Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ik ben zo teleurgesteld en vreselijk verdrietig....

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

EN ???

Rijd je al terug ? En zo ja , hoe rijd ie ?? :lach
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Heb EINDELIJK na bijna DRIE WEKEN mijn auto weer terug. Rijdt weer super..... :jump :jump :jump :jump :jump :jump :jump :jump

Mis alleen nu toch wel een beetje de tuning...... :gif

Net 250 km gereden, geen verdere bijzonderheden, ik vertrek meteen vanavond naar Zuid Duitsland voor ut werk.

Dus.... goeie testrit.
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Gebruikersavatar
koerier T5
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
Locatie: zaandam

Bericht door koerier T5 »

Succes Patrick en dat ie er weer 2 jaar tegenaan kan.
:zwaai

Koerier T5 / ex nr. 188
Gebruikersavatar
Joostt5
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:33
Locatie: Tilburg

Bericht door Joostt5 »

Kijk das goed nieuws :jumpklap
Veel plezier weer in je eigen T5!
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Bericht door Danny »

een auto die 1000kg mag laden en 2500kg slepen die gaat toch niet zomaar stuk van een beetje motorvermogen... lijkt me dan maar kantje boordje in mekaar gestoken :bonk

hoedanook ik ben blij voor je dat ie weer (probleemloos) rijd... :klappen
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

En dan wacht je DRIE WEKEN op de reparatie van je bus.....
Heb je hem eindelijk terug, kun je weer op een prettige manier aan het werk, rij je dus naar Zuid-Duitsland, rij je achteruit voor een roldeur om te kunne lossen, WAT DENK JE????? DE AUTO WIL WEDEROM NIET MEER VOOR OF ACHTERUIT!!!!!!!

Ik heb nog nooit zo hardgrondig en welgemeneend lopen vloeken en tieren als gister tussen 11:00 en 13:00 uur.

Dan ga je bellen met Mobiliteit (leuk met je GSM vanuit het buitenland €0,95 per minuut) daar hang je dus eerst 20 minuten in de wacht voordat er iemand naar je wilt luisteren, dan krijg je te horen dat zij niets voor je kunnen/mogen doen, en dat je dus doorgeschakeld (ik haat dat woord!!) gaat worden naar de Duitse Mobiliteitservice. Weer 15 minuten hangen......

Maar ik mocht eindelijk ophangen, ik zou teruggebeld worden, dat gebeurde ook.
20 minuten later verscheen er een monteur, zonder kraanwagen (ik rij automaat, had al aangegeven dat de auto absoluut niet meer voor of achteruit ging en dat ik een laaddeur van een bedrijf stond te blokkeren!!).

Affin, monteur uitgelegd dat er een nieuwe bak onder zit en dat ik het vermoeden had dat er een schakelkabel of iets dergelijks los zat, de pook reageerde niet meer en ging ineens erg moeilijk heen en weer. Na 5 minuten verdwijnt de monteur net zo snel als hij was gekomen, het bleek dat hij versterking ging halen.

Twee man moeilijk kijken en er ook niet uitkomen... deze verdwijnen ook weer net zo snel als ze zijn gekomen.

Monteur 1 komt alleen weer terug, maar nu met VAG-computer (das beter....), maar...zoals gewoonlijk GEEN ENKELE MELDING.

Eindelijk gaat de motorkap open, en worden er afdekplaten verwijderd en komt de zaklantaarn er aan te pas. Ineens blijkt de MONTEUR in hem wakker te zijn geworden. Om hem niet in de weg te lopen besluit ik om op veilige afstand toe te kijken, de motor wordt weer gestart..... gerommel onder de motorkap..... :ie :ie :ie DE AUTO ROLT NAAR VOREN :ie :ie :ie de monteur doet verwoede poging om 2.310 kg auto tegen te houden...ik neem een zweefduik mijn auto in en ruk de handrem bijna uit haar voegen....pffffff de auto staat stil :politie

Wat was er gebeurt: een kabel/stang welke boven op de bak zit en en voor de bediening zorgt van de parkeerrem was uit haar vergrendeling geschoten en daardoor kon ik de bak dus niet meer bedienen. De handige monteur trok hem met de hand dus uit de "P" van "Park" en de auto rolde dus naar voren.

Dus... eindelijk opluchting... de auto rolt/rijdt weer. Of ik even achter de monteur aan wilde rijden, dan ging hij in de werkplaats het even beter vastzetten.

