Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koud kouder koudst

vragen over de T5
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

koud kouder koudst

Bericht door johnny van de voorde »

Het word winter, dus hier een koudeprobleem.

Mijn echtgenote rijdt veel mee als bijrijder. Telkens klaagt ze over koude voeten en onderbenen. Nu vind Ikzelf ook dat het onderin altijd tocht en niet echt aangenaam warm word. Hebben jullie dezelfde indruk of heb ik dit nu alleen ???

:winter groeten uit terhagen !
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: koud kouder koudst

Bericht door dvr »

dvr nr 285
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: koud kouder koudst

Bericht door Henk250 »

Die vrouwen klagen altijd over kou,zeg maar dat ze een deken kopen.


:bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: koud kouder koudst

Bericht door johnny van de voorde »

Bedankt voor de reactie, deze topic had ik al gelezen. Maar daarmee is het probleem niet van de baan. Iemand ???
Ik sta te :adhd

John.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: koud kouder koudst

Bericht door johnny van de voorde »

Hey,

Echt niemand koude voeten ??? Dat is niet mogelijk ! Of heeft er echt niemand een oplossing ???

Groeten,
John.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: koud kouder koudst

Bericht door Kobus »

Mijn oplossing in deze heeft echt helemaal niets met de T5 te maken maar het hielp bij mij wel: acupunctuur. En dat meen ik serieus; echt geen koude voeten meer en het werd nog vergoed ook! Kijk maar eens op acupunctuur.nl voor meer info.
Het helpt niet tegen lekke banden....
stop the rat race
daimen
Berichten: 556
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: koud kouder koudst

Bericht door daimen »

je vrouw thuis laten :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: koud kouder koudst

Bericht door Guus NLB »

Dat van die koude voeten klopt wel.

Je moet of de temperatuur ietsje hoger zetten en dan uitsluitend op de voeten richten met de blower laag of uit,
of de temperatuur normaal zetten, de roosteruitblaasopeningen gebruiken (die je naar believen ook nog kunt richten en ietsje dicht kunt draaien) en de blower op 1 of bij hogere snelheid zelfs uitzetten.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: koud kouder koudst

Bericht door johnny van de voorde »

Hey Guus,

Bedankt, ga ik eens proberen. Het is echt koud hoor die vloer van de transporter. Er moeten er nog zijn met dit probleem.
Ik had zelfs al gedacht de vloer te gaan isoleren !

Het lijkt mij dat de transporter niet echt een goede verwarming heeft ?

Groeten,

John.

Enne , men vrouw thuislaten ??? geen denken aan ! Zij heeft de centen !!! (zoals al onze vrouwen zeker ???) :bifun :bifun :bifun
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: koud kouder koudst

Bericht door johnny van de voorde »

Vandaag naar de ardennen en weer terug. 560 km. Echt jongens, het lijkt of de koude "trekt" door de vloer heen !
Zou er in de multivan een dikkere bodemisolatie worden gebruikt ? Iemand ???

John :zwaai
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: koud kouder koudst

Bericht door Donald4Motion »

johnny van de voorde schreef:Vandaag naar de ardennen en weer terug. 560 km. Echt jongens, het lijkt of de koude "trekt" door de vloer heen !
Zou er in de multivan een dikkere bodemisolatie worden gebruikt ? Iemand ???

John :zwaai
De MV is wat beter geisoleerd ja.
En achter heeft die een soort dubbele bodem.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: koud kouder koudst

Bericht door Guus NLB »

Het zit 'm echt niet in of onder de vloer maar in de luchtcirculatie net er boven !
Ik heb een Highline (=Caravelle) met Multivanneus, -vloerbedekking en dubbele deurrubbers en heb het ook.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: koud kouder koudst

Bericht door johnny van de voorde »

Hey Guus,

Zie je wel , er zijn er nog die het hebben.

Ik ben nu al enkele dagen met het probleem bezig omdat ik absoluut een oplossing wil !

Het kan toch niet zo zijn dat, als ik straks naar de wintersporten ga , een deken om de benen moet wikkelen om een beetje warme voeten te houden ??? :winter :winter :winter :winter

dus daarom het volgende:

Ik heb een aantal fijne plukjes watten op de bodem gelegd gisteren :ie (echt fijne plukjes) en ben gaan rijden met de ventilator in de uit stand. Alle plukjes gaan vliegen vanaf 60 km per uur ! Waar komt die tocht toch vandaan ??? :nuts :nuts :nuts

Nu ben ik geen opgever dus ga ik aan de slag met een mistkanon. :love Dit is een toestel waarmee men in de disco de gekende mist maakt. Wanneer Ik deze mist in de wagen zal verstuiven moet ik zeker kunnen zien waar het naar buiten komt !
Deze truuk heb ik van een bedrijf die overdrukkabines bouwen voor een van de grootste merken grondverzetmachines.

Ik hou jullie op de hoogte.
Thé Vier
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 mar 2007, 13:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: koud kouder koudst

Bericht door Thé Vier »

Je kunt bij de bouwmarkt el-vloerverwarming kopen. Iets voor jou?
Maar alle gekheid op een stokkie.
In mijn California met autoairco heb ik alleen last van koude handen.
Er komt gewoon koude lucht tussen de spleten van het stuurwiel door.
Had ik bij mijn T4 van 2002 ook.
Heeft dat te maken met de plofzak?
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: koud kouder koudst

Bericht door Danny »

Ik erger mij ook "blauw" aan de tocht op kniehoogte en het feit dat de verwarming er niet tegen opgewassen is
De verwarming is echt ondermaats voor een auto van dit kaliber, alle excuses of uitleg die daaromtrent bestaan zijn absoluut gelul, een auto moet een deftige verwarming hebben punt uit. De koelvloeistofvoorverwarmer is mij niet aangeraden en aldus had ik er ook geen idee van, de 1.9 (T5) die wij hadden had dit probleem niet,met die verwarming kon je een Laplandse zweethut simuleren.
Een Webasto laten installeren is natuurlijk de oplossing maar voor 't prijskaartje dat reeds aan de bus hing bij aankoop had ik er ook wel graag een verwarming bij die voldeed !!
Is de ene gevoeliger dan de andere?? Ja dat is zo maar ik kan wel vergelijken en dan scoort deze T5 -erg- slecht.

Eerst wil ik al van die tocht af die binnenkomt langs allerhande kieren rond de stuurverstelling, iemand al mee bezig geweest of tips...

Gelukkig heb ik de zetelverwarming om 't ongemak wat te compenseren...

groeten Danny
Plaats reactie