binnenpaneel van de schuifdeur nog met viltplaten te beplakken om de hogere frequenties extra te dempen.
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

hoe eraf te krijgen?

Bericht door mettesboy »

hoe heb je de plastic bekleding eraf gekregen?

Ik ben er eens aan begonnen, maar kreeg al snel de indruk dat ik die er zonder de deur te beschadigen niet uitkreeg (T5-dubbele cabine dec 2005), leek mij ook een beetje gekit hier en daar?

Ik zou zeggen ik haal de deur er in zijn geheel effe uit, maar ik vermoed dat dat niet aan te raden is omdat belen hier spreken over het terug laten afstellen van hun schuifdeur?
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

schuifdeur

Bericht door vaniac »

De plastic binnenplaat wordt gekit en zit ook nog vast met ronde pluggen.
Je moet eerst de pluggen verwijderen en dan met een lang mes de kit tussen de schuifdeur en de binnenplaat los snijden.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Bericht door raymondo »

ik ga dat zeker proberen maar op aanraden van de volkswagen laat ik dan gelijk me handgrepen mee spuiten hoef ik later nooit meer het deurpaneel te verwijderen. en dan maar hopen dat het helpt. al denk ik dat het door de rubbers komt.
ermar
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jan 2007, 23:22

Bericht door ermar »

Ik heb niet veel last van suizen, maar van kraken en rammelen. Waarschijnlijk moet hij even afgesteld worden. Is dit simpel te doen? Of echt weer een klusje voor de dealer?
Plaats reactie