Welgeteld DRIE minuten later sta ik bij de grote AFREKENMIJNHEER, of ik ff € 185,00 wil aftikken voor de "noodhulp".

Goeie zaak die mobiliteitsgarantie, wat is het geval, omdat de garage die mijn nieuwe automaat er in heeft gezet iets niet juist heeft gemonteerd, gaat er ff iets los en das dus GEEN garantie. Ik moet dat dus met mijn garage weer op zien te lossen.

Maar ondertussen wel thuis gekomen, maandag maar weer naar de dealer.
Wel leuk, mag ik bij hun een keertje geld gaan halen i.p.v. andersom.
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Jonge jonge, jij maakt het allemaal wel mee zeg. Ik heb mijn monteurs vroeger er ook altijd van moeten doordringen een auto PERFECT af te leveren en werkelijk alles te controleren vóór de klant 'm meekreeg.
Gelukkig hadden wij inderdaad heel weinig afterservice voor dat soort dingen.

Voor wat betreft jouw storingen/ellende, ik zeg altijd maar:
blij dat dat mij niet kan overkomen ! :jump :gekte :jumpklap

Groeten van Guus
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

Jeetje Patrick het zit je niet mee...heb ook zo een dag achter de rug..gelukkig in nederland...zie eerdere topic...nou ik ben in ieder geval blij dat de nieuwe er bijna is...en voor jou sterkte gozer..ik zie je wel bij ons voor de loods!!!
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Net alles gelezen :muur
Daar gaan je nekharen van overeind staan.

De PON organisatie is dermate sterk dat ze een dealer veel voor kunnen schrijven. Dat gaat zelfs zo ver dat er beschreven wordt hoe een showroom eruit moet zien.

Als ik het zo lees, dan zul je net zoals iedere T5 rijder gewoon 2 jaar algehele garantie hebben, behalve op slijtagedelen.
Dat je alle rekeningen en stempels hebt maakt de zaak alleen maar sterker.
Als de dealer tegen de importeur niets gezegd heeft over dat je een automaat hebt, dan ziet de importeur alleen een motorcomputer van een 174 pk en chipt deze. Ik kom bij deze veronderstelling omdat ik denk, dat de software voor de automatische bak in een aparte computer zit. Dus misschien wringt de schoen hem daar wel.

Als de importeur en de dealer beiden 50% willen betalen, dan is dat mooi. Jij wilt gewoon kostenloos verder geholpen worden en wel datgene krijgen waar jij volgens de regels recht op hebt.

Als je motortuning eruit gehaald is, dan moet er daar een genoegdoening/tegenprestatie voor komen vanaf de importeur!
Laat ze maar eens wat goodwill in deze zaak tonen. Je hebt tenslotte ook emotionele schade geleden :groteogen

Maar nu mijn vraag: wat is nu precies het probleem in de automatische bak? Kan de koppelomvormer zijn taak niet aan? Of is het wat anders?

Ik heb ook eens wat gehad, garantiegeval voor een verstuiver, de sensor daarop was kapot en wilde ook niet over de brug komen.
Als er geld verdiend kan worden dan zijn ze er vaak als de kippen bij, maar als je aanspraak maakt op consumentenrecht, dan zijn ze vaak minder 'bedreven'. Niets ten nadele van de goedwillende dealers hoor.

In ieder geval sterkte met deze zware tijd en misschien kun je korting bedingen op je volgende bus? :nuts
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
herman
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:02
Locatie: Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en klein Sandelingen Ambacht

Bericht door herman »

uit mijn ervaring van mijn t4 automaat ,
klopt het dat ze de motor chippen maar de bak vergeten,
ik heb het zelfde probleem met mijn t4 ook gehad,maar alles werd vergoed en had binnen 2 dagen weer een nieuwe bak er onder zitten,
maar de dealer was eigenweis,
nog steeds de bak niet aan gepast,
dealer vertelde me dat de chip er uit werd gehaald,
dat dacht ik niet,
ik had zwart op wit staan dat het bij een automaat kon en met aanhanger rijden ook kon.
oke dus dealer lees het koopcontract maar eens door,
de t4 heeft in een half jaar 23 keer in de garage gestaan,
de dealer kreeg het niet voor me kaar,
dan maar naar de vw duitsland,
toen was het zo voor elkaar.
nu 70.000 km verder geen problemen gehad,
heb iedere dag de aanhanger er achter hangen en rijdt er stevig mee door,
zelfs een geel briefje gehad waar ik niet blij mee was,
ik reed iets te hard, top op geel briefje was na correctie 200 km/h.
dus zit je binnen de garantie niks betalen.
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Ik zal beginnen. Opel vivaro 2.5 cdti l2h1 zonder chip. 4cm verlaagd en 17 inch. 56.000 km zonder problemen.
En jullie?

