Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aanhangwagen / trekhaak

vragen over de T5
Plaats reactie
offroad
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jan 2007, 10:11
Locatie: Roosendaal

aanhangwagen / trekhaak

Bericht door offroad »

Ik wil een Anssems tandemasser aanhangwagen achter mijn T5 gaan gebruiken. Bus heeft "vaste" trekhaak met kogelstang met 2 bouten, die door de VWdealer is geleverd. De kogel van de trekhaak zit echter zo'n 6 tot 7 cm te hoog waardoor de aanhanger niet horizontaal staat. Aanpassingen aan de aanhanger zijn niet mogelijk. Weet iemand ergens losse kogelstangen te koop met een korte(re) bocht?
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: aanhangwagen / trekhaak

Bericht door Guus NLB »

Als het je lukt om 'm lager te maken, ik zou de kogel wel altijd "iets" te hoog laten zitten voor een goede kogeldruk enz. !!!!!
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: aanhangwagen / trekhaak

Bericht door BigRuud »

Ik heb stad en land afgebeld voor een lagere , maar kon deze nergens bemachtigen. MIjn bus is 4 cm verlaagd, en dus stond de kar voor naar beneden, dat rijd dus voor geen meter. :gif

Ik heb mijn aanhanger aan laten passen, en nu is het goed.

Is die kar van jou echt niet aan te passen? er kan veel hoor.

Hij kan trouwens beter iets te hoog staan dan te laag, is hij te laag en je belaad de kar dan tilt hij je achterkant van de bus op.


:wjw
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
belgacom
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2007, 19:55
Locatie: zoutleeuw (Belgie)

Re: aanhangwagen / trekhaak

Bericht door belgacom »

6 tot 7 cm is nog goed hoor. Zoals Guus zegt moet je genoeg kogeldruk houden, anders gaat de aanhanger eerder slingeren.
Als je de aanhanger optilt om over je kogel te doen, moeten beide wielen nog de grond raken. Daarna zakt ie nog iets over de kogel en komt ie nog iets rechter. Als bij het optillen de voorste wielen de grond niet meer raken dan is de trekhaak inderdaad te hoog.
met vriendelijke groet,

Wilco 244
Plaats reactie