Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
de draaikolk in mijn diesel tank....
- Harry4motion
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Misschien een beetje laat, want laatste bericht was uit juli. maar toch
Ben net naar Duitsland gereden 600 km, en gemiddeld loopt hij over deze 600 km 8,9 l/100 km.
Vind ik een prima waarde voor een 4 motion met chip.
Gemiddelde snelheid was precies 100 km/uur. had onderweg veel wegwerkzaamheden waar je maar 80 mag, dan is hij erg zuinig.
Tussen door een paar keer eventjes 190 gereden, maar dan zuipt hij als een ketter. Is ook logisch, mijn zijspiegels klapte zowat vanzelf in bij deze snelheid!
En dan nog iets dat ik even kwijt moet:
Benzine is toch om onderdelen mee schoon te maken?
Eigenlijk maakt het allemaal niet zoveel uit, je kunt het sterk beïnvloeden door je rijstijl, maar wil je dat altijd?
Ben net naar Duitsland gereden 600 km, en gemiddeld loopt hij over deze 600 km 8,9 l/100 km.
Vind ik een prima waarde voor een 4 motion met chip.
Gemiddelde snelheid was precies 100 km/uur. had onderweg veel wegwerkzaamheden waar je maar 80 mag, dan is hij erg zuinig.
Tussen door een paar keer eventjes 190 gereden, maar dan zuipt hij als een ketter. Is ook logisch, mijn zijspiegels klapte zowat vanzelf in bij deze snelheid!
En dan nog iets dat ik even kwijt moet:
Benzine is toch om onderdelen mee schoon te maken?
Eigenlijk maakt het allemaal niet zoveel uit, je kunt het sterk beïnvloeden door je rijstijl, maar wil je dat altijd?
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
verdringer schreef:Nou even ter verduidelijking,
Mijn tdi 130pk bj 11-2008 automaat rijdt nu met 34000km op de klok niet zuiniger als 1 op 9 zelfs als ik niet harder als 110 km per uur ga rijden, wel altijd met belading, banden maat maakt niet uit. max afstand op een tank ca.700km.
Waardeloos, mijn t4 was veel zuiniger 1op12.
Je moet wat over hebben voor hel mileu zeggen ze.
Met bovenstaande sluit ik mij geheel bij aan.
Mijn T5 van januari rijd ook maar max 670km op een tank.
Vond mijn T4 veeeeel zuiniger rijden,
En er is niks veranderd aan laadgewicht of rijstijl.
Dus wat milieu besparen
Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Hallo wjwellers,
Niet echt te klagen.
Een op 12 met een gechipte 174 pk.
En dat is een echt gemiddelde over vele tankbeurten en met de hand uitgerekend.
En met een caravan gemiddeld 1op 9 a 10. snelheid 100.
Hier maakt een beetje wind tegen of mee nogwel wat uit.
Eh een afgedopte egr vanaf het begin van nieuw.
Dus het inlaat traject zal nog steeds aardig schoon zijn.
Zeer regelmatig een nieuw luchtfilter.
Geen kat in welke vorm dan ook.
Geen middendemper meer.
Ja en verder maakt het natuurlijk heel veel uit of je korte stukjes rijd met veel koude starts.
Succes allemaal.
Niet echt te klagen.
Een op 12 met een gechipte 174 pk.
En dat is een echt gemiddelde over vele tankbeurten en met de hand uitgerekend.
En met een caravan gemiddeld 1op 9 a 10. snelheid 100.
Hier maakt een beetje wind tegen of mee nogwel wat uit.
Eh een afgedopte egr vanaf het begin van nieuw.
Dus het inlaat traject zal nog steeds aardig schoon zijn.
Zeer regelmatig een nieuw luchtfilter.
Geen kat in welke vorm dan ook.
Geen middendemper meer.
Ja en verder maakt het natuurlijk heel veel uit of je korte stukjes rijd met veel koude starts.
Succes allemaal.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
dat kon bij een T5 toch nit meer omdat je dan motorstoringen kreeg (in de electronica) daar moest toch een gat van (was het nou 8,5) mm in blijven? (mijns inziens komt er dan nog steeds flink wat troep in je inlaat via die 8,5mm)pieters schreef: Eh een afgedopte egr vanaf het begin van nieuw.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Je kunt de egr wegschrijven,dan heb je ook geen foutmelding!
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
je bedoelt dat ie in de computer uitgezet wordt? dan is dus ook geen plaatje nodig (dicht gaat ie vanzelf toch?)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Klopt helemaal.
Geen plaatje meer nodig!
Geen plaatje meer nodig!
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
da's nog mooier, krijg je geen vuile handen van
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Is mij nog niet gelukt. Ik heb de laatste Ross-Tech kabel & software, maar lukt me met geen mogelijkheid om hem tot 85% dicht te zetten. Zie mijn topic elders op het forum.(krijg link naar topic niet hier gepost)harry t5 191 schreef:Je kunt de egr wegschrijven,dan heb je ook geen foutmelding!
Ik krijg het idee dat ze bij VW een extra veiligheid ingebouwd hebben.