56000km is niet echt het vermelden waard,

een bekende van ons reed ruim 300.000km met zijn Vivaro 1/9DTI(model 2001) probleemloos!!

Helaas is de auto totallos gegaan bij een ongeval anders had het zeker nog veel meer geworden.

Je kan dus nog wel even vooruit.

Het is maar om te vergelijken, welk type , met chip of zonder, welk bouwjaar enz. Zo kunnen we mss eens zien bij wie de meeste problemen voorkomen.


Geregistreerd op: Feb 14, 2007
Berichten: 1



Renault trafic , 1,9 dci 100 PK, 226000 km , nu geluiden in 5e en 6e versnelling......


Pas geluid uit de bak bij 226000km? Even Renault bellen misschien willen ze wel weten hoe het komt dat deze bak zolang heel is gebleven.

Maar nu even zonder gekheid, laat er snel nieuwe lagers inzetten. De geluiden zijn het begin van het einde. Als je te lang blijft doorrijden is revisie niet meer mogelijk en moet je een nieuwe bak kopen.

Suc6

--------------------------------------------------------------------------------
Nieuwe vivaro l2h1 2.5 cdti, 3weken in gereden (3300km) al 2 keer de wegenwacht erbij gehad en nu staat hij al 4 dagen bij de garage.
Hijdrolische pomp?? van de automaat/versnellingsbak kapot zeggen ze.
Onderdeel moet uit Duitsland komen en duurt 3!!! dagen.
Is dit nu normaal?? Ben zelfstandige ondernemer en kan mn auto beslist niet missen!
Vorige Vivaro 2 jr. oud heb ik ingeruild met kapotte versnellingsbak, werd niet vergoed door opel Nederland i.v.m. onderhoud bij vrije garage.
Waardeloze organisatie's!!!
Naar boven
Gast

Geloof me, als het in 3 dagen lukt is het echt snel voor elkaar.

Maar normaal is het natuurlijk niet, het is allemaal techniek en dat gaat ook wel eens mis, helaas.

Suc6

Gerard


Deze forum teksten trof ik aan bij de site van de Vivaro/Trafic/Primastar liefhebbers....

Voel mij nu enigzins getroost.....
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Het moet VW lang bekend zijn dat de automatische versnellingsbak maar 450 nm aankan. zie artikel in AMT van begin 2004: http://www.amt.nl/web/show/id=84832/con ... 05%29.html

De Audi V6 TDI is teruggetuned in koppel (max 450 nm) om de bak te sparen en dus een goedkopere bak erin te zetten. Zal wel dezelfde bak zijn als in een T5.

Groet EricP
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

EricP schreef:Het moet VW lang bekend zijn dat de automatische versnellingsbak maar 450 nm aankan. zie artikel in AMT van begin 2004: http://www.amt.nl/web/show/id=84832/con ... 05%29.html

De Audi V6 TDI is teruggetuned in koppel (max 450 nm) om de bak te sparen en dus een goedkopere bak erin te zetten. Zal wel dezelfde bak zijn als in een T5.

Groet EricP
Audi heeft de motoren in lengterichting ingebouwd. Bij de T5 zijn de motoren dwars ingebouwd. Dat betekent dat de versnellingsbakken ook verschillend zijn. De T5 heeft een specifieke 6-versnellingsbak die in de andere VW-modellen niet voorkomt.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Bericht door raymondo »

mijn t4 102pk van april 2002 trilde vanaf de eerste dag en is nooit verholpen ondanks veel vervangen onder delen.Bij 91000 liep de bak vast bij 130 km per uur een revisie bak gekregen verkocht hem toen bij 132000 en hoorde van nieuwe eigenaar bij 150000 blok vast gelopen.... hadden die trillingen die die altijd had toch ergens mee te maken. Bus was niet getuned en volgens PON was trillen acceptabel aangezien het een bedrijfswagen was.Ik mazzel nieuwe eigenaar zeer veel pech...... want de garantie was 3 maanden over....verder nooit meer iets over gehoord,,,,
Plaats reactie