Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T5 vreemd geluid (turbo?)

vragen over de T5
Plaats reactie
robert v
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2010, 21:30

VW T5 vreemd geluid (turbo?)

Bericht door robert v »

Hallo,

Ik heb een T5 van 2009 174 pk, hij maakt regelmatig een schavend geluid en als ik stilsta maakt hij niet meer als ongeveer 3000 toeren. Als hij dit doet stinkt de motor, een brandende lucht. Ik denk zelf dat het de turbo is, is echter vreemd, omdat de auto nog maar 8000 km heeft gelopen. Heeft iemand hier ook problemen mee?

Groeten Robert
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: VW T5 vreemd geluid (turbo?)

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

robert v schreef:Hallo,

Ik heb een T5 van 2009 174 pk, hij maakt regelmatig een schavend geluid en als ik stilsta maakt hij niet meer als ongeveer 3000 toeren. Als hij dit doet stinkt de motor, een brandende lucht. Ik denk zelf dat het de turbo is, is echter vreemd, omdat de auto nog maar 8000 km heeft gelopen. Heeft iemand hier ook problemen mee?

Groeten Robert
Wij hebben dit ook, bij ons is het de roetfilter die regenereert, om de 500 à 600km. na het regeneren is dit geluid weg. bij ons begon dit tussen de 10.000km à 15.000km, ondertussen al 97.000km gereden, zonder kapotte onderdelen. Heb jij dit ook wanneer hij hij dit geluid maakt, hij precies sneller is, (sneller reageert op gaspedaal)?

Hier ons filmpje van het regeneren
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Damy

Re: VW T5 vreemd geluid (turbo?)

Bericht door Damy »

Ik heb precies hetzelfde en bij 3000km werd de Turbo uiteraard onder garantie vervangen...nu staat de bus op 14dzd en maakt ie weer hetzelfde geluid...
Ik ga er niet meer voor terug, ik meld het wel weer bij een beurt (in de garantie tijd natuurlijk!)
Plaats reactie