Wat betreft de draaikolk in de tank, die deel ik. Met mijn 2.5TDI haalde ik met stadsverkeer geen 600 km op een tank. De laatste paar tankbeurten ben ik BP Ultimate diesel gaan tanken & kom nu boven de 600km uit, en het wordt steeds beter.
Heb vandaag net 5000km gehaald. (in bezit 12 aug. '09)
In bezit van Ross-Tech HEX-USB+CAN met licentie & VCDS 908.1
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Laatste tankbeurt exact 80 liter erin geperst op 1145 km, maw 1 op 14.30 ongeveer -stads en snelweg-.
De rechtervoet heeft er duidelijk mee te maken. Net de tips van eco driving toegepast en dat scheelt voor mij toch nog eens een halve liter. Voor sommigen het opmerken 't is niet rondtuffen als een ouwe sok
Soms vraag ik me af of er wel een 2.5 inzit bij mij als ik de verbruiken lees van anderen....?
't is natuurlijk maar een 130 pk en er is nog niet aan geklooid (EGR, turbo, tuning etc...)
't maakt m'n weekend weeral goed
grts Danny
De rechtervoet heeft er duidelijk mee te maken. Net de tips van eco driving toegepast en dat scheelt voor mij toch nog eens een halve liter. Voor sommigen het opmerken 't is niet rondtuffen als een ouwe sok
Soms vraag ik me af of er wel een 2.5 inzit bij mij als ik de verbruiken lees van anderen....?
't is natuurlijk maar een 130 pk en er is nog niet aan geklooid (EGR, turbo, tuning etc...)
't maakt m'n weekend weeral goed
grts Danny
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Ik gok, dat je niet zoals ik, met een imperiaal met twee grote ladders, en permanente belading tot 2500kg (incl. wagen natuurlijk) elke dag stadsverkeer rijdt. Rij naar +/- 12 klanten per dag, dus min. 12x starten, paar km rijden, e.d.. Motor komt dus nauwelijks op temperatuur, veel optrekken & stoppen voor stoplichten.Danny schreef:Laatste tankbeurt exact 80 liter erin geperst op 1145 km, maw 1 op 14.30 ongeveer -stads en snelweg-.
De rechtervoet heeft er duidelijk mee te maken. Net de tips van eco driving toegepast en dat scheelt voor mij toch nog eens een halve liter. Voor sommigen het opmerken 't is niet rondtuffen als een ouwe sok
Soms vraag ik me af of er wel een 2.5 inzit bij mij als ik de verbruiken lees van anderen....?
't is natuurlijk maar een 130 pk en er is nog niet aan geklooid (EGR, turbo, tuning etc...)
't maakt m'n weekend weeral goed
grts Danny
Je snapt wel dat dat nu niet bepaald gunstig is voor mijn verbruik, maar het is erger als dat ik verwacht had.
In bezit van Ross-Tech HEX-USB+CAN met licentie & VCDS 908.1
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Tank sinds na de Bouwvak BP Ultimate Diesel...en gaat na elke tankbeurt zuiniger lopen....nu 760 km op een tank gehaald waar voorheen 650 a 690 km werd gehaald (Esso Diesel)
Met mijn Priveauto tank ik ook BP Ultimate 98 Benzine loopt ca 30 a 40 km zuiniger dan voorheen (Esso Super Plus 98)
Met mijn Priveauto tank ik ook BP Ultimate 98 Benzine loopt ca 30 a 40 km zuiniger dan voorheen (Esso Super Plus 98)
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Yep, ben ook fan van BP ULtimate geworden.Damy schreef:Tank sinds na de Bouwvak BP Ultimate Diesel...en gaat na elke tankbeurt zuiniger lopen....nu 760 km op een tank gehaald waar voorheen 650 a 690 km werd gehaald (Esso Diesel)
Met mijn Priveauto tank ik ook BP Ultimate 98 Benzine loopt ca 30 a 40 km zuiniger dan voorheen (Esso Super Plus 98)
Mijn getunede TT weet wel raad met de 98 benzine.
Behalve van de prijs.
In bezit van Ross-Tech HEX-USB+CAN met licentie & VCDS 908.1
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Ik heb mijn hele uitlaatsysteem aangepast. Kan jullie vertellen dat het wel scheelt in het verbruik. Het rijbereik op de boordcomputer zakt minder snel als voorheen.
De originele dempers en kat nemen veel vermogen weg. Waardoor de motor niet echt zuinig loopt.
De originele dempers en kat nemen veel vermogen weg. Waardoor de motor niet echt zuinig loopt.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Die van mij rijd ook niet echt zuinig, heeft alles te maken met mij rijstijl.
Heb nu mijn winterbanden er onder scheelt toch ruim 150 km op een tank (met de winterbanden dus zuiniger)
mijn zomer banden zijn 255 breed van daar
Heb nu mijn winterbanden er onder scheelt toch ruim 150 km op een tank (met de winterbanden dus zuiniger)
mijn zomer banden zijn 255 breed van daar
Groetjes Barry t5gp 180 pk