Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achteruitrijradar

vragen over de T5
Plaats reactie
virode
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 feb 2007, 22:54
Locatie: Stein

achteruitrijradar

Bericht door virode »

Bij mijn nieuwe silverline dc lwb 130 pk automaat is het "zoemertje" van de parkeerradar helemaal achter in de laadruimte geplaatst en eigenlijk nauwelijk hoorbaar. Advies van de dealer: radio zachter zetten. Maar de baby luistert (nog) niet naar pappa als hij tijdens parkeren huilt. De zoemer verplaatsen kan, maar is een optie, die betaald moet worden.
Ben ik de enige met dit probleem of zijn er weetjewellers, die hier ook last van hebben en waarvoor de dealer een oplossing geboden heeft?
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Bericht door olle griese »

optie die betaald moet worden? :bonk
Gewoon kabeltje doorknippen, verlengen en de zoemer in je DC plaatsen.
virode
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 feb 2007, 22:54
Locatie: Stein

achteruitrijradar

Bericht door virode »

Bedankt voor je antwoord Olle Griese, maar ik ben van mening dat als ik een serieuze zak met geld neerleg bij de dealer, dat ik niet zelf nu al moet knutselen om naar mijn mening een foute opstelling van VW te corrigeren.

groet/Virode
dirk
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:36
Locatie: Hoogwoud
Contacteer:

Bericht door dirk »

Had ik ook en is door dealer naar voren verplaatst tegen schot enkele cab .
GRATIS :happy
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Bericht door Ruud PS »

De zoemer wordt van fabriekswege achterin de bus gemonteerd. Gezien alleen Nederland een DC cultuur kent, is het verplaatsen van de zoemer in de prijslijst opgenomen á raison van € 60,00.
Ik vind het niet meer dan billijk dat de werkzaamheden in rekening worden gebracht. Uiteindelijk heb je toch een deal gemaakt van aankoop minus inruil en dan moet je toch niet later hierop terugkomen om nog van alles om niets gedaan te krijgen. Het is wat anders als de dealer een verkeerde voorstelling van zaken heeft gedaan.
Ik herinner mij Roger die op kosten van de dealer een airco in de laadruimte kreeg gemonteerd, omdat die hem was toegezegd, maar van fabriekswege niet leverbaar was.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

In België worden ook DC's geleverd :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Ik hoor mijn zoemer toch echt vóórin. En hard !
Gebruikersavatar
kinkonk
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 jan 2007, 22:44
Locatie: Lelystad

Bericht door kinkonk »

Het is inderdaad waar, de achteruitrijzoemer is slecht te horen. Je moet er sowieso voor zorgen dat het stil is in de auto, de radio moet behoorlijk zacht.

Ff wat anders, waar zit die zoemer en is het te doen om deze zelf te verplaatsen?

Groeten
Happy Silver Edition uit Lelystad
dirk
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:36
Locatie: Hoogwoud
Contacteer:

Bericht door dirk »

Mooi geschreven Ruud PS maar als je dat ding niet hoort in de cab is het dan niet een misser van vw ?
Dus vind ik dat die het moeten opknappen!!!!!
Mij is nooit verteld dat hij achtein zou zitten (wist de garage ook niet bleek later).Dus rekening VW !
Gebruikersavatar
piet
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:34

Bericht door piet »

ik had hetzelfde probleem, de monteur heeft hem verplaats onder de bestuurdersstoel, want daar begint ook de bedrading van het alarmpje.
de kosten?? nada nul gewoon service van de garage
groetjes
virode
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 feb 2007, 22:54
Locatie: Stein

achteruitrijradar

Bericht door virode »

De zoemer zit bij mijn T5 links achterin. net achter het uitgesneden vw logo in de betimmering. Volgens mij kwestie van draadje verlengen en naar voren verplaatsen (als je er ten minste met de dealer niet uitkomt) Ik vind het een tekortkoming van VW. :lach
virode
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 feb 2007, 22:54
Locatie: Stein

verplaatsen zoemer

Bericht door virode »

Vind tijdens het surfen op Jewuwa nog een handleiding voor het verplaatsen van de zoemer.

http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/PDC-Umbau.pdf

Suc6
Plaats reactie