Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

15 foutmeldingen

vragen over de T5
Plaats reactie
karel de grote
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 jan 2007, 21:44

15 foutmeldingen

Bericht door karel de grote »

Verleden week vertelde mijn maat over zijn MV Highline. Op een dag viel de radio, dashboardverlichting, knipperlichten etc. uit maar de auto bleef wel rijden.
Ook sprong de auto tijdens het rijden! telkens spontaan op slot en alarm. Opnieuw starten hielp niet. Diagnose bij de dealer (toen deed alles het opeens weer) 15 foutmeldingen. Ze wisten niet wat de oorzaak was.
Kom maar terug als het weer gebeurt.
Laat mij nu gisterenavond hetzelfde overkomen met mijn MV HL. Rare gewaarwording en erg vervelend, zeker het op slot springen van de deuren.
Zijn er meer MV-rijders met deze ervaring? en wat hebben ze er aan gedaan?
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Pim 328 »

Als de dealer nu ff wat meer in de boekwerken (lees pc) had gekeken dan hadden ze op dealer extra net iets kunnen vinden over het boordnetregelapparaat.
Dit zijn storingen die dan kunnen optreden. Zijn er nog wel heel veel meer.
Dan een nieuw regelapp. erin en coderen en dan hopen dat het opgelost is.
Probleem ligt namelijk bij de fabrikant van de regelapp. en dit is nog steeds in onderzoek, dus ze zijn er daar ook nog niet uit wat het daadwerkelijke probleem is.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

resetten

Bericht door vaniac »

Als dit soort storingen zich voordoet is resetten het eerste wat je kunt doen.
Hiervoor hoef je alleen maar de massakabel van de accu voor ongeveer 10 minuten los te maken.
Een van de oorzaken van dergelijke storingen is het onstaan van aanslag op de massaknooppunten van de elektrische installatie. De elektrische weerstand wordt hierdoor tijdelijk verhoogd en de boordspanning fluctueert enigszins. Het canbussyteem krijgt hierdoor foute informatie binnen en gaat over tot ongewenste acties.
De remedie voor dit probleem is het reinigen van de massaknooppunten.
Plaats reactie