Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

En hier is die dan de nieuwe T5

vragen over de T5
jordydereus

Re: En hier is die dan de nieuwe T5

Bericht door jordydereus »

volgens mij is de mistlamp niet kapot , maar zit er een systeem op , net als bij mercedes :politie
als je de bocht om gaat, dat de mistlamp even aan gaat voor beter zichtin de bocht ....
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: En hier is die dan de nieuwe T5

Bericht door Mastodont »

Ik denk dat Jordy gelijk heeft inderdaad, cornering lights.
Zie je op meer en meer nieuwe auto's.

Persoonlijk moet ik erg aan wennen als er iemand achter je rijd met zo'n éénoog.....

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Jayden
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:24

Re: En hier is die dan de nieuwe T5

Bericht door Jayden »

Ik vindt hem persoonlijk heel erg tegenvallen! Ik behoudt mijn huidge wel......................
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: En hier is die dan de nieuwe T5

Bericht door Danny »

tja een discrete update met allicht meer face lift onder de kap dan aan de buitenzijde... logisch toch !!

Als 't een verandering betrof dan ging het om de T6 en nu is 't een kleine opwaardering van de T5 die gepaard gaat met allicht nieuwe motorisatie. meer had ik ook niet verwacht :jump

't Is trouwens toch te gek om je auto te verkopen omdat er een face liftje komt :zwaai
mafrada
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2009, 19:54

Re: En hier is die dan de nieuwe T5

Bericht door mafrada »

't Is trouwens toch te gek om je auto te verkopen omdat er een face liftje komt

Maar wel leuk, ik hoop dat ze de binnenkant ook veranderen anders kijk ik ondanks een ''nieuw uiterlijk'' toch weer tegen het zelfde dashboard. Hoop ook dat je het MV dashboard kunt kiezen in combi met een 3400..... want een korte met DC is geen optie ...en dat harde plastic van de transporter ben ik ook zat en klopt gewoon niet met de prijs die je voor deze dikke bus moet betalen.
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: En hier is die dan de nieuwe T5

Bericht door robindekeiser »

mafrada schreef:'t Is trouwens toch te gek om je auto te verkopen omdat er een face liftje komt

Maar wel leuk, ik hoop dat ze de binnenkant ook veranderen anders kijk ik ondanks een ''nieuw uiterlijk'' toch weer tegen het zelfde dashboard. Hoop ook dat je het MV dashboard kunt kiezen in combi met een 3400..... want een korte met DC is geen optie ...en dat harde plastic van de transporter ben ik ook zat en klopt gewoon niet met de prijs die je voor deze dikke bus moet betalen.
Dan moet je geen BUS meer kopen maar een bentley.

Maar je kan je dash toch ook overtrekken met leer? dat is wel super dik!
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
mafrada
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2009, 19:54

Re: En hier is die dan de nieuwe T5

Bericht door mafrada »

robindekeiser schreef:


Dan moet je geen BUS meer kopen maar een bentley.

Slaat nergens op, waarschijnlijk heb jij een Transporter of een Caravelle (ik heb zelf ook een Caravelle 3400)
Maar heb hiervoor 2X een MV gehad en dat is echt een verschil met de T-5. Bij het dashboard van een MV straalt pure luxe af.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: En hier is die dan de nieuwe T5

Bericht door Multivan Generation »

ik had vorige week al linkjes geplaatst,
het viel me al op dat de spiegels anders waren,
en inderdaad als daar geen knipperlichten in zitten vind ik dat een gemiste kans.

Dat er mensen zijn die vinden dat de facelift op de T4 destijds klein was, kan ik even niet plaatsen.
13 cm lengte erbij, plus technisch en aerodynamische aanpassingen noem ik niet niks.

Ben benieuwd hoe het dashboard zal worden, de kwaliteit van de kunststoffen in de T5 Transporter is nu niet echt Volkswagen waardig.

En misschien komen er wel leuke technische updates, de tijd zal het leren.
Ik vind de auto er wel meer als auto uit gaan zien, en minder als bus..
En dat was bij de T4 destijds ook..
De achterklep zag er ook strakker uit... :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Re: En hier is die dan de nieuwe T5

Bericht door Johan nr.46 »

De facelift van de t4 in '96 was uiterlijk ook niet zo groot. Hij kreeg alleen andere bumpers en de caravelle/multivan een andere neus. Hij is toen niet 13 cm langer geworden en de achterklep is toen ook niet gewijzigd. Hij ging toen wel veel beter rijden, meer als een personenauto.
Caravelle Highline 204 pk TDI
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Re: En hier is die dan de nieuwe T5

Bericht door henkiepenkie »

t,is en blijft een bus.
en een bus is er voor om mensen/materiaal van a naar b te brengen. niks meer of minder.
wil je "luxe" dashboard-materialen oid, koop je toch een auto?
alles heeft z'n prijs.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: En hier is die dan de nieuwe T5

Bericht door hendrikus »

henkiepenkie schreef: alles heeft z'n prijs.
Ja, maar daar zit het hem nou net in. Als een knappe T5 LWB met DC en automaat nou een koopje was zou het anders zijn. Maar als je ziet dat zoiets toch richting de 60mille incl gaat, vind ik het allebehalve een koopje. Dan mag je toch wel verwachten dat er ook keuzes zijn qua dashboard afwerkingen. Dit kan bij een Vito bv wel. Het standaard transporter dash is gewoon simpelweg een keihard, plasticen geval. Het voldoet verder prima en zit goed in mekaar, maar voor dat geld mag je ook wel iets anders verwachten.

