Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

fietsen in de laadruimte vervoeren

vragen over de T5
Plaats reactie
geert.b
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2010, 21:47

fietsen in de laadruimte vervoeren

Bericht door geert.b »

wie heeft er een goede oplossing om fietsen te vervoeren zonder je interieur van de laadruimte te beschadigen?
ik zit dan direct te denken aan lat om lat betimmering, maar misschien zijn er wel veel slimmere ideeen.
groet,
geert
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: fietsen in de laadruimte vervoeren

Bericht door offline »

Fietsendrager op je trekhaak monteren en klaar.

Offline
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: fietsen in de laadruimte vervoeren

Bericht door Lammert & Fenn@ »

offline schreef:Fietsendrager op je trekhaak monteren en klaar.

Offline
Ja daar heb je tenslotte je laadruimte voor :nuts :lach , maar vindt het zelf wel handiger om ze ook daarin te vervoeren. Wij hebben lat om lat betimmering en Lammert heeft er een stelling ingemaakt van hout en daaraan bevestigen we de fietsen met los geknipte "spinnen"

Gr Fenn@
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: fietsen in de laadruimte vervoeren

Bericht door InfoMuis »

Voor 2 fietsen heb ik een redelijke oplossing. In het midden van de rechter kant hebben we een oog gemaakt. Dan zetten we de fietsen er 1 voor 1 in, met het stuur een gedraaid. Dan even een stip of zo en via het ook zijn ze dan eenvoudig vast te zetten.
Als het onduidelijk is zeg het dan dan maak ik morgen wel even een foto.
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: fietsen in de laadruimte vervoeren

Bericht door Gerrit354 »

Wij hebben een systeem van profiglass met een strip waarin je ogen kan bevestigen met daaraan een spanband. Je zet gewoon je fiets tegen de zijwand, spanband om de fiets(onder zadel en onder stuur) en je fiets zit muurvast. Voorheen hadden we lat-om-lat maar dit is een veel beter systeem. Hier een plaatje om een idee te geven:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: fietsen in de laadruimte vervoeren

Bericht door Yorrie »

geert.b schreef:wie heeft er een goede oplossing om fietsen te vervoeren zonder je interieur van de laadruimte te beschadigen?
Ik heb nog wel een fietsenrek voor de winkel staan. Even met vier schroeven op de bodem van je laadruimte vastzetten (tegen de tussenwand) en je kunt je fietsen zo in 't fietsenrek kwijt! :bonk
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Bartacus1
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 jul 2009, 11:48

Re: fietsen in de laadruimte vervoeren

Bericht door Bartacus1 »

Ik heb gewoon een rek aan de achterklep, kunnen 4 fietsen op. Een vriend van mij heeft een fietsenzaak en een T4 waar hij fietsen mee vervoerd in de laadruimte. Maar een rek is toch makkelijker: modderige atb's blijven lekker buiten, ook ben je langer bezig de fietsen op een goede manier zonder dat ze beschadigen in de bus vast te zetten.

Mijn rek is van VW maar er zijn ook (goedkopere) andere rekken (Fiamma, CarryBike).
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: fietsen in de laadruimte vervoeren

Bericht door Danny »

Ik vervoer ze gewoon met een oud laken erover heen, tegen mekaar aan de zijkant alsof je ze tegen de muur zet.
riempje er rond en nog nooit problemen gehad, geen schade etc. Ik heb wel een rek voor gereedschap aan één kant en daar staan ze tegen.

Een fietsdrager is leuk maar dan maak je 't wel errrrg makkelijk voor diefjes als je je bus twee minuten alleen laat + je fietsen slikken ook alle smurrie die je T5 de hoogte in zuigt. Iedereen weet wel hoe vuil de achterzijde van je busje kan worden.
Mijn bus heeft "laadruimte" en die gebruik ik ook anders reed ik een Golfje of Passat...

en belangrijk een fietsje kost al gauw 3000€ en dat zet ik liever binnen :knipoog

grts Danny
Bartacus1
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 jul 2009, 11:48

Re: fietsen in de laadruimte vervoeren

Bericht door Bartacus1 »

Wat voor fiets is dat dan...?
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: fietsen in de laadruimte vervoeren

Bericht door Danny »

Gewoon mijn MTB, de race kost nog net ietsje meer. :bonk
't Is ook mijn schuld niet dat ze die dingen zo duur maken :knipoog

fijne dag nog Danny
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: fietsen in de laadruimte vervoeren

Bericht door InfoMuis »

Op verzoek.
Heb in de gaten die er zitten (in de slalen plaat) bouten met moeren gezet zodat ik er makkelijk een grote moet op kan zetten om b.v. een oog vast te zetten. Alleen blijkt deze constructie te slap te zijn door het dunne plaatstaal. Binnen kort gaat alles nog een keer los, en komt er een plat stalen strook (40 by 8 mm of zo) achter, waar ook die zelfde gaten in zitten. Dan worden de bouten wel stabiel. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en anders moet je het maar vragen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie