Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verwijderen voordeur en zijpanelen DC (amos)

vragen over de T5
Plaats reactie
5 cilinder lover
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mar 2007, 19:05
Locatie: wezup

verwijderen voordeur en zijpanelen DC (amos)

Bericht door 5 cilinder lover »

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van deze zijpanelen ivm. isolatie aanbrengen en het weghalen van rammeltjes? Ik wil mijn T5 wat stiller maken maar maak liever geen fouten. Dus hoe haal ik de voordeurpanelen los? En de zijpanelen van de dubbelcabine (wwarvan 1 van de schuifdeur)?
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

demontage

Bericht door vaniac »

Voor het demonteren van de deurpanelen moet je eerst een aantal schroeven losdraaien. Twee van deze schroeven zitten verborgen achter de handgreep.
Om deze te bereiken moet je het afdekkapje van de handgreep loswippen. Meestal sneuvelt het afdekkapje bij deze operatie. Het is handig om deze afdekkapjes al van te voren te bestellen. Ze kosten maar een paar euro.
Daarna kun je de deurpanelen met voorzichtig geweld!!! lostrekken. Hierbij aan de onderzijde beginnen. Houdt er rekening mee dat er ook nog kabels voor elektrische ramen, spiegels en cv aan vast zitten. Verder zit er ook nog de bedieningskabel van het deurslot aan vast.
Het deurpaneel van de schuifdeur zit hoogstwaarschijnlijk vastgekit. Met een lang en dun mes is de kitrups wel los te snijden. Kijk uit voor de lak!
Het linkerzijpaneel is ook gekit en kan er pas uit wanneer de scheidingswand en de hemelbekleding gedemonteerd is. Misschien kun je beter de asbak demonteren en via het betreffende gat in de zijwand isolatiemateriaal naar binnen proppen. Dit is minder omslachtig.
Succes ermee.
5 cilinder lover
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mar 2007, 19:05
Locatie: wezup

Bericht door 5 cilinder lover »

O.K. harstikke bedankt ik ga er mee bezig mvg. Jan
Plaats reactie