Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

uitlaatgassen in cabine?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: uitlaatgassen in cabine?

Bericht door Dimitri-Turbo »

Vreemd.....

Het probleem zit toch ergens anders denk ik!
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: uitlaatgassen in cabine?

Bericht door pieters »

Hallo Wjwellers.

Zit ik een tijdje geleden op te scheppen dat het nog steeds goed gaat met de turbo enzo.
Auto weggebracht voor de apk.
Neem ik hem mee terug raar bijgeluid bij het optrekken.
Rare fluit toon.
Na inspectie van mijnkant, uitlaat spruitstuk gescheurd.
En wel aan de versnellingsbak kant een uitlaatbocht bijna geheel gescheurd.
Nu was dit misschien al niet helemaal lekker meer maar ik weet zeker dat de roetmeting hem helemaal even de das omgedaan heeft.
Natuurlijk niet even de gelegenheid gekregen normaal warm te worden maar gelijk natuurlijk het volle gas erop.
Als het bij demontage blijkt niet meer dan alleen deze kant te zijn ga ik hem lassen en vlakken.
Anders maar een nieuwe.
140000km

Succes allemaal.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: uitlaatgassen in cabine?

Bericht door johnny van de voorde »

Ik begin ernstig te twijfelen !!!!

Mijn turbo is nu vervangen door een nieuw exemplaar bij de VW dealer.

De eerste dag had ik de indruk dat het opgelost was, doch dag 2, 3 enz...; begin ik dit weer te ruiken.

opgepast, bijna niets bij snelwegverkeer , doch bij stadsverkeer en veel stilstaand verkeer (file, verkeerslicht). Het pakt op de ogen !

Dus, ik spuit de nieuwe turbo eens in met men water/zeepoplossing en wat zien we .... Zeepbellen !
Vandaag stond er een bus met 80.000 km op het bedrijf. Mijn water/zeepolossing boven gehaald en ingespoten en wat denk je ??? Zeepbellen ! Kort daarna een collega met een T5 , ingespoten en.... Zeepbellen ! ZE LEKKEN ALLEMAAL !!!

Ik moet terug naar de dealer , volgens mij moet er nog wat anders te zien zijn. :ie
Erik701
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13
Locatie: Leuven (BE)

Re: uitlaatgassen in cabine?

Bericht door Erik701 »

Ik heb gisteren ook een uurtje of 2 zitten zoeken, niet onmiddellijk een lek gevonden. Volgens de dealer was het ofwel de turbo, ofwel de EGR. Heb de EGR volledig uitgekuist en afgesloten, hopelijk is het nu van de baan, anders moet de turbo vervangen worden :(
geha
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:19

Re: uitlaatgassen in cabine?

Bericht door geha »

Doe je dat inspuiten met zeepoplossing op met een koude motor?
Bij een warme motor kookt het water volgens mij gelijk en zul je denk ik zeepbellen zien.
Erik701
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13
Locatie: Leuven (BE)

Re: uitlaatgassen in cabine?

Bericht door Erik701 »

Heb beide geprobeerd. Maar de turbo is natuurlijk niet zo makkelijk aan te geraken.

Gezien de geurhinder ook pas begint na een paar honderd km's, weet ik ook niet of ik iets ga zien bij het inspuiten eigenlijk. Gisterenavond nog 80km gereden, en toen had ik geen last natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: uitlaatgassen in cabine?

Bericht door Rafke 108 »

Erik701 schreef:
Gezien de geurhinder ook pas begint na een paar honderd km's, weet ik ook niet of ik iets ga zien bij het inspuiten eigenlijk. Gisterenavond nog 80km gereden, en toen had ik geen last natuurlijk :)

Bij mij was het net omgekeerd.. BIj het vertrekken thuis, het filerijden en het 'wat trager' cruisen over de gewestwegen was het echt hinderlijk, en bij hogere snelheden had ik nergens last van...

Uitlaat collector werd vervangen en nu is het aangenaam vertoeven in mijn busje (ook het hinderlijke 'optreklawaai' is verdwenen)
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Plaats reactie