Voor bijna 60mille kun je nl ook winkelen bij BMW voor een leuke 525d oid.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: En hier is die dan de nieuwe T5

Bericht door Mastodont »

hendrikus schreef:
henkiepenkie schreef: alles heeft z'n prijs.
Maar als je ziet dat zoiets toch richting de 60mille incl gaat, vind ik het allebehalve een koopje. Dan mag je toch wel verwachten dat er ook keuzes zijn qua dashboard afwerkingen. Dit kan bij een Vito bv wel.
Dan zit je dus aan een MV.



hendrikus schreef:
henkiepenkie schreef: alles heeft z'n prijs.
Voor bijna 60mille kun je nl ook winkelen bij BMW voor een leuke 525d oid.
Wel is dan de kofferbak een stuk kleiner... :gekte



Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
mafrada
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2009, 19:54

Re: En hier is die dan de nieuwe T5

Bericht door mafrada »

henkiepenkie schreef:t,is en blijft een bus.
en een bus is er voor om mensen/materiaal van a naar b te brengen. niks meer of minder.
wil je "luxe" dashboard-materialen oid, koop je toch een auto?
alles heeft z'n prijs.

Nee klopt niet de T-5 transporter is idd een bus bedoeld om goederen mee te vervoeren.
De MV en Caravelle zijn bedoeld voor personen vervoer, als reis auto.Natuurlijk is het model bus, maar ga even in een MV zitten en en kijk dan naar het dashboard dan denk je niet meer aan een bus, alleen kun je (tot voor kort) de MV niet in een lange wielbasis kopen en een korte MV met DC slaat nergens op, kleine kinderen kunnen alleen achterin zitten, maar alles groter dan 1meter50 zit dubbel, vandaar het woord dubbele cabine.

hendrikus schreef:
henkiepenkie schreef: alles heeft z'n prijs.
Voor bijna 60mille kun je nl ook winkelen bij BMW voor een leuke 525d oid.
Voor 60 koop je geen 525d, ja mss met arco en raamslingers maar maakt niet uit.
voor de 80000 (incl BTW en BPM) koop je in NL (caravelle 3400 174pk met tiptronic)

daaravan krijg je terug de BPM +/- 20000
en natuurlijk de BTW +/- 10000
Daarnaast heb je nog investeringsaftrek +/- 10000 (als je niet teveel in andere dingen investeert)
Dan kost de '' BUS '' ineens nog maar 40000 ..... en voor dat geld kun je niet in een 525 of andere auto rijden die op kan tegen een T-5... een passat 140pk mss..... no way dan toch liever in een BUS !!
(jammer alleen van die bijtelling maar das dan het extraatje wat ik mezelf gun)
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: En hier is die dan de nieuwe T5

Bericht door hendrikus »

mafrada schreef:
hendrikus schreef:
henkiepenkie schreef: alles heeft z'n prijs.
Voor bijna 60mille kun je nl ook winkelen bij BMW voor een leuke 525d oid.
Voor 60 koop je geen 525d, ja mss met arco en raamslingers maar maakt niet uit.
voor de 80000 (incl BTW en BPM) koop je in NL (caravelle 3400 174pk met tiptronic)

daaravan krijg je terug de BPM +/- 20000
en natuurlijk de BTW +/- 10000
Daarnaast heb je nog investeringsaftrek +/- 10000 (als je niet teveel in andere dingen investeert)
Dan kost de '' BUS '' ineens nog maar 40000 ..... en voor dat geld kun je niet in een 525 of andere auto rijden die op kan tegen een T-5... een passat 140pk mss..... no way dan toch liever in een BUS !!
(jammer alleen van die bijtelling maar das dan het extraatje wat ik mezelf gun)
jouw verhaal gaat alleen op voor degene die een T5 zakelijk kunnen rijden. Voor mij gaat dat dus niet op en voor veel anderen ook niet. Als je zo gaat rekenen kun je een BMW ook zakelijk gaan rijden en word hij ook weer een stuk goedkoper.
Als ik voor mezelf reken zou zo'n caravelle dus gewoon 80mille kosten en daarvoor kun je echt wel een leuke BMW of Audi voor halen.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
T5Serge
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 aug 2009, 08:34
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: En hier is die dan de nieuwe T5

Bericht door T5Serge »

Hij lijkt echt op een T4

Dat viel me gelijk al op
Wilt u uw bus eens goed laten behandelen bekijk eens mijn site http://www.rideandshinedetailing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Plaats reactie