Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Waar ik benieuwd naar ben...
Re: Waar ik benieuwd naar ben...
Of had er moeten staan.......ik heb een korte lid.....
En ja de T5 is mijn bussie voor me werk....en ja een snelle zodat ik langer kan ontbijten en sneller op me werk kan zijn
En de sportwagen...die staat veilig in de schuur en mag Vrijdagavond weer naar buiten...
En ja de T5 is mijn bussie voor me werk....en ja een snelle zodat ik langer kan ontbijten en sneller op me werk kan zijn
En de sportwagen...die staat veilig in de schuur en mag Vrijdagavond weer naar buiten...
Re: Waar ik benieuwd naar ben...
Ik heb trouwens nog leuke info voor offline:
Mijn Chevrolet Express Van (lees bus) heb ik pas over laten spuiten in metallic zwart, 22 inch wielen erop, heeft een V8 met 300 pk en gaat aardig van z'n plek. Heb touwens weer wat onderdelen besteld uit de VS, zoals een sunvisor met led lampjes (zonneklep) en runningboards (zijskirts waar je op kan staan) + ook nog een stoere bullbar.
Ik heb een lekkere mooie blonde meid thuis waar ik heel gelukkig mee ben. Voor de rest ben ik vrij simpel en laag opgeleid, maar wel gelukkig. Doe de dingen die ik leuk vind.
Wat was jou punt nou ook alweer?
Mijn Chevrolet Express Van (lees bus) heb ik pas over laten spuiten in metallic zwart, 22 inch wielen erop, heeft een V8 met 300 pk en gaat aardig van z'n plek. Heb touwens weer wat onderdelen besteld uit de VS, zoals een sunvisor met led lampjes (zonneklep) en runningboards (zijskirts waar je op kan staan) + ook nog een stoere bullbar.
Ik heb een lekkere mooie blonde meid thuis waar ik heel gelukkig mee ben. Voor de rest ben ik vrij simpel en laag opgeleid, maar wel gelukkig. Doe de dingen die ik leuk vind.
Wat was jou punt nou ook alweer?
Rick
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 16 mei 2009, 18:09
Re: Waar ik benieuwd naar ben...
in 1 woord GEWELDIG......zo'n toppic
idd ofline nu??
btw voor t geld dat ikin me hobby heb gestoken kon je al een goede 2e handse sportwagen halen, T5 wint het toch nog
idd ofline nu??
btw voor t geld dat ikin me hobby heb gestoken kon je al een goede 2e handse sportwagen halen, T5 wint het toch nog
Re: Waar ik benieuwd naar ben...
Gek, hoe een vraag over een bus bij een aantal direct overgaat naar naar seksuele voorkeur van mensen.Henk250 schreef:
Gezien de manier hoe jij hier een topic neerzet en reacties uitlokt,krijg ik het idee ofline dat je geen vrouw,maar een vriend hebt,waarbij jij de ondergeschikte rol speelt.
Verder lijkt het me vrij duidelijk waarom mensen hun auto pimpen,om de doodeenvoudige reden dat we allemaal
van smaak verschillen,en blijkbaar niemand hier accepteert dat het " een bussie " is,ja,buiten jij dan,waaruit
ik dan weer op maak dat je zelf geen smaak hebt,maar blijkbaar accepteert dat je gewoon een van de vele bent bent, die zich maar gewoon de door de fabrikanten verzonnen stijlen en uitvoeringen slikt, zonder morren of enige ingeving of creativiteit om dit aan te passen.
Kortom,het lijkt erop dat je een saaie " grijze muis uit de massa " bent,danwel geen geld of fantasie/energie hebt
om iets van " je bussie" te maken.
Ik lach er om.
Bij elke vraag in een forum lok je reakties uit, anders had je hem niet hoeven stellen namelijk. Ik heb gevraagd waarom mensen dit of dat aan hun bus doen, om de doodeenvoudige reden dat ik daar nieuwsgierig naar ben. Er zijn er een aantal die vertellen waarom zij dat doen en dat waardeer ik enorm. Ik hoop ook dat er reakties blijven komen.
Deze grijze muis heeft zelf een multivan highline 204 pk zonder zo´n raar tussenschot "of is dat ook een fantasievolle ingreep" met nagenoeg alle verdere opties die er te krijgen zijn, maar het blijft een bussie.
Offline
Re: Waar ik benieuwd naar ben...
204 pk?
Een gechipte dus,nou begrijp ik je topic helemaal niet meer........................
En trek het je niet aan joh wat ze hier zeggen,uiteindelijk is het maar een forum he,misschien volgende
keer dit soort vragen op het funforum zetten.
Een gechipte dus,nou begrijp ik je topic helemaal niet meer........................
En trek het je niet aan joh wat ze hier zeggen,uiteindelijk is het maar een forum he,misschien volgende
keer dit soort vragen op het funforum zetten.
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Re: Waar ik benieuwd naar ben...
