Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wat zijn de beste remschijven

vragen over de T5
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

wat zijn de beste remschijven

Bericht door raymondo »

mijn remschijven blokken rondom zijn slecht.. nu weet ik dat ik de kwaliteit van vw niet meer want die waren met 17000 slecht nu rijd ik al 110000 km met een andere merk schijven en blokken maar degene waarik ze toen ik gekocht heb weet niet meer welk merk het is( e blokken zijn al een keer eerder vervangen geweest). Zijn er tips over echt goede stevige remschijven en blokken voor 174 pk automaat die regelmatig flink belast word kwa gewicht snelhheid en langdurig rijden.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door Donald4Motion »

Brembo heeft wel goed spul, geperforeerd of met koelsleuven.
Mov'it heeft de overtreffende trap daarin volgens mij, maar dat moet je anders even aan DickM5 vragen die is importeur daarvan.http://www.movit-nederland.nl/htmlpages ... nu_id=home

Er staan op internet ook zat setjes waarmee je kan upgraden, dus met remklauwen. Kost weer wat meer maar je hebt dan ook meer en het kan mee naar je volgende bus :toppie

Ik heb zelf ook een gruwelijke hekel aan 'fading' of een sponzig pedaal :ie
Met een automaat trap je toch vaker op de rem en krijgen ze dus meer te verduren, en helemaal als je net van de snelweg afkomt en voor het stoplicht staat :groteogen
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door HP Hulscher »

wat kost dat dan, zo'n setje nieuwe schijven en blokken? Ik vind de t5 ook slecht remmen, ik heb zelfs het gevoel dat deze (2007) slechter remt dan mijn vorige (2004) maar ik kan me vergissen. Ik hoef geen formule1 setje, maar gewoon iets dat goed remt..
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door Donald4Motion »

HP Hulscher schreef:wat kost dat dan, zo'n setje nieuwe schijven en blokken? Ik vind de t5 ook slecht remmen, ik heb zelfs het gevoel dat deze (2007) slechter remt dan mijn vorige (2004) maar ik kan me vergissen. Ik hoef geen formule1 setje, maar gewoon iets dat goed remt..
Ik ben geen verkoper van dat spul hoor, klik even op de site en neem even contact met ze op. :wjw
mic
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 apr 2007, 22:04

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door mic »

rij al dik 100.000 km(174 pk aut.) met de eerste blokken en schijven :klappen gewoon een kwestie van anticiperen op t verkeer m,n bussie heeft net een beurt gehad en de monteur zij dat ze nog dik genoeg waren voor naar de volgende beurt. :adhd

gr.mic
belgacom
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2007, 19:55
Locatie: zoutleeuw (Belgie)

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door belgacom »

mic schreef:rij al dik 100.000 km(174 pk aut.) met de eerste blokken en schijven :klappen gewoon een kwestie van anticiperen op t verkeer m,n bussie heeft net een beurt gehad en de monteur zij dat ze nog dik genoeg waren voor naar de volgende beurt. :adhd

gr.mic

Ik heb ook ruim 80.000 gereden nu met 174pk automaat (auto weegt met inhoud ruim 2500 kilo) en rij altijd flink door en rem dus ook hard, maar ze zijn nog lang niet afgesleten. Maar hoe je een set remmen met 17.000 op kan krijgen snap ik echt niet. Ik denk niet dat dat aan de kwaliteit van vw ligt maar meer aan je voet! :ikrij
met vriendelijke groet,

Wilco 244
Damy

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door Damy »

