Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

rammelen bij de schuifdeur

vragen over de T5
Plaats reactie
5 cilinder lover
Berichten: 9
Lid geworden op: do mar 08, 2007 19:05
Locatie: wezup

rammelen bij de schuifdeur

Bericht door 5 cilinder lover » wo mar 21, 2007 19:26

Hoi, allemaal
Mijn pas aangeschafte130 pk T5 rammelt behoorlijk bij de schuifdeur, is dit een vaker voorkomend iets ? Heeft iemand er ervaring mee om dit te verhelpen ? Hij rammelt bij de B stijl, zijn de rubbers waar de schuifdeur invalt te stug ? Graag advies of tips Mvg. Jan
Afbeelding

EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: ma jan 15, 2007 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP » wo mar 21, 2007 19:31

Is het de schuifdeur zelf (ophanging)of de bekleding?
Vaak rammelt de bekleding, vooral het slappe stuk boven de deurklink langs het raam wil wel geluidmaken. Ook wil de bekleding eronder wel eens "slaan" op de deur. Het zaakje zit wel gekit, maar er waren Zeeuwen aan het kitten geweest: weining kit dus.
Even terug gaan naar de dealer, het kost ze wat moeite, maar het is er voor een groot gedeelte uit te halen.

Groet EricP

Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 531
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 21:23
Locatie: Hoorn

Rammel

Bericht door erik 924 » do mar 22, 2007 7:49

Bij mij heb ik ook in de hoek van de schuifdeur een rammel en het lijkt net of de deur niet goed in de sponningen zit.
Ik heb nog niet kunnen ontdekken wat er werkelijn die rammel veroorzaakt.
Wel storend!

Mixed Emotions
Berichten: 196
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:17

Bericht door Mixed Emotions » do mar 22, 2007 9:49

Klapperen van de schuifdeur, kan door de dealer worden opgelost door een nauwkeurige afstelling in combinatie van het goed vet houden van de passingen boven- en onderin in de sponningen.
groeten
Cirilo,Arietta en Tycho

Afbeelding

EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: ma jan 15, 2007 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP » do mar 22, 2007 21:59

Van de week nog meegereden met een andere bus als de mijne: Deur leek te klapperen maar het was de bekleding die tegen het rubber van de raam komt en vrijwel hetzelfde geluid maakt.
Bij mij lijkt de deur af en toe ook te klapperen ,maar het is echt de bekleding.

Rij maar eens rond en hou het plastic boven de schuifdeur klink vast: grote kans dat het stiller wordt.

Groet EricP

Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: rammelen bij de schuifdeur

Bericht door broekhof » vr nov 21, 2008 17:35

Bij mij lijkt het wel of de deur bovenin bij de rolgeleider rammelt.
Heel irritant. :muur :muur :muur
Ik kan ook de deur als ik hem open heb omhoog bewegen, is dit normaal?
De deur zit wel goed in de sponning en tegen het rubber aan, volgens mij zit het niet in de bekleding.
Is er al iemand die er mee naar de dealer is geweest en die van het rammelen af is?

Gr Coen

EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: ma jan 15, 2007 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: rammelen bij de schuifdeur

Bericht door EricP » vr nov 21, 2008 18:54

Die van mij is een paar keer terug geweest. Het werd wel minder maar komt weer terug. Lijkt echt in de deur te zitten. Heb nu de kabels (vooral die van het handvat naar beneden) en bekleding vastgeplakt en op verschillende plaatsen rubber achter de bekleding geplakt: Hoor nog wel wat maar vele male minder.
Het gekke is dat alleen de rechter schuifdeur rammelt, de linker is stil en heeft ook echt geen rammeltje (en wordt meer gebruikt als de rechter).

Suc6 ermee EricP

Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: rammelen bij de schuifdeur

Bericht door broekhof » vr nov 21, 2008 19:11

Ik heb een enkele cabine dus de deur op zich zit niet in de cabine ruimte , wel de ophanging van de deur aan de bovenkant.
Ik heb het idee dat het daarin zit.
Morgen zal ik eens even kijken en anders gaat hij terug naar de dealer en mag hij het oplossen, de garantie is nl nog lang niet voorbij.

