Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nu al een T5 met het front van een T5-GP???

vragen over de T5
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

nu al een T5 met het front van een T5-GP???

Bericht door Rico »

Hi!

Vanochtend zag ik een T5 bij ons in het buitengebied rijden met een kenteken van ik schat 2007 (xx-VGH-x). Tot m'n stomme verbazing zat er een front op van de nieuwe T5. Zijn er nu dan al mensen die een ander front op hun T5 geparkeerd hebben? Of was ik ons hondeke (Foppe) aan het uitlaten en zat de slaap nog in m'n ogen.....? Ik zal in ieder geval niet al te slim gekeken hebben toen ik het zag..... hahahahaha!

Groetjes,

Rico
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: nu al een T5 met het front van een T5-GP???

Bericht door Donald4Motion »

Die kan je (lijkt mij) zo overzetten.
Hier op het forum zit ook eentje die zijn multivan front verkoopt, dus.....
wiebsma
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 jan 2007, 00:12
Locatie: Rotterdam

Re: nu al een T5 met het front van een T5-GP???

Bericht door wiebsma »

Inmiddels worden de t5-gp in grote getalen al geleverd in NL als je dat bedoeld.
groeten
van een blijde 5Cylinderrijder
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: nu al een T5 met het front van een T5-GP???

Bericht door Kobus »

Als je je frontje tegen een muur hebt geparkeerd kun je 'm mooi opknappen met onderdelen van het nieuwste model?
stop the rat race
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: nu al een T5 met het front van een T5-GP???

Bericht door Jeroen T5 204 »

Nieuwe bumper, nieuwe grill, lampen en een andere motorkap. Dan ben je er wel zo'n beetje :lach
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: nu al een T5 met het front van een T5-GP???

Bericht door Donald4Motion »

Jeroen T5 204 schreef:Nieuwe bumper, nieuwe grill, lampen en een andere motorkap. Dan ben je er wel zo'n beetje :lach
alleen nog 1 cilinder demonteren, en het is net echt :knipoog
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: nu al een T5 met het front van een T5-GP???

Bericht door Jeroen T5 204 »

Donald4Motion schreef:
Jeroen T5 204 schreef:Nieuwe bumper, nieuwe grill, lampen en een andere motorkap. Dan ben je er wel zo'n beetje :lach
alleen nog 1 cilinder demonteren, en het is net echt :knipoog
Oh ja en een ander dashbord natuurlijk, die was ik ook nog vergeten.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Damy

Re: nu al een T5 met het front van een T5-GP???

Bericht door Damy »

Snap nooit waarom je zoiets zou doen.....koop dan een echte of hou hem zoals ie bedoeld was/is.

:muur
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: nu al een T5 met het front van een T5-GP???

Bericht door Pascal-141 »

Damy schreef:Snap nooit waarom je zoiets zou doen.....koop dan een echte of hou hem zoals ie bedoeld was/is.

:muur
Tja ... sommige mensen willen misschien een ECHTE motor achter de GP neus , ipv die dreumes van een 2,0 blokje ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
CASINI
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:45
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: nu al een T5 met het front van een T5-GP???

Bericht door CASINI »

Hallo

Nu een ruime 5000 km verder moet ik zeggen power is goed was wat beter maar door de hele dikke velgen is het wat minder geworden.

Het geluid van de 180pk is NIET mooi ik mis het gebrom van de 5 cil. voor de rest rijd hij super
en je krijg ZEEEEEEEER veel bekijks en reacties de mensen stoppen bij mij voor de deur en bij de stoplicht raam open en gillen.
en mijn klanten zeggen dat er wel wat van hun te betalende prijs af kan :nuts :nuts

al met al super alleen op het geluid na.


MvG Cas
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
Damy

Re: nu al een T5 met het front van een T5-GP???

Bericht door Damy »

Het geluid is voor mij dus al een reden om het niet te doen....
Ben er dus helemaal niet positef onder.... :bonk
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: nu al een T5 met het front van een T5-GP???

Bericht door Yorrie »

Pascal-141 schreef:
Damy schreef:Snap nooit waarom je zoiets zou doen.....koop dan een echte of hou hem zoals ie bedoeld was/is.

:muur
Tja ... sommige mensen willen misschien een ECHTE motor achter de GP neus , ipv die dreumes van een 2,0 blokje ...
Sluit ik me bij aan. Ik stond op het punt een nieuw type te kopen maar ben blij dat ik toch nog een "oud" type nieuw op de kop heb weten te tikken. Snap niet waarom die 5 cilinders er nou zo nodig uit moesten. Dat CommonRail kan dan wel stiller zijn en wellicht beter voor het milieu, maar wíl ik wel een stillere motor? Ik vindt 't wel lekker als ik een diesel hoor lopen... Of is dat gek?!
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: nu al een T5 met het front van een T5-GP???

Bericht door J. Jolliffe »

Nee dat is niet gek. 4 cilinder diesels hebben naar mijn mening weinig vocale kwaliteiten. De 5-cilinder klinkt heerlijk als je 'm verder doortrekt. Van nature is zo een motor in onbalans waardoor je dat typerende geluid krijgt (Volvo, Audi bijv. ook). Dus voor de liefhebber is zo een motor een toegevoegde waarde, al kan ik me voorstellen dat er ook mensen zijn die er niks om geven. Eigenlijk vind ik de T4 nog iets beter klinken. De T5 kreeg er een ratel in het geluid bij.
Bartacus1
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 jul 2009, 11:48

Re: nu al een T5 met het front van een T5-GP???

Bericht door Bartacus1 »

Jaaahhh, misschien moet er nóg een sticker bij komen: "T5 CILINDER 4 LIFE!!". Ik betrap me er zelf wel eens op dat ik mijn raampje nét iets langer open laat staan als ik het parkeerbonnetje uit de automaat haal bij de parkeerplaats. Jammer dat mijn bus vaak niet in een overkapte parkeerplaats past. Gelukkig kan ik dan nog m'n XC70 D5 pakken: alle raampjes open en dan hopen dat er heeeel moeilijk een plekje te vinden is. Ik ben ook verslaafd aan 5 cilinders!! :gekte

Het is wel jammer dat óók Volvo stopt met de 5 cilinder diesels. Dan moeten we maar doorrijden met onze bussies tot we ze in de oldtimerverzekering kunnen doen.....
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: nu al een T5 met het front van een T5-GP???

Bericht door Yorrie »

Gelukkig, ik heb medestanders. Die verkoper bij VW zat me een partij raar aan te staren toe ik zei dat ik liever een "oud" type wilde... "Maar weet u dat wel zeker, de meeste mensen willen al geen oud type meer als ze alleen al wéten dat er binnenkort een nieuw type komt...". Naast het feit dat ik de nieuwe motoren waardeloos vindt (zou voor hetzelfde geld als dat ik nu kwijt ben aan een 130pk, een nieuwe 140pk kunnen kopen), is naar mijn bescheiden mening het front er niet bepaald op vooruit gegaan. Maar misschien moet ik nog even wennen. Ik ben in ieder geval heel blij met m'n nieuwe oude T5. En wat betreft die sticker: ik ben voor! :adhd

Nog ruim een week wachten... Zucht...
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Plaats reactie