Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zonnedak

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stoef 631
Berichten: 146
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:04
Locatie: coevorden

zonnedak

Bericht door stoef 631 »

ik kreeg vandaag een mailtje betreffende een zonnedak voor in een t5, dit mailtje kwam vanaf wjw van ruud 23.

weet niet zijn mailadres, dus mail ik niet terug.

er staan foto's op wjw bij de tips en trucks t5 van een dakje wat ik samen met jaap heb gemonteerd in zijn t5.

of ik dakjes lever ?
ik kan ze leveren, maar dan helemaal splinternieuw.

of ik nog monteer ?

momenteel heb ik weinig zin om dakjes in te bouwen.
heb er nog 2 in de planning staan, en dan denk ik dat ik het eigenlijk zeer heel weinig nog ga doen.

arno
Damy

Re: zonnedak

Bericht door Damy »

Je buurman heeft het antwoord al gegeven PietP......... :yes
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: zonnedak

Bericht door offline »

Als je het gat zaagt zou je daarna 2 latjes oid boven en onder de plaat kunnen doen en dan bij elke verhoging een lijmklem. Ik denk als je die rustig en gelijkmatig aandraait, je de plaat plat krijgt en de schade beperkt houd. Hou er wel rekening mee dat die ruimte ergens heen moet. Ik zou dan het gat iets te kort houden op de lange kanten. Het is makkelijker het gat later iets groter te maken dan iets kleiner :nuts . Vergeet niet dat de lak barst al zie je dat waarschijnlijk niet. Dus even een goede anti-roest behandeling is aan te raden.

Marco
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: zonnedak

Bericht door BigRuud »

Als ik dit zo allemaal lees gaat dit een dak kosten :ie Ga je die ribbels plat maken rek je de hele handel op, dan word het echt een golfplaat.
Ik ben vroeger plaatwerker/autspuiter geweest maar zou dit niet zo maar doen.

Als je dit wel doet wel even foto's maken, ben zeer benieuwd. :nuts
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: zonnedak

Bericht door offline »

BigRuud schreef:Als ik dit zo allemaal lees gaat dit een dak kosten :ie Ga je die ribbels plat maken rek je de hele handel op, dan word het echt een golfplaat.
Ik ben vroeger plaatwerker/autspuiter geweest maar zou dit niet zo maar doen.

Als je dit wel doet wel even foto's maken, ben zeer benieuwd. :nuts
Om diezelfde reden zou ik er ook nooit aan beginnen, maar er werd naar een suggestie gevraagd.

Offline
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: zonnedak

Bericht door offline »

PietPaaltjes schreef: Ik had zelf het idee om op elke ribbel een stukje in te zagen en er 5 mm tussenuit krijgen en zo te kunnen krimpen dat de ribbel als het ware vlak is, wel gigantisch goed kitten.

Dat zou ik van m´n leven niet doen, omdat dat wat je eerst inzaagd later gegarandeerd verder scheurt. Dan heb je pas echt een probleem.

Offline
ruud23
Berichten: 103
Lid geworden op: 09 jun 2007, 09:55

Re: zonnedak

Bericht door ruud23 »

stoef 631 schreef:ik kreeg vandaag een mailtje betreffende een zonnedak voor in een t5, dit mailtje kwam vanaf wjw van ruud 23.

weet niet zijn mailadres, dus mail ik niet terug.

er staan foto's op wjw bij de tips en trucks t5 van een dakje wat ik samen met jaap heb gemonteerd in zijn t5.

of ik dakjes lever ?
ik kan ze leveren, maar dan helemaal splinternieuw.

of ik nog monteer ?

momenteel heb ik weinig zin om dakjes in te bouwen.
heb er nog 2 in de planning staan, en dan denk ik dat ik het eigenlijk zeer heel weinig nog ga doen.

arno
It was me :zwaai
Ik loop dit forum inderdaad te pas en te onpas te stalken met vragen over open dakjes. Zou eigenlijk de T5 Cabrio moeten kopen, maar ik heb hem nog niet op de prijslijst gezien.
Meer info over het dakje achterin aan het eind vd mail. Inmiddels ben ik van plan een mal te maken van de hemel voorin, inclusief schuifdak. Als ik de mal heb kan ik ze in serie laten produceren in ultradun glas - epoxy, afgespoten in mat grijs. Scheepsbouwer zijn heeft nog voordelen in deze tijd! :gif
Wat ik hier voor nodig heb is een bestaande T5 hemel en de exacte maten van het schuifdak dat er in past. Als iemand een afgeragde hemel heeft liggen helpt me dat. Als ik vervolgens - bijvoorbeeld met Arno exact kan uitmeten wat de positie van het dak wordt, kan ik een product maken dat in één keer alles strak afdekt.
Als iemand hier ook interesse in heeft verneem ik dat graag.
Groet,
Ruud

Hieronder de info over het dakje achterin:

http://www.t5-board.de/board/members/ma ... deraum.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
met als commentaar:
>>>Hi

Sorry das ich da nix mehr geschrieben habe
Ja Martin2 hat geantwortet anbei seine antworten

<zitat>
ja mein Fenster ist hinten zwischen den Rillen hineingebaut. Ich habe dies machen lassen, und auch die Werkstatt die
das gemacht hat, hat sich gehörig verschätzt in der Abschätzung der nötigen Arbeit.
Es war also recht teuer, ich bin aber damit zufrieden, da es seit 1,5 Jahren problemlos drin ist, dicht ist das Fenster auch, und es erhöht die Wagenhöhe nur um wenige mm.

das Fenster hatte ich direkt bei Webasto gekauft und mitgebracht, waren ca. 200.-

Den Einbau habe ich bei einer kleinen Werkstätte der Steiermark machen lassen, kein VW-Händler, dort wurden zuerst ca. 300.- geschätzt, der Arbeitsaufwand waren dann aber über 500.-

Also alles zusammen ca. 700.-, wenn ich mir noch recht erinnere.

Die Rippen am Dach sind mit Scheibenkleber ausgeglichen, allerdings mußten dadurch manche Schrauben und irgendwelche Fensterrahmenteile händisch gekürzt/modifiziert werden.
</zitat>

Gruss max
<<<
Plaats reactie