Gebruikersavatar
jankees1963
Berichten: 148
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 21:24

Re: rammelen bij de schuifdeur

Bericht door jankees1963 » zo nov 23, 2008 16:11

Instellen van schuifdeuren Volkswagen Transporter T5 / Multivan.
Instellen van de ogen pivot
Schuifdeur voor de aanpassing van de hoogte op de rug en buitenste contour van de deur tegen ruif S,
Schuifdeuren -1 - dichtbij.
Met behulp van plastic wig, bijvoorbeeld HAZET1965-20, otzhat deksel van de bekleding van de deuren op een hoogte van het oog gewricht.
Drop 2 bout -2 - vaststelling ogen draaipunt.
Vraag assistent schuifdeur van buiten lift knijpen en in de juiste stand.
Klik oogje draaipunt in de richting van rack C. Dit voorkomt schade gids behandelt de band.
In deze situatie bouten vastmaken -2 - het uitstellen van het moment 65 Nm.
Instellen van de vergrendeling tussen haakjes
U past de buitenste contour van de deur tegen ruif S.
Drop 2 schroeven en een afsluitmechanisme skobu binnen de grenzen van gaten voor montage schroeven te verplaatsen zodat de vergrendeling van de deuren gelegen aan het Staples Center.
Opmerking: De vergrendeling mag niet beugel klik op de deur, hetzij omhoog of omlaag.
Schroeven vergrendeling montagebeugels te vertragen dit moment 20 Nm.
Instellen van de onderste bracket met een katrol.
Het aanpassen van de hoogte Schuifdeuren voorkant en buitenste contour van de deur naar de voordeur.
Drop het schroefjes tot vaststelling van de bovenste en onderste stop Zapf.
Verwijder de bekleding het onderste haakje met een roller
Drop-bouten 1 ste aanpassen schuifdeur hoogte.
Drop bouten -2 - en pas de buitenste lus Schuifdeuren naar de voordeur.
Na aanpassing van bouten -1/2-krepleniya beugel met een katrol -3 - het uitstellen van het moment 20 Nm.
Pas de uitschakeling tsapfy, zie het hoofdstuk over.

Instellen van de bovenste beugel met een katrol.
U kunt het extern circuit Schuifdeuren in relatie tot de voordeur.
Drop het schroefjes tot vaststelling van de bovenste en onderste stop Zapf, zie het hoofdstuk over.
Drop bouten -2 - in het bovenste beugel met een roller-1 st aanpassen van de buitenste lus Schuifdeuren naar de voordeur.
Na aanpassing van bouten -2 - beugel met een roller te vertragen dit moment 20 Nm.
Opmerking: De bovenste beugel met een roller aan het lichaam niet vermalen.
Pas de uitschakeling tsapfy, zie het hoofdstuk over.

Instellen van Zapf stoppen.
Drop schroeven -1 - tot vaststelling van de bovenste en onderste stop Zapf -2 - tot tsapfy kon bewegen.

Opmerking: tsapfy gericht op de passagiersruimte.

Schuifdeur te bereiken langzaam en stopt om na te gaan of de situatie Zapf -2 - tegen de beperkende platen -4 --
Schuifdeuren dichtbij. De uitschakeling tsapfy terughoudend te zijn platen en als gevolg hiervan centered op hen.

Opmerking: SRT boven stop Zapf -2 - die afstand caps -3 - die dezelfde hiaten langs de omtrek van de paarvorming Zapf beperkende platen.

Na correctie schroeven -1 - tot vaststelling van de bovenste en onderste stop Zapf vertraging dit moment 20 Nm
Opmerking: De uitschakeling tsapfy niet te druk Schuifdeuren, geen boven-of onderkant.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze uitleg is automatisch vertaald vanuit het Russisch. Dus er kunnen wat spelfouten in zitten.

grt

JK :T54LIFE
Afbeelding

Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: rammelen bij de schuifdeur

Bericht door broekhof » zo nov 23, 2008 19:57

Yankees dank je wel.
Ik ga eerst eens even bij de dealer langs en als die er niet uit komt kan ik m dit onder ze neus schuiven. :jumpklap :jumpklap

Gr Coen

edwardfotografie
Berichten: 176
Lid geworden op: wo aug 27, 2014 20:11

Re: rammelen bij de schuifdeur

Bericht door edwardfotografie » ma apr 23, 2018 19:38

Niet te geloven 😳

Ik had een T4 waarvan de schuifdeur rammelde, waaraan ik me enorm stoorde.
Blij met mijn nieuwe T5...eindelijk van dat rammelen af.

Wat hoor en lees ik 😡 ... T5’s rammelen ook en die van mij dus ook 😳

Plaats reactie