Henk, als je je wat minder op de smileys zou richten en mijn vraag beter zou lezen staat daar toch vrij duidelijk dat ik niet begrijp dat mensen een lichte motorvariant kopen en die dan laten chippen. Ik vraag mij dan af waarom je er niet direkt één met meer vermogen koopt.Henk250 schreef:204 pk?
Een gechipte dus,nou begrijp ik je topic helemaal niet meer........................
Ik heb in mijn geval de zwaarste motorvariant genomen en als je dan wat meer wil is er maar 1 manier en dat is chippen.
Offline
Re: Waar ik benieuwd naar ben...
volgens mij is er nog de 3.2 v6, deze heeft iets meer vermogen........helaas vanaf de 5.2 niet meer verkrijgbaar,
sommige mensen kopen de bus naar behoefte of budget, bij wijze van hobby worden er dan dingen toegevoegd of weggehaald,
en wat voor de een standaard is, is voor de ander karig.
sommige mensen kopen de bus naar behoefte of budget, bij wijze van hobby worden er dan dingen toegevoegd of weggehaald,
en wat voor de een standaard is, is voor de ander karig.
Re: Waar ik benieuwd naar ben...
Ik heb mijzelf nooit in de v6 verdiept, omdat ik er vanuit ging/ga dat dat benzineverbruik enorm is.hisolid schreef:volgens mij is er nog de 3.2 v6, deze heeft iets meer vermogen........helaas vanaf de 5.2 niet meer verkrijgbaar,
sommige mensen kopen de bus naar behoefte of budget, bij wijze van hobby worden er dan dingen toegevoegd of weggehaald,
en wat voor de een standaard is, is voor de ander karig.
Wat je verder verteld is in elk geval duidelijk, bedankt.
Offline
Re: Waar ik benieuwd naar ben...
3.2 v6, volgens mij zijn er forum bezoekers met een 3.2 v6, maar ik lees er weinig over dus van het verbruik kan ik niks zinnigs zeggen,
ik denk dat er weinig transporterrijders niet liever een complete Multivan highline hadden gekocht, maar dit is niet voor iedereen weggelegd, ik heb zelf een verlengde 130 pk automaat, welliswaar gechiped, maar voor de automaat, deze schakelt nu wat minder nerveus, verder kleed je de auto naar wens aan. Ikzelf gebruik de bus voor mijn werk, stukadoor, daarbij is zo'n tussenschot onmisbaar,
maar ik vind het leuk de bus eigen te maken. Trouwens chippen of een grotere/sterkere motor scheelt aanzienlijk, zo uit mijn hoofd prijsverschil 130-170 pk is al 2000,= ex. BTW/BTM, daarover betaal je ook nog bijtelling als je prive rijd, over chippen , zo rond de 500,=, betaal je niks.
Wbt, een"busje" zou ik ook zonder de voordelen die ik als bedrijf heb ook graag een bus blijven rijden...wat is bijvoorbeeld jouw reden
om de bus te rijden?
ik denk dat er weinig transporterrijders niet liever een complete Multivan highline hadden gekocht, maar dit is niet voor iedereen weggelegd, ik heb zelf een verlengde 130 pk automaat, welliswaar gechiped, maar voor de automaat, deze schakelt nu wat minder nerveus, verder kleed je de auto naar wens aan. Ikzelf gebruik de bus voor mijn werk, stukadoor, daarbij is zo'n tussenschot onmisbaar,
maar ik vind het leuk de bus eigen te maken. Trouwens chippen of een grotere/sterkere motor scheelt aanzienlijk, zo uit mijn hoofd prijsverschil 130-170 pk is al 2000,= ex. BTW/BTM, daarover betaal je ook nog bijtelling als je prive rijd, over chippen , zo rond de 500,=, betaal je niks.
Wbt, een"busje" zou ik ook zonder de voordelen die ik als bedrijf heb ook graag een bus blijven rijden...wat is bijvoorbeeld jouw reden
om de bus te rijden?
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Waar ik benieuwd naar ben...
Volgens mij zijn er GEEN 3.2 V6 rijders op het forum.
Chippen hoezo? Als je naar het prijsverschil kijkt van een 130Pk en 174Pk en het prijsverschil
Dan kan je beter een 130Pk tunen voor iets van 800euro dan heb je het vermogen van een 170Pk en een turbo die sneller op spoelt(beter)
En tunen kan altijd gekker. Jij chipt je bus en een andere zet er een grotere turbo op(250+Pk)
Chippen hoezo? Als je naar het prijsverschil kijkt van een 130Pk en 174Pk en het prijsverschil
Dan kan je beter een 130Pk tunen voor iets van 800euro dan heb je het vermogen van een 170Pk en een turbo die sneller op spoelt(beter)
En tunen kan altijd gekker. Jij chipt je bus en een andere zet er een grotere turbo op(250+Pk)
Re: Waar ik benieuwd naar ben...
Ik heb een huis in het buitenland waar wij 5x per jaar naar toe gaan en had hiervoor een comfortabele europeese station met een 6 cil. diesel. Met 2 kinderen die ook wel eens een vriendje of vriendinnetje mee willen nemen bleek de station te krap. Als je je dan in het busjessegment begeeft is er eigenlijk maar 1 die in aanmerking komt en dat is de vw.hisolid schreef:Wbt, een"busje" zou ik ook zonder de voordelen die ik als bedrijf heb ook graag een bus blijven rijden...wat is bijvoorbeeld jouw reden
om de bus te rijden?
