Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

storing verwarming spiegels en achterruit

vragen over de T5
Plaats reactie
offroad
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jan 2007, 10:11
Locatie: Roosendaal

storing verwarming spiegels en achterruit

Bericht door offroad »

Hallo,
Bij mijn T5 zijn tegelijkertijd de verwarming van beide buitenspiegels en van de verwarming van de achterruit uitgevallen. De dealer heeft de zekeringen gecheckt en deze zijn OK. Alle andere functies, zoals de verstelling van de buitenspiegels, werken wel (ook het lampje dat de achterruitverwarming aan staat). Dealer heeft geen idee in welke richting het probleem moet worden gezocht, maar gaat volgende week hiermee wel aan de slag. Maar zoeken zonder enig idee van de richting te hebben levert meestal een voor de klant forse rekening op en mijn T5 is allang uit de garantie.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Gr.
Peter
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: storing verwarming spiegels en achterruit

Bericht door Pim 328 »

Boordnetregelapperaat.
Laat maar eens kijken of je al een verbeterde erin hebt zitten.
Deze zijn in een jaar tijd volgens mij al 10x veranderd van art. nr.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
offroad
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jan 2007, 10:11
Locatie: Roosendaal

Re: storing verwarming spiegels en achterruit

Bericht door offroad »

Hallo Pim,
Bedankt voor je reactie. Ben vanmorgen bij de garage (in NACstad) langs geweest en heb bij de werkplaatsreceptie jouw advies voorgelegd. De reactie luidde: "het boordnetregelapparaat? Dat kan nooit de oorzaak van het probleem zijn. We gaan de bekleding van het linkerportier verwijderen, want daar zal het probleem wel zitten". Begin van de middag werd ik gebeld: in het linkerportier alles in orde, maar ze hadden de oorzaak wel ontdekt: een kapot boordnetregelapparaat. Op mijn vraag waarom ze daar niet eerst naar hadden gekeken luidde het antwoord dat ze niets deden met adviezen van klanten, daar konden ze niet aan beginnen. Voor de diagnose zou ik € 214 moeten betalen en voor het inbouwen en (handmatig!) programmeren van het nieuwe boordnetregelapparaat zou ik incl. arbeidsloon € 645 moeten betalen (incl. BTW). Het 1e bedrag is m.i. belachelijk omdat ik van mening ben dat ik niet voor het geklooi van de werkplaats hoef te betalen. Het 2e bedrag lijkt me ook wat aan de hoge kant. Bovendien hoort zo'n onderdeel toch gewoon een autoleven lang mee te gaan? Heeft iemand ervaring met de kosten van levering en inbouw van het boordnetregelapparaat??
Gr.
Peter
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: storing verwarming spiegels en achterruit

Bericht door pieters »

Hallo allemaal,

Ik ben al lang helemaal gefrustreerd over de onwil en de kosten bij een reparatie van de dealers en pon.
Dingen die normaal helemaal niet kapot horen te gaan in zon korte termijn moeten ze voor de klanten netjes oplossen.
Ik zal niet verder mopperen hier maar ik vind het niet normaal.

Omdat ik in de jaren dat ik de bus heb wat deukjes krasjes enz heb opgelopen, en deze nog een keer netjes wil laten maken.
Een oud fordje courier gekocht. Ik kan niet zonder bedrijfs auto.
2001 tdi 1800. Bandjes goed uitlaat goed remmen goed.

Beetje nieuwe olie, filterlucht filterdiesel filter olie, multiriem distributieriem,en nog wat kleine dingetjes.

Aanschaf auto 1300 euro beetje spulletjes enz zeg 1550 euro.

Volkswagen spuiten, deukje krasje 1500 euro, Nieuw massa vliegwiel met koppeling 1600 euro
Busje van 2005 met de nodige reparaties , een waterpomp, een dynamo, een aandrijfas,nieuwe deurrubbers, kentekenverlichting, verschrikkelijk krakende dubbele cabine, loslatende hemelbekleding, slecht sluitende en lekkende schuifdeur, En nog allerhande andere kleine dingen die ik helemaal niet meer wil weten of noemen.
Voor een paar van die raparaties koop je met gemak twee van die fordjes.
En toch ..... en toch ik doe hem nog niet weg.
Maak hem nog een keer strak en in goede conditie en plak er nog een jaar of 5 aan vast.

Als volkswagen de problemen en kinderziektes netjes had opgelost dan was het leed nog te overzien geweest.
Ik snap achteraf heel goed dat verschillende dealers het busje wel in onderhoud wilden hebben,
Ze verdienen er goed geld mee.

Maaaar een nieuwe vw ... Nooit meer.
Plaats reactie