Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hij is besteld...

vragen over de T5
Plaats reactie
leon2207
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2007, 17:50

Hij is besteld...

Bericht door leon2207 »

Hallo Allemaal,

Mede dankzij alle informatie die ik heb kunnen vinden op deze website en de mooie foto's van jullie transporters in de gallerij heb ik vandaag mijn nieuwe transporter besteld.

Ik rij nu nog in een Caddy uit 2005, met helaas een hoop problemen, de volkswagen "spirit" was even weg, maar na het lezen van al jullie positieve reactie's over de transporter ga ik het toch nog een keer proberen met VW.

Als alles meezit wordt de auto i.i.g. voor Volkel in de wolken geleverd, dus daar probeer ik dan zeker naartoe te gaan.

Ik hoor jullie denken...wat heb je dan besteld.. :bonk ..
Transporter Trendline Off-road grey, 174 PK TDI 4-motion
- 60 pakket elektrisch & leer
- Lichtmetaal 17"
- Sidebars, glaslookpanelen, multivan lampen
- Airco, parkeerhulp, trekhaak, 2e accu, achterdeuren & betimmering

Zodra er foto's zijn dan stuur ik ze natuurlijk in, en als ik vragen heb dan vuur ik ze wel af op jullie :lach

grtz!
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

gefeliciteerd :love en nu maar wachten :nuts wachten :gekte wachten :bonk en wachten :adhd tot ie geleverd wordt :jumpklap :happy en dan maar veel veilige kilometers :ikrij

Je heb wel een hele mooie kleur uitgekozen hoor :lach :toppie
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Pim 328 »

Een Caddy met veel problemen, nieuw type.
Mag ik dan ff vragen wat voor problemen allemaal want we hebben er op het werk eigenlijk niet zoveel problemen mee.
leon2207
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2007, 17:50

Bericht door leon2207 »

To peterT5: Bedankt voor je reactie, mooie kleur inderdaad! haha, en inderdaad..dat wachten he, het liefst had ik hem morgen al, maarja...zo blijft het wel ff spannend!

To Pim328: Die reactie krijg ik vaker 'een caddy met problemen?, bij ons zijn er nooit problemen mee'

Een kleine opsomming :ie :

5000 tot 10.000 km:
* Botte kortsluiting in de kabelboom (gerepareerd)
* Comfortmodule/pc, deuren gingen niet meer op slot (na 1x 1 dag en 1x 3 dagen zoeken compleet vervangen)

10.000 tot 35.000 km:
* Laklaag op de motorkap liet compleet los (overgespoten)
* Accu begint kuren te vertonen na testen bij dealer conclusie niets aan de hand

35.000 tot 46.000 km:
* Koppelingsplaten en drukgroep vroegtijdig versleten bij 35.000 km (compleet vervangen)

46.000 km
* Accu verliest nu dusdandig capaciteit dat deze binnen 8 uur te leeg was om van te starten (bij het 3e voorval compleet vervangen)
* Stabilisatierubbers achter kraakte/versleten (compleet vervangen)
* Remvoering achter liep aan (gerepareerd)

47.000 - 48.000 km
* Stilgestaan op de Blaak in Rotterdam, na afslepen en reparatie bij een VW dealer lag dit aan het brandstofrelais = vervangen
* 12 dagen na de Blaak weer stil, dit keer dicht bij huis, afgesleept naar een nevenvestiging van de eigen dealer, na 3 dagen zoeken voedingspanningrelais tbv. brandstofpomp (o.i.d.) vervangen
* 3 UUR!! later weer stil, auto nu een week weg (Dit is het moment dat ik de auto niet meer terug hoefde zeg maar...), uiteindelijk de stuurelektronica tbv. de brandstofpomp vervangen.
* Bij het ophalen van de auto start deze niet meer, accu kapot door het vele starten ivm. problemen, weer een nieuwe accu erin.

Nu, maand later (staat nu om en nabij de 53.000 km) geen problemen meer gehad, maar uiteindelijk is er wel veel te veel ergenis en tijd in gaan zitten.

De betrouwbaarheid was ver te zoeken, en na een hoop trekken en duwen met de dealer en PON heb ik nu een mooi voorstel waarin de Caddy ingeruild wordt, PON een stukje 'problemen' vergoed en een nette korting krijg op de nieuwe transporter.

Maar in eerste instantie mocht het van mij net zo lief een MB zijn..en dat maakte de onderhandelingen ook wat makkelijker, zeker gezien het zakelijk gebruik en het potentieel want mijn firma nog biedt op het gebied van bedrijfsauto's en aanschaffen.

Grtz
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Pim 328 »

Ja, als ik dat zo lees dan kan ik me dat goed voorstellen, dat je ff helemaal gek ervan wordt en dat je hem het liefst weg doet.
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Heel veel plezier alvast gewenst met je nieuwe bus!
Ik hoop voor je dat ie het een stuk beter doet dan je Caddy!
(maar dat kan al gauw.... :lach )

Groeten,

Niels949
Gebruikersavatar
Evert-Jan (T5 180)
Berichten: 299
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
Locatie: Gelderland

Bericht door Evert-Jan (T5 180) »

Hey Leon,

Dat is inderdaat een beste lijst met pech gevallen :ie Ik hoop dat je meer geluk hebt met je nieuwe :T54LIFE en er net zo probleemloos mee mag sturen als ik :toppie
Evert-Jan (voorheen T5 180)
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Bericht door Danny »

ik ben ook in blijde verwachting, :jumpklap volgende week rolt de bus van de lopende band en een goeie 3 weken later zou ie mijn oprit moeten sieren en hopelijk een brede grijns op mijn gezicht toveren...
bestelwagen 2.5 - 130pk, met airco, comfortstoelen, zetelverwarming donkere ramen achter, deuren ipv grote klapdeur... kortom prullaria genoeg voor mij :happy

nog geen idee welke radio ik er ga in toveren iemand een suggestie want ik wil toch wat herrie om m'n oren...
pre radio heb ik genomen omwille van de dan aanwezig zijnde bekabeling

thanks :lach
leon2207
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2007, 17:50

Bericht door leon2207 »

Bedankt voor jullie reactie's...hoop dat het inderdaad T54Life wordt... :toppie

To Danny: Wanneer heb jij je T5 besteld? Want zelfs bij de dealer durft niemand echt een levertijd te noemen :muur

To peter T5: Heb jij nog wat foto's van je T5, ik ben vooral benieuwd naar je voorspoiler, de dealer heeft mij daar nog niet echt in kunnen helpen en ik moet hem even overtuigen dat het echt bestaat geloof ik.

grtz!
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Bericht door Danny »

Hoi besteld op 16 januari en deze week rolt ie van de band :jump
nog een tweetal weekjes erbij tellen en dan moet ie geleverd worden :bonk
Plaats reactie