Nu rij ik al bijna 10 jaar Transporter en elke 3 a 4 jr een verse...nog nooit blokken vervangen bij niet 1 bus....rij ca 16.000 km per jaar
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door raymondo »

de schijven waren bij 17000 niet op maar vond ze gewoon niet fijn remmen.. de schijven van nu remmen wel lekker maar de dealer vind eht onverantwoord om er nog eens remblokken op te zetten zonder de schijven te vervangen.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door raymondo »

hey s4rs... ik wil best wat geld uit geven als ik goede remmen heb.. maar een set bij dat movít kost alleen voor de vooras 4825 euro incl btw.... das iets te veel van het goede....dus ik zoek nog even verder... als iemand een idee heeft...... mag ook eventueel een goede verlagings set tips geven schokbrekers en veren...
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door Donald4Motion »

raymondo schreef:hey s4rs... ik wil best wat geld uit geven als ik goede remmen heb.. maar een set bij dat movít kost alleen voor de vooras 4825 euro incl btw.... das iets te veel van het goede....dus ik zoek nog even verder... als iemand een idee heeft...... mag ook eventueel een goede verlagings set tips geven schokbrekers en veren...
Maar je had ook geen budget erbij gezet hé. De Mov'it-Six behoort ook tot één van de beste en wordt ook bij porsche gebruikt als upgrade.
Ik wil graag zo'n set onder me bus hebben. zou misschien een beetje overkill zijn, maar hard remmen kan net zo'n kick zijn als hard optrekken :bonk
Ik heb helaas me geld in een jonge Caddy TDI met DSG bak gestoken dus misschien volgend jaar dat ik zo'n setje koop :nuts

Ik heb zelf een KW schroefset onder me bus en icm de 20inch velgen rijdt dit super!
De set is in hoogte en hardheid in te stellen, niet binnen maar aan de veerpoten.
Ik heb h'm 5cm lager staan als dat hoort en het rijdt geweldig. Hij staat ook de site van DE VWgarage


:knipoog
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door raymondo »

oke dat van die kw set zal ik even onthouden effe wachten tot de bus terug is.. maar ik had ook nog andere schijven gevonden sinnesmann of iets maar kanhet nog niet vinden op internet maar schijnt wel verzwaard materiaal te zijn...en gelukkig niet zo gek prijzig... ik moet me niet indenken dat ik ni voor 4800 euro de schijven laat doen ( en das alleen voor) en dan met 150000 km dus 2 jaar weer moet.. en waarschijnlijk tussen door ook nog een de blokken...... rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Dick M5
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:56
Locatie: Hekelingen

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door Dick M5 »

raymondo schreef:oke dat van die kw set zal ik even onthouden effe wachten tot de bus terug is.. maar ik had ook nog andere schijven gevonden sinnesmann of iets maar kanhet nog niet vinden op internet maar schijnt wel verzwaard materiaal te zijn...en gelukkig niet zo gek prijzig... ik moet me niet indenken dat ik ni voor 4800 euro de schijven laat doen ( en das alleen voor) en dan met 150000 km dus 2 jaar weer moet.. en waarschijnlijk tussen door ook nog een de blokken...... rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Dat klopt natuurlijk niet. De schijven kosten geen 4800Euro, de komplete vooras installatie kost dat bedrag. Dus inclusief 6 zuiger remklauwen, blokken, adapters, stalen remleidingen voor zowel de voor als de achteras. Na 150K zullen dus alleen de schijven vervangen moeten worden. Niet de gehele installatie. Wel eerlijk blijven he :bonk
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door raymondo »

mijn excuses dick m5. ik kreeg een mail dat de installatie voor de vooras 4825 kostte en ik had aangeven alleen op zoek te zijn naar schijven en blokken en evenuteel klauwen dus ik dacht dat dat bij de prijs in zat.... en er stond dus duidelijk bij 4825 euro alleen voor de vooras... Dus spijt me als ik een ander niet helemaal goed heb begrepen en verkeerd verwoord heb hier.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door raymondo »

heb schijven en blokken besteld vandaag bij ATD in Vessem.. werden speciaal op bestelling gedraaid en gegroevd voor mijn bus. met ceramic sportblokken.. heel toevallig iemand al ervarting mee?
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: wat zijn de beste remschijven

Bericht door Donald4Motion »

Zegt mij zo niks maar je zet toch wel een fototje neer hier hé, zodra het eronder zit. :toppie
en laat ook even weten of het een beetje wil ankeren :ie
Plaats reactie