Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zoemer parkeersensor verkouden

vragen over de T5
Plaats reactie
Marten Hoffmann
Contacteer:

Zoemer parkeersensor verkouden

Bericht door Marten Hoffmann »

Sinds ongeveer een week klinkt de zoemer van mijn parkeersensor (alleen achter, model 2004) alsof-ie verkouden is. De sensoren werken nog wel, maar het geluid van de zoemer is bijna weg. In DEZE DRAAD gaat het over een zoemer die bij het achterlicht zou zitten. Maar ik hoor duidelijk (nou ja, tot een week geleden, dus) dat de zoemer ergens onderin het dashboard zit. Nou kan ik zelf wel gaan zoeken, maar er zijn vast mensen die gelijk weten te vertellen waar die zoemer bij een T5 uit 2004 te vinden is :love
Met vriendelijke groet,
Marten | T5 2008 130 pk enkele cabine | www.tandemclub.nl
Marten Hoffmann
Contacteer:

Re: Zoemer parkeersensor verkouden

Bericht door Marten Hoffmann »

Marten Hoffmann schreef:Sinds ongeveer een week klinkt de zoemer van mijn parkeersensor (alleen achter, model 2004) alsof-ie verkouden is. De sensoren werken nog wel, maar het geluid van de zoemer is bijna weg. In DEZE DRAAD gaat het over een zoemer die bij het achterlicht zou zitten. Maar ik hoor duidelijk (nou ja, tot een week geleden, dus) dat de zoemer ergens onderin het dashboard zit. Nou kan ik zelf wel gaan zoeken, maar er zijn vast mensen die gelijk weten te vertellen waar die zoemer bij een T5 uit 2004 te vinden is :love
Een tijdje geen zin/tijd gehad om hiernaar te kijken, vandaag bij de dealer geweest en een nieuwe zoemer gehaald want de oude was definitief overleden. Die zoemer zit bij mijn 2004-T5 met alleen achter-PDC voorin in het dashboard gebouwd. Keurig een uitdraai van het werkplaatshandboek gekregen ( http://www.xs4all.nl/~mmhoff/Bestanden/ ... sensor.pdf ) maar het daarop afgebeelde dashboard lijkt af te wijken van mijn exemplaar. Zo zou er volgens de afbeelding geen opbergvakje onder mijn linker ventilatierooster zitten. Verder begint dit verhaal met "Afdekking voetenruimte uitbouwen". Ik vraag me af welke afdekking dat is.

Ik kan de volgende uit te bouwen delen vinden: een zwarte plaat horizontaal onder het dashboard met een uitsparing voor de VAGCOM (4 schroeven). Daarnaast kan het min of meer driehoekige dashboardpaneel aan de linkerkant er gemakkelijk af. Daarna heb ik de afdekking onder de verlichtingsknop losgemaakt en vervolgens de lichtgrijze strook die onder het stuur doorloopt losgemaakt. Door de panelen wat opzij te buigen kun je nu de ruimte onder het stuur inspecteren. Maar wat ik ook zie: geen zoemer. Die is pakweg 4 cm. in doorsnede en zwart van kleur maar hoe ik ook met een zaklamp in de vrijgekomen ruimte schijn, ik kan hem nergens vinden.

Heeft iemand een flauw idee waar deze zoemer zich verstopt kan hebben? De bekleding van de voetenruimte (de dikke 'rubber' bekleding) heb ik niet losgemaakt, daar zal de zoemer toch niet achter zitten?
Met vriendelijke groet,
Marten | T5 2008 130 pk enkele cabine | www.tandemclub.nl
Plaats reactie