Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bus schud

vragen over de T5
Plaats reactie
Oosterhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2007, 14:32
Locatie: Eindhoven

Bus schud

Bericht door Oosterhuis »

Het volgende is mij overkomen Ik heb een T5 California van nov 2004 automaat 130 pk een pracht auto! In december rijd ik achteruit een uitrit uit zet hem in D en rijd aan. Ik voel een knak net of hij zich in de versnelling trekt. De weg was een slechte steentjes weg maar ik voelde de auto raar bewegen Toen in op het asfalt kwam bleek de auto hevig te schudden. In de breedte van de auto Niet in het stuur en ook in de vrij(N). Ik durfde niet harder dan 60 km/u. Gestopt gekeken weer doorgereden en de ANWB gebeld. Die gaat er mee rijden en het is weg de auto rijd als voorheen??? Nu rijden wij eind febr in zuid Frankrijk en daar is het weer. Veel minder maar vooral als ik een bocht naar rechts neem met 60 km/u of meer. Angstaanjagend! Een knotsend geluid en gevoel in het ritme van de omwentelingen van het wiel. VW dealer in Montpellier opgezocht Die zei eerst een wiellager maar na wat verder zoeken en nog een rit van de chefmonteur de versnellingsbank of het differentieel?? Met ander woorden we weten het niet. Met de ANWB besloten om de auto naar Nederland te brengen (eerste week van maart)
Het schudden in december is naar mijn idee de motor geweest die door defect aan aandrijfas of de kruiskoppeling per omwenteling aan de kant werd geduwd??
Mijn vraag herkend iemand hier iets uit en wat kan dit zijn????
m.vr.groet Meindert
frits
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jan 2007, 22:18

Bericht door frits »

ik denk eerder aan een aandrijfas waar een
kogel in de homokeneet niet goed zit .
maar dit is zo wel moeilijk te bepalen succes.
Plaats reactie