Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tussenschot T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Nico1952
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2007, 15:29

Tussenschot T5

Bericht door Nico1952 »

Ik wil mijn T5 met dubbele cabine ombouwen. Het tussenschot wil ik daarom verwijderen ,zodat er een open laadruimte onstaat .De meningen lopen hierover sterk uiteen. Mag dat tussenschot volledig verwijderd worden ????Komt de auto dan nog wel door de APK ??
Graag spoedig reactie.
Bij voorbaat bedankt !!!!
nvdbrink@wanadoo.nl
Groeten,
Nico.
dirk
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:36
Locatie: Hoogwoud
Contacteer:

Bericht door dirk »

Nico wat ga je met de laadruimte doen?
Als je er losse spullen plaatst zijn deze dodelijk bij een aanrijding NIET DOEN dus!
Ook niet warm te stoken zo'n ruimte!
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Bericht door henkiepenkie »

volgens mij mag het wel,,, maar,,,,, je zal dan wel naar de RDW moeten om hem te laten omkeuren naar een enkele cabine.
en bij een grijs kenteken enkele cabine, is een tussenschot niet verplicht, en hoeven de ramen niet geblindeerd te zijn.
nu ie het wel zo, dat je zelf een tussenschot achter je kan plaatsen, om de spulletjes van achteren tegen te houden, en om de cabine wat sneller op temperatuur te krijgen.

je mag je bus ook wel dubbele cabine laten , zonder tussenschot,,,maar,,,, dan zal je ook naar de RDW moeten voor het laten omkeuren van grijs naar geel kenteken, en de BPM afrekenen.



grrroetjesssss



hehehehehehenkie
Gebruikersavatar
Evert-Jan (T5 180)
Berichten: 299
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
Locatie: Gelderland

ravage zonder tussen schot!

Bericht door Evert-Jan (T5 180) »

Ik heb laatst helaas mogen ervaren wat een ravage het achter in de bus geeft bij een aanrijding. En wat was ik blij met het tussen schot, het gereedschap dat in afgesloten kisten zat lag door de hele laadruimte. ik moet er niet aan denken waar dit terecht gekomen zou zijn zonder schot, en de aanrijding gebeurde nogwel bij lage snelheid.
Voor de veiligheid zou ik het schot dus lekker laten zitten!![/b]
Evert-Jan (voorheen T5 180)
Multivan
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jan 2007, 18:39
Locatie: Delfzijl

Bericht door Multivan »

Volgens mij mag je het tussenschot weghalen, zonder het voertuig te herkeuren. Je moet natuurlijk ook de achterbank weghalen.
Plaats reactie