Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

veel besproken

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: veel besproken

Bericht door Jeroen T5 204 »

De bijverwarmer moet er wel bij besteld worden. Is gewoon een optie. Niet standaard aanwezig!!!

Bij sommigen is het er achteraf opgebouwd en hebben misschien geen sticker in de deur. Dit gebeurd in de fabriek normaal.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: veel besproken

Bericht door Jay »

johnny van de voorde schreef:Zijn jullie zeker dat er géén extra verwarmer inzit ? Er zijn namelijk uitvoeringen (lees speciale serie, beperkte serie) die hem wél hebben.
Mijn multivan Highline heeft de extra koelvloeistofverwarmer standaard af fabriek, nix speciale of beperkte serie.
Had ik in de brochure namelijk zelf vooraf al gecontroleerd want anders had IK de meer-uitvoering 9M5 zeker meebesteld.
Gebruikersavatar
Cedarcanoe
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 mei 2008, 00:58
Locatie: Storfors, Zweden

Re: veel besproken

Bericht door Cedarcanoe »

1.9TDI 105pk (2004 - 90.000 km) en géén warmteprobleem.
Werd niet supersnel warm, maar was het gewoon zo.
Watertemperatuur wijzertje daalt ook niet als de verwarming op heet staat (manuele airco).

Heb naar aanleiding van deze topic eens geprobeerd om de verwarming uit te laten, en klopt: motor wordt nog sneller warm.
Mogelijk is mijn T5 eerder een uitzondering dan de regel, versta ik uit deze topic.

PS. ik kom net van mijn dealer, en had verwacht dat mijn T5 een nieuwe distributieketting nodig zou hebben bij 90.000 km, maar nee hoor ik. De distributieketting wordt kennelijk bij 110.000km vervangen. Klopt dat ?

/Erik
Afbeelding
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: veel besproken

Bericht door harry t5 191 »

Cedarcanoe,

Een 1.9 TDI heeft geen ketting maar een getande riem!
En ondanks dat de dealer de riem pas bij 110000 km wil vevangen is gezien de leeftijd van de bus-2004-het ZEER aan te raden om het nu wel te doen!

:wjw :T54LIFE :toppie
,
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: veel besproken

Bericht door johnny van de voorde »

Jay,

Inderdaad, multivan heeft hem standaard erin. Mag ook wel voor die prijs ? Ik betaalde mn huis niet zo duur !

Prachtige bus trouwens die Multivan.

Groetjes, John.
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: veel besproken

Bericht door kroonhome »

Hallo allemaal,

Vandaag twee California's bekeken bij Poptop, een 130 pk zes bak en een 174 pk automaat, beide waren voorzien met een tweetal stikkers (Webasto) op de rand van het bestuurdersportier. Ik vermoed dat een ervan een waterverwarmer is, de ander de standkachel in het campergedeelte? :groteogen
Als ik het mis heb hoor ik het graag.

Groetjes,
Arjan
:ikrij
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: veel besproken

Bericht door Danny »

we praten wel over de 2.5 (R5 motor) en niet over de 1.9 die over een ander model (standaard) interieur verwarming beschikt.
Vandaag twee California's bekeken bij Poptop, een 130 pk zes bak en een 174 pk automaat, beide waren voorzien met een tweetal stikkers (Webasto) op de rand van het bestuurdersportier. Ik vermoed dat een ervan een waterverwarmer is, de ander de standkachel in het campergedeelte?
Als ik het mis heb hoor ik het graag
klopt de california heeft ook de standkachel.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: veel besproken

Bericht door johnny van de voorde »

Hey kroonhome,

De California is (althans in Belgie) standaard voorzien van zowel de koelvloeistofverwarmer alsook de standverwarming. Je hebt dan ook inderdaad de beide stickers in de deurstijl zitten.

Mooie bus trouwens zo'n California. Moest ik zelf mogen kiezen koos ik voor de 2.5 130pk manueel geschakeld, gezien de problematiek die ik al zéér veel heb gelezen met de automatische versnellingsbak.

Voor mijn part is 176 pk helemaal niet nodig voor een California, aangezien niet de sportiviteit telt maar het rijkomfort.
Ik bedoel ; vrouwtje mee, kindjes achterin, fietsen op't imperiaal enz... dan ga je toch niet racen ? Maar natuurlijk is dit mijn gedacht en vermits gedachten veel verschillen van mens tot mens ....

Een ding is zeker ; met de beide verwarmingen erin zit je warm !

Groetjes, John.
Erik701
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13
Locatie: Leuven (BE)

Re: veel besproken

Bericht door Erik701 »

Ik vertrok gisterenavond bij -5, met mijn T5 2.5 TDI (96kw) uit 2004. Verwarming uit, na 2 km begon het pijltje van de temperatuursmeter al te stijgen, en heb ik de verwarming opgezet (hoogste stand, enkel binnenlucht). Enkele km's later was alles warm, en ik heb een lange wielbasis zonder tussenschot, en geen koelvloeistof verwarming. Tenminste, geen Webasto stickertje in de deur, heb bus 2e hands gekocht.
Plaats reactie