Donald4Motion schreef:Volgens mij zijn er GEEN 3.2 V6 rijders op het forum.
Chippen hoezo? Als je naar het prijsverschil kijkt van een 130Pk en 174Pk en het prijsverschil
Dan kan je beter een 130Pk tunen voor iets van 800euro dan heb je het vermogen van een 170Pk en een turbo die sneller op spoelt(beter)
En tunen kan altijd gekker. Jij chipt je bus en een andere zet er een grotere turbo op(250+Pk)
Ik denk zelf dat het prijsverschil tussen beide niet alleen in de computer zit, maar dat er meer "anders " is, anders zou je m.i. een 130 pk direkt door kunnen chippen naar b.v. 204 pk en niet blijven hangen op 170.
Offline
Re: Waar ik benieuwd naar ben...
Toch ben ik het wel eens met 'offline', ik rij zelf een saaie witte T5LWB waar je niks aan ziet, ook geen gekke velgen of bumpers/bullbars/rode letters(vooral met al die uitlaten pis ik in me broek) en lag me altijd rot als er een 'gepimpte me voorbij blaast om vervolgens aan te haken en eroverheen te gaan, die gezichten..... om vervolgens weer af te zakken tussen de vrachtwagens en te genieten van de 1:20. Toch overweeg ik de grote turbo set, al zal het dan over zijn met het verbruik, grotere remmen doen me niets, ik anticipeer goed en kijk ver vooruit en afstand houden natuurlijk.
Als ik hard wil gaan pak ik wel me 911 of 1 van mijn motoren, dus het geld is niet de reden van niet kunnen 'pimpen'. Een bus is om te werken!
Als ik hard wil gaan pak ik wel me 911 of 1 van mijn motoren, dus het geld is niet de reden van niet kunnen 'pimpen'. Een bus is om te werken!
Re: Waar ik benieuwd naar ben...
3, v6 is we op het forum geweest iig, op gas als ik me niet vergis,
en hoe je ook bekijkt, t kan altijd gekker, hoe hoog of laag wil je de lat leggen.
Een transporter heeft natuurlijk weinig weg van een supercar maar voor een busje is het zeker ok,
respecteer gewoon ieders keuze, of dat nou een 105 pk gechipped en gepimped is of een 174pk met grotere turbo etc.
in een standaard witte uitvoering, de 1 gaat voor uitstraling en de ander voor performance, of iig de juiste balans daartussen.
Voor de prijs van MV Higline koop je ook een transporter budgetline maar kun je voor het uitbespaarde budget de bus echt naar wens maken, zoveel mensen zoveel wensen.
en hoe je ook bekijkt, t kan altijd gekker, hoe hoog of laag wil je de lat leggen.
Een transporter heeft natuurlijk weinig weg van een supercar maar voor een busje is het zeker ok,
respecteer gewoon ieders keuze, of dat nou een 105 pk gechipped en gepimped is of een 174pk met grotere turbo etc.
in een standaard witte uitvoering, de 1 gaat voor uitstraling en de ander voor performance, of iig de juiste balans daartussen.
Voor de prijs van MV Higline koop je ook een transporter budgetline maar kun je voor het uitbespaarde budget de bus echt naar wens maken, zoveel mensen zoveel wensen.
Re: Waar ik benieuwd naar ben...
Kijk, dat je dat hok vanbinnen nu opsmukt kan ik me voorstellen, maar wat er buiten is zie je zelf toch niet als je erin zit!? Dat doe je dus voor de buitenwereld, laat ik daar nu net niets mee hebben.
Ieder zijn meug dus, maar zeik niet gelijk offline af, hij stelt gewoon een vraag waar ik mij in kan vinden en dat ligt nogal gevoelig geloof ik.
Ieder zijn meug dus, maar zeik niet gelijk offline af, hij stelt gewoon een vraag waar ik mij in kan vinden en dat ligt nogal gevoelig geloof ik.
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00
Re: Waar ik benieuwd naar ben...
Ik hou zelf meer van de technische kant. Onderstel, remmen en vermogen. Uiterlijk mag van mij er netjes uitzien maar ik zou nooit spoilerkits etc monteren. Veel van die uiterlijke aanpassingen pretenderen dat er een snel ding staat en als dat niet zo is vind ik dat altijd een beetje jammer. Schaap in wolfskleren idee.
Dick Hoekendijk heeft een 3.2 V6 op gas. Staat ook te koop. Geweldig ding. Golf R32 geluid in een bus.
http://link.marktplaats.nl/308453184" onclick="window.open(this.href);return false;
Dick Hoekendijk heeft een 3.2 V6 op gas. Staat ook te koop. Geweldig ding. Golf R32 geluid in een bus.
http://link.marktplaats.nl/308453184" onclick="window.open(